Dzień I
Dzień II
8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Otwarcie Konferencji
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne Przewodniczących Rady Programowej
  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress Wiceprezes Zarządu, InPost

BLOK INAUGURACYJNY: CYFROWE PAŃSTWO – EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM CYFRYZACJI POLSKICH INSTYTUCJI PUBLICZNYCH

#datastrategy

Czego potrzebuje polska gospodarka? Jakiej są najpilniejsze zmiany w cyfryzacji sektora publicznego? Współpraca biznesu z sektorem publicznym – nad czym należy najintensywniej pracować?

9:30 – 9:50
Wystąpienie Ministra Cyfryzacji
  • dr Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji*
9:50 – 10:40
Cyfrowe Państwo – efektywne zarządzanie procesem cyfryzacji polskich instytucji publicznych
Debata
  • Kamienie milowe dla “cyfrowego państwa” – budujemy nowe, czy wzmacniamy obecne systemy
  • Jakie możliwości wynikają dla mObywatela z Europejskiego Portfela Tożsamości Cyfrowej
    • Potencjał i zagrożenia cyfrowej tożsamości
    • Dyrektywa PSD3 – rewolucja na rynku usług płatniczych, digital wallet
  • Czy Polska może stać się hubem technologicznym i kompetencyjnym regionu CEE, Bliski wschód?
  • Kreowanie dostępu do Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej
  • Demokratyzacja dostępu do danych publicznych – regulacje dotyczące przechowywania i przesyłu
  • Jak budować porozumienie między sektorowe – master plan

Prelegenci:

  • dr Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji*
  • gen. dyw. Karol Molenda, Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni*
  • Mirosław Wróblewski, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Anna Pawlak-Kuliga, Global CFO, IKEA Retail

Moderator:

  • Michał Pieprzny, Partner, Consulting Market Leader Deloitte

BLOK ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W CZASACH DATA ECONOMY

#datastrategy

Jak skutecznie monetyzować dane? Jak efektywnie podejmować decyzje biznesowe? Trendy, idee, koncepcje oraz projekty.

10:40 – 10:55
Nowa Era z globalnej perspektywy. Wyzwania dzisiejszych liderów.
Keynote speech
  • Anna Pawlak-Kuliga, Global CFO, IKEA Retail
10:55 – 11:10
NextGen AI – Mastering the journey form peak AI to productivity
Keynote speech
  • dr Björn Bringmann, Managing Director, Deloitte
11:10 – 11:25
Nowe zagrożenia z perspektywy hakera: kluczowe aspekty cyberbezpieczeństwa
Keynote speech
  • Paula Januszkiewicz, CEO, CQURE & CQURE Academy
11:25 – 11:35
Data resilience – jak organizacje są przygotowane na atak?
Speech
  • Marcin Gwara, Ecosystem Entrepreneur & Ekspert ds. Security, Fujitsu Technology Solutions

cz.1 ESG – zrównoważony rozwój w erze danych

11:35 – 11:45
Jak przygotować organizację do wdrożenia raportowania ESG
Wprowadzenie
  • dr Ewa Kosmala, Global Sustainability Director, Selena Group
11:45 – 12:20
ESG – zrównoważony rozwój w erze danych
Debata
  • Szanse i potencjał raportowania
  • Zaawansowane technologie raportowania, czyli jak przyspieszyć podejmowanie świadomych i trafnych decyzji biznesowych.
    • “czysty” proces produkcyjny
  • Bilansowanie miksu energetycznego i zarządzanie ryzykiem środowiskowym
  • Identyfikacja trendów zrównoważonego rozwoju
    • wyzwania technologiczne do minimalizacji śladu węglowego
    • oddziaływanie społeczne, ocena odpowiedzialności i przyszłego ryzyka organizacji – wnioski
  • Obowiązek raportowania ESG – gdzie aktualnie popełniane są najczęstsze błędy?
  • Potencjał GenAI i Large Language Models w dążeniu do neutralności klimatycznej
  • zrównoważone i efektywne “G” czyli Data for Governance

Prelegenci:

  • Jarosław Rot, Dyrektor Wykonawczy Obszaru Zrównoważonego Rozwoju, BNP Paribas
  • Andrzej Osiński, Prezes Zarządu, Dun & bradstreet
  • Anna Gorączka, ESG & Sustainability Group, Allegro
  • Andrzej Zduńczyk, Dyrektor Rynku Instytucji Finansowych, BIK

Moderator:

  • Michał Kulbacki, Economist Expert, Instrat Foundation
12:20 – 12:50
Przerwa networkingowa

cz.2 Strategiczne decyzje oparte na danych. Współpraca cross-sektorowa

12:50 – 13:40
Strategiczne decyzje oparte na danych. Współpraca cross-sektorowa
Debata
  • Data Sharing – współpraca i dzielenie się danymi, jako klucz do realnej weryfikacji zwrotu z inwestycji (ROI)
  • Finansowanie potężnej transformacji cyfrowej w tradycyjnych sektorach, jako element strategii biznesowej
  • Współpraca biznesu i sektora publicznego
  • Implementacja systemów Business Intelligence i Data Analytics w podejmowaniu decyzji strategicznych
  • Budowanie świadomości i kultury zarządzania danymi w organizacji
  • W jaki sposób monetyzować dane?
  • Data Governance w multisystemowych środowiskach
  • Adaptacyjny charakter strategii biznesowej i budowanie przewag konkurencyjnych w oparciu o zaawansowaną analitykę danych i jej efektywne wykorzystywanie
  • Data Bias – jak dbać o “sprawiedliwość” danych

Prelegenci:

  • Dominik Rozkrut, Prezes, Główny Urząd Statystyczny
  • Przemysław Koch, Członek Zarządu, VeloBank
  • Leszek Chwalik, Wiceprezes Zarządu, TAURON Obsługa Klienta
  • Grzegorz Pawlicki, Członek Zarządu, CIO, Europa Ubezpieczenia | HDI Embedded
  • Radosław Maćkiewicz, Dyrektor, Centralny Ośrodek Informatyki*

Moderatorka:

  • Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake
13:40 – 13:500
Case study
  • Przedstawiciel Sales Tube

BLOK: BUDOWA INFRASTRUKTURY DANYCH I ZARZĄDZANIE DANYMI W PRAKTYCE

#datastrategy

Jak zbudować i zarządzać infrastrukturą danych, aby była wydajna, skalowalna i wspierała realizację strategii biznesowej organizacji

13:50 – 14:05
Case study
  • Michał Terbert, Solutions Engineer, Splunk
14:05 – 15:00
Budowa infrastruktury danych i zarządzanie danymi w praktyce
Debata
  • Data Mesh – decentralizacja danych w organizacji
    • praktyczne zastosowania
  • Integracja Legacy Systems
  • Master Data Management – strategie i technologie służące do zarządzania danymi o kluczowym znaczeniu ?
  • Strategie wdrażania Data Lakes i Data Warehouses w organizacjach o różnej skali
  • Skalowanie infrastruktur danych i optymalizacja wydajności – best practices

Prelegenci:

  • Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
  • Marcin Tyrański, IT Strategy and Data Platform Departament Director, IT Tribe Lead, UNIQA Polska
  • Łukasz Grala, Mentor, Futurolog, CEO TIDK
  • Mateusz Bazan, CEO/Founder, EBIS
  • Dorota Poniatowska-Mańczak, CIO, Credit Agricole Bank Polska
  • Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN

Moderatorka:

  • Agnieszka Kobylańska, Chief Data Officer | Dyrektor Biura Data Governance, BNP Paribas Bank Polska
14:50 – 15:00
Inteligencja danych na wyciągnięcie ręki: Wykorzystaj AI do zwiększenia wartości biznesowej informacji
Case study
  • Paweł Borkowski, Managing Director, Integral Solutions

BLOK KLIENT 360

#datastrategy

#dataTECH

Jak wykorzystać dane do skutecznego dostosowania oferty i komunikacji dla indywidualnych potrzeb klientów niezależnie od branży?

15:10 – 15:20
Case study
Case study
  • Jakub Obwarzanek, Pełnomocnik Zarządu, Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego, KRD
15:20 – 16:10
Klient 360
Debata
  • Hiperpersonalizacja – technologie śledzenia i analizy zachowań konsumentów, zastosowanie AI
  • Dane w kampaniach targetowych – jak wykorzystać analizę danych, aby efektywnie budować przewagę konkurencyjną w sprzedaży
    • AR i VR – jak zmieniają sposób pracy i komunikacji
  • Data storytelling – jak rzetelnie prezentować dane uwzględniając specyfikę odbiorcy oraz kontekst rynkowy
  • Asystenci głosowi, inteligentne głośniki i technologię rozpoznawania mowy – implementacje sektorowe
  • Narzędzia AI zmieniające oblicze marketingu

Prelegenci:

  • Eliza Bujnowska, Head of Analytics & AI, CCC
  • Edyta Tararuj, Dyrektor Biura Rozwoju Produktów, PKO Bank Polski
  • Dariusz Gregorczyk, Head of BI & Data Solutions, Empik
  • dr Marcin Kruczyk, AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska
  • Tomasz Chłodecki, CEO, Justtag
  • Jakub Obwarzanek, Pełnomocnik Zarządu, Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego, KRD
16:10
Lunch
9:00 – 9:30
Rejestracja Gości
9:30 – 9:35
Otwarcie drugiego dnia konferencji

BLOK TECHNOLOGIE PRZYSZŁOŚCI

#dataTECH

9:35 – 9:55
Quantum computing. Technologie przyszłości – obecny stan i przyszłe zastosowania technologii kwantowych.
Debata 2+1
  • Analiza potencjału
  • Sztuczna inteligencja i technologie kwantowe – dokąd nas zaprowadzą?
  • Metody zabezpieczania informacji odporne na ataki komputerami kwantowymi

Prelegenci:

  • Anna Streżyńska, Ekspertka ds. nowych technologii
  • Paweł Gora, CEO, Quantum AI Foundation

Moderator:

  • dr Mirosław Sopek, Chairman of the University Council for the TUL University

BLOK ARTIFICIAL INTELLIGENCE W BIZNESIE

#dataTECH

#datastrategy

Cel bloku: bądź na bieżąco! Tematyka o tym wszystkim, co już wiesz i czego jeszcze nie wiesz o sztucznej inteligencji.

9:55 – 10:05
Technologiczne turboprzyspieszenie – od wizji Stanisława Lema do współczesności
Speech
  • Edi Pyrek, Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance
10:05 – 10:15
Case study
Case study
  • Przedstawiciel Snowflake
10:15 – 11:10
Artificial Intelligence w biznesie
Debata
  • Jak przygotować organizację i dane do wdrożenia AI – praktyczna ścieżka doświadczeń
  • Zarządzanie ryzykiem w kontekście bezpiecznego użytkowania systemów AI
  • Technologiczne bariery wdrożeń AI w organizacjach
  • Czynnik ludzki – co AI zmieni w zespołach
    • „upskilling do AI,” – jakie umiejętności musi zbudować organizacja, by efektywnie wdrażać i rozwijać obszar AI
  • Szybki rozwój sztucznej inteligencji – wyzwania moralne i etyczne
    • wykorzystanie AI – ryzyka cywilno-prawne i prawa autorskie
    • wpływ AI na autonomię człowieka
  • Skalowanie AI – przyszłość w kontekście regulacji
  • Uczciwość i wyjaśnialność algorytmów – dlaczego mają znaczenie?

Prelegenci:

  • Joanna Czekaj, Managing Director, Sales Tube
  • Jarosław Królewski, CEO/Founder, Synerise
  • Artur Kurasiński, CEO, Kurasinski.com
  • Karim Sylla, Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
  • Marcin Choiński, AI and Data Director, TVN Warner Bros Discovery
  • Jakub Borowiec, Partner, Lider zespołu Data Analytics, PwC Polska
  • Przemysław Szabelak, Business Development Director, Fujitsu Technology Solutions

Moderator:

  • Piotr Chrzanowski, Ekspert ds. Nowych Technologii*
11:10 – 11:20
AI a bezpieczeństwo danych
Case study
  • Odpowiednie zabezpieczenia algorytmów i zbiorów uczących w systemach AI
  • Podatność zbiorów uczących na ingerencję lub edycję danych przez podmioty zewnętrzne
  • Artur Drobiecki, Wiceprezes, Limitless Technologies
11:20 – 11:30
Sztuczna inteligencja – zagrożenia infiltracji i infekcji
Case study
  • Krzysztof Dyki, Prezes Zarządu, ComCERT S.A. Grupa Asseco
11:30 – 11:40
Technologia musi być zgodna z RODO
Case study
  • Adam Sanocki, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, Urząd Ochrony Danych Osobowych
11:40 – 11:50
Cyberbezpieczeństwo systemów AI
Case study
  • dr hab. inż. Jerzy Surma, Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa
11:50 – 12:20
Przerwa networkingowa

BLOK WYZWANIA W INTEGRACJI AI, IOT I ROBOTYKI

#dataTECH

#datastrategy

Robotyka i automatyzacja to kluczowe czynniki transformacji przemysłowej i cywilizacyjnej. Jakie są ich możliwości i zagrożenia?

12:20 – 12:40
Cyberbezpieczeństwo – najnowsze wyzwania i strategie obronne
Case study
  • Rafał Żukowski, Partner, Cyber Leader for Poland & Baltics, Deloitte
12:40 – 13:40
Wyzwania w integracji AI,IoT i robotyki
Debata
  • Robotyka i Automatyzacja
    • roboty AI – czy i kiedy będą niezależne od człowieka?
    • wykorzystanie elektryfikacji i automatyki w energetyce i środowiskach produkcyjnych
  • Inteligentne fabryki i analiza danych w przemyśle
  • Budowa ekosystemów wykorzystujących dane z IoT – efektywność produkcji, zarządzanie łańcuchem dostaw i jakością produktów
    • zastosowanie czujników i monitoringu w czasie rzeczywistym w produkcji i logistyce
    • zapewnienie jakości produktów poprzez monitorowanie i kontrolę parametrów produkcji

Prelegenci:

  • Tomasz Wyszyński, Chief Data & Analytics – Europe, CIS, Turkey & Iran, Danone
  • Dariusz Ratajczak, Global LMS Coordinator, Lipton Tea and Infusions
  • Andrzej Grochowalski, CIO, Leroy Merlin
  • Natalia Kubala, Digital Transformation Executive, Eko-Okna*

Moderator:

  • Krzysztof Radziwon, Partner, Manufacturig Sector Leader, Deloitte

BLOK DATA QUALITY I DATA CLEANSING

#dataTECH

Jak zarządzać danymi, aby były wiarygodne, kompletne, aktualne i spójne oraz pozbawione błędów, niespójności i braków

13:40 – 13:50
Modern Data Quality w praktyce
Case study
  • Marcin Chudeusz, Co-Founder, DEXT.AI
13:50 – 14:40
Data Quality i Data Cleansing
Debata
  • Implementacja ML i AI – jakość danych jako kluczowy aspekt
    • Garbage In, Garbage Out – wpływ jakości danych wejściowych na wynik
    • identyfikowanie problemów z danymi – standaryzacja, oczyszczanie i integrowanie danych
    • Stream-Based Modeling – przewagi monitorowania i analizy przepływu danych w czasie rzeczywistym
    • Overfitting i Underfitting danych
  • Strategia wobec jakości danych w różnych branżach – best practices
  • Data platform

Prelegenci:

  • Renata Bratkowska, Chief Data Officer, Grupa NEUCA
  • Karolina Henzel, Data Enablement Tribe Lead T-Mobile*
  • Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
  • Grzegorz Wolny, CDO, ING Polska*
  • Marek Wilczewski, Managing Director for Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU*
  • Kamil Konikiewicz, Head of Data Science Hub, Allegro*

Moderator:

  • Marek Chlebicki, Partner PwC CEE Technology Risk Assurance, PwC Polska
14:40
Lunch
8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Otwarcie Konferencji
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne Przewodniczących Rady Programowej
  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress Wiceprezes Zarządu, InPost

BLOK INAUGURACYJNY: CYFROWE PAŃSTWO – EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE PROCESEM CYFRYZACJI POLSKICH INSTYTUCJI PUBLICZNYCH

#datastrategy

Czego potrzebuje polska gospodarka? Jakiej są najpilniejsze zmiany w cyfryzacji sektora publicznego? Współpraca biznesu z sektorem publicznym – nad czym należy najintensywniej pracować?

9:30 – 9:50
Wystąpienie przedstawiciela kierownictwa Ministerstwa Cyfryzacji
9:50 – 10:40
Cyfrowe Państwo – efektywne zarządzanie procesem cyfryzacji polskich instytucji publicznych
Debata
  • Kamienie milowe dla “cyfrowego państwa” – budujemy nowe, czy wzmacniamy obecne systemy
  • Jakie możliwości wynikają dla mObywatela z Europejskiego Portfela Tożsamości Cyfrowej
    • Potencjał i zagrożenia cyfrowej tożsamości
    • Dyrektywa PSD3 – rewolucja na rynku usług płatniczych, digital wallet
  • Czy Polska może stać się hubem technologicznym i kompetencyjnym regionu CEE, Bliski wschód?
  • Kreowanie dostępu do Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej
  • Demokratyzacja dostępu do danych publicznych – regulacje dotyczące przechowywania i przesyłu
  • Jak budować porozumienie między sektorowe – master plan

Prelegenci:

  • dr Krzysztof Gawkowski, Wicepremier, Minister Cyfryzacji*
  • gen. dyw. Karol Molenda, Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni*
  • Mirosław Wróblewski, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Anna Pawlak-Kuliga, Global CFO, IKEA Retail

Moderator:

  • Michał Pieprzny, Partner, Consulting Market Leader Deloitte

BLOK ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE W CZASACH DATA ECONOMY

#datastrategy

Jak skutecznie monetyzować dane? Jak efektywnie podejmować decyzje biznesowe? Trendy, idee, koncepcje oraz projekty.

10:40 – 10:55
Nowa Era z globalnej perspektywy. Wyzwania dzisiejszych liderów.
Keynote speech
  • Anna Pawlak-Kuliga, Global CFO, IKEA Retail
10:55 – 11:10
NextGen AI – Mastering the journey form peak AI to productivity
Keynote speech
  • dr Björn Bringmann, Managing Director, Deloitte
11:10 – 11:25
Nowe zagrożenia z perspektywy hakera: kluczowe aspekty cyberbezpieczeństwa
Keynote speech
  • Paula Januszkiewicz, CEO, CQURE & CQURE Academy
11:25 – 11:35
Data resilience – jak organizacje są przygotowane na atak?
Speech
  • Marcin Gwara, Ecosystem Entrepreneur & Ekspert ds. Security, Fujitsu Technology Solutions

cz.1 ESG – zrównoważony rozwój w erze danych

11:35 – 11:45
Jak przygotować organizację do wdrożenia raportowania ESG
Wprowadzenie
  • dr Ewa Kosmala, Global Sustainability Director, Selena Group
11:45 – 12:30
ESG – zrównoważony rozwój w erze danych
Debata
  • Szanse i potencjał raportowania
  • Zaawansowane technologie raportowania, czyli jak przyspieszyć podejmowanie świadomych i trafnych decyzji biznesowych.
    • “czysty” proces produkcyjny
  • Bilansowanie miksu energetycznego i zarządzanie ryzykiem środowiskowym
  • Identyfikacja trendów zrównoważonego rozwoju
    • wyzwania technologiczne do minimalizacji śladu węglowego
    • oddziaływanie społeczne, ocena odpowiedzialności i przyszłego ryzyka organizacji – wnioski
  • Obowiązek raportowania ESG – gdzie aktualnie popełniane są najczęstsze błędy?
  • Potencjał GenAI i Large Language Models w dążeniu do neutralności klimatycznej
  • zrównoważone i efektywne “G” czyli Data for Governance

Prelegenci:

  • Jarosław Rot, Dyrektor Wykonawczy Obszaru Zrównoważonego Rozwoju, BNP Paribas
  • Andrzej Osiński, Prezes Zarządu, Dun & bradstreet
  • Anna Gorączka, ESG & Sustainability Group, Allegro
  • Przedstawiciel CIECH Group
  • Przedstawiciel KGHM

Moderator:

  • Michał Hetmański, CEO & Co-founder, Instrat Foundation*
12:30 – 13:00
Przerwa networkingowa

cz.2 Strategiczne decyzje oparte na danych. Współpraca cross-sektorowa

13:00 – 13:40
Strategiczne decyzje oparte na danych. Współpraca cross-sektorowa
Debata
  • Data Sharing – współpraca i dzielenie się danymi, jako klucz do realnej weryfikacji zwrotu z inwestycji (ROI)
  • Finansowanie potężnej transformacji cyfrowej w tradycyjnych sektorach, jako element strategii biznesowej
  • Współpraca biznesu i sektora publicznego
  • Implementacja systemów Business Intelligence i Data Analytics w podejmowaniu decyzji strategicznych
  • Budowanie świadomości i kultury zarządzania danymi w organizacji
  • W jaki sposób monetyzować dane?
  • Data Governance w multisystemowych środowiskach
  • Adaptacyjny charakter strategii biznesowej i budowanie przewag konkurencyjnych w oparciu o zaawansowaną analitykę danych i jej efektywne wykorzystywanie
  • Data Bias – jak dbać o “sprawiedliwość” danych

Prelegenci:

  • Leszek Chwalik, Wiceprezes Zarządu, TAURON Obsługa Klienta
  • Marcin Mazurek, VP Technology, Allegro*
  • Dominik Rozkrut, Prezes, Główny Urząd Statystyczny*
  • Grzegorz Pawlicki, Członek Zarządu, CIO, Europa Ubezpieczenia | HDI Embedded
  • Radosław Maćkiewicz, Dyrektor, Centralny Ośrodek Informatyki*

Moderatorka:

  • Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake*

BLOK: BUDOWA INFRASTRUKTURY DANYCH I ZARZĄDZANIE DANYMI W PRAKTYCE

#datastrategy

Jak zbudować i zarządzać infrastrukturą danych, aby była wydajna, skalowalna i wspierała realizację strategii biznesowej organizacji

13:40 – 13:55
Case study
  • Przedstawiciel Splunk
13:55 – 14:50
Budowa infrastruktury danych i zarządzanie danymi w praktyce
Debata
  • Data Mesh – decentralizacja danych w organizacji
    • praktyczne zastosowania
  • Integracja Legacy Systems
  • Master Data Management – strategie i technologie służące do zarządzania danymi o kluczowym znaczeniu ?
  • Strategie wdrażania Data Lakes i Data Warehouses w organizacjach o różnej skali
  • Skalowanie infrastruktur danych i optymalizacja wydajności – best practices

Prelegenci:

  • Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
  • Marcin Tyrański, IT Strategy and Data Platform Departament Director, IT Tribe Lead, UNIQA Polska
  • Łukasz Grala, Mentor, Futurolog, CEO TIDK
  • Dorota Poniatowska-Mańczak, CIO, Credit Agricole Bank Polska
  • Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN

Moderatorka:

  • Agnieszka Kobylańska, Chief Data Officer | Dyrektor Biura Data Governance, BNP Paribas Bank Polska
14:50 – 15:00
Inteligencja danych na wyciągnięcie ręki: Wykorzystaj AI do zwiększenia wartości biznesowej informacji
Case study
  • Paweł Borkowski, Managing Director, Integral Solutions
15:00 – 15:10
Anonimizacja i pseudonmizacja danych w healthcare – model dostępu do danych wrażliwych
Case study

BLOK KLIENT 360

#datastrategy

#dataTECH

Jak wykorzystać dane do skutecznego dostosowania oferty i komunikacji dla indywidualnych potrzeb klientów niezależnie od branży?

15:10 – 16:00
Klient 360
Debata
  • Hiperpersonalizacja – technologie śledzenia i analizy zachowań konsumentów, zastosowanie AI
  • Dane w kampaniach targetowych – jak wykorzystać analizę danych, aby efektywnie budować przewagę konkurencyjną w sprzedaży
    • AR i VR – jak zmieniają sposób pracy i komunikacji
  • Data storytelling – jak rzetelnie prezentować dane uwzględniając specyfikę odbiorcy oraz kontekst rynkowy
  • Asystenci głosowi, inteligentne głośniki i technologię rozpoznawania mowy – implementacje sektorowe
  • Narzędzia AI zmieniające oblicze marketingu

Prelegenci:

  • Eliza Bujnowska, Head of Analytics & AI, CCC
  • Edyta Tararuj, Dyrektor Biura Rozwoju Produktów, PKO Bank Polski
  • Dariusz Gregorczyk, Head of BI & Data Solutions, Empik
  • Marcin Kruczyk, AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska*
  • Tomasz Chłodecki, CEO, Justtag
  • Robert Leksiński, Director of Customer Relations, Totalizator Sportowy
16:00
Lunch
9:00 – 9:25
Rejestracja Gości
9:25 – 9:30
Otwarcie drugiego dnia konferencji

BLOK TECHNOLOGIE PRZYSZŁOŚCI

#dataTECH

9:30 – 9:55
Quantum computing. Technologie przyszłości – obecny stan i przyszłe zastosowania technologii kwantowych.
Debata 2+1
  • Analiza potencjału
  • Sztuczna inteligencja i technologie kwantowe – dokąd nas zaprowadzą?
  • Metody zabezpieczania informacji odporne na ataki komputerami kwantowymi

Prelegenci:

  • Anna Streżyńska, Ekspertka ds. nowych technologii
  • Paweł Gora, CEO, Quantum AI Foundation

Moderator:

  • dr Mirosław Sopek, Chairman of the University Council for the TUL University

BLOK ARTIFICIAL INTELLIGENCE W BIZNESIE

#dataTECH

#datastrategy

Cel bloku: bądź na bieżąco! Tematyka o tym wszystkim, co już wiesz i czego jeszcze nie wiesz o sztucznej inteligencji.

9:55 – 10:05
Technologiczne turboprzyspieszenie – od wizji Stanisława Lema do współczesności
Speech
  • Jak odróżnić AI/ML/narrowAI/GenAI?
  • Edi Pyrek, Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance
10:05 – 11:00
Artificial Intelligence w biznesie
Debata
  • Jak przygotować organizację i dane do wdrożenia AI – praktyczna ścieżka doświadczeń
  • Zarządzanie ryzykiem w kontekście bezpiecznego użytkowania systemów AI
  • Technologiczne bariery wdrożeń AI w organizacjach
  • Czynnik ludzki – co AI zmieni w zespołach
    • „upskilling do AI,” – jakie umiejętności musi zbudować organizacja, by efektywnie wdrażać i rozwijać obszar AI
  • Szybki rozwój sztucznej inteligencji – wyzwania moralne i etyczne
    • wykorzystanie AI – ryzyka cywilno-prawne i prawa autorskie
    • wpływ AI na autonomię człowieka
  • Skalowanie AI – przyszłość w kontekście regulacji
  • Uczciwość i wyjaśnialność algorytmów – dlaczego mają znaczenie?

Prelegenci:

  • Jarosław Królewski, CEO/Founder, Synerise
  • Artur Kurasiński, CEO, Kurasinski.com
  • Karim Sylla, Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
  • Marcin Choiński, AI and Data Director, TVN Warner Bros Discovery
  • Jakub Borowiec, Partner, Lider zespołu Data Analytics, PwC Polska
  • Przemysław Szabelak, Business Development Director, Fujitsu Technology Solutions

Moderator:

  • Piotr Chrzanowski, Head of Technology, Techland*
11:00 – 11:10
AI a bezpieczeństwo danych
Case study
  • Odpowiednie zabezpieczenia algorytmów i zbiorów uczących w systemach AI
  • Podatność zbiorów uczących na ingerencję lub edycję danych przez podmioty zewnętrzne
  • Artur Drobiecki, Wiceprezes, Limitless Technologies
11: 10 – 11:20
Sztuczna inteligencja – zagrożenia infiltracji i infekcji
Case study
  • Krzysztof Dyki, Prezes Zarządu, ComCERT S.A. Grupa Asseco
11:20 – 11:30
Technologia musi być zgodna z RODO
Case study
  • Adam Sanocki, Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, Urząd Ochrony Danych Osobowych
11:30 – 11:40
Cyberbezpieczeństwo systemów AI
Case study
  • dr hab. inż. Jerzy Surma, Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa
11:40 – 12:10
Przerwa networkingowa

BLOK WYZWANIA W INTEGRACJI AI, IOT I ROBOTYKI

#dataTECH

#datastrategy

Robotyka i automatyzacja to kluczowe czynniki transformacji przemysłowej i cywilizacyjnej. Jakie są ich możliwości i zagrożenia?

12:10 – 12:20
Synergia człowieka i maszyny – jakie daje efekty?
Wprowadzenie
  • prof. dr hab. Włodzisław Duch, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu*
12:20 – 12:40
Cyberbezpieczeństwo – najnowsze wyzwania i strategie obronne
Case study
  • Rafał Żukowski, Partner, Cyber Leader for Poland & Baltics, Deloitte
12:40 – 13:40
Wyzwania w integracji AI,IoT i robotyki
Debata
  • Robotyka i Automatyzacja
    • roboty AI – czy i kiedy będą niezależne od człowieka?
    • wykorzystanie elektryfikacji i automatyki w energetyce i środowiskach produkcyjnych
  • Inteligentne fabryki i analiza danych w przemyśle
  • Budowa ekosystemów wykorzystujących dane z IoT – efektywność produkcji, zarządzanie łańcuchem dostaw i jakością produktów
    • zastosowanie czujników i monitoringu w czasie rzeczywistym w produkcji i logistyce
    • zapewnienie jakości produktów poprzez monitorowanie i kontrolę parametrów produkcji

Prelegenci:

  • Tomasz Wyszyński, Chief Data & Analytics – Europe, CIS, Turkey & Iran, Danone
  • Dariusz Ratajczak, Global LMS Coordinator, Lipton Tea and Infusions*
  • Natalia Kubala, Digital Transformation Executive, Eko-Okna*
  • Przedstawiciel CIECH

Moderator:

  • Krzysztof Radziwon, Deloitte Partner, Lead of Emerging ERP Practice, Manufacturig Sector Leader, Deloitte

BLOK DATA QUALITY I DATA CLEANSING

#dataTECH

Jak zarządzać danymi, aby były wiarygodne, kompletne, aktualne i spójne oraz pozbawione błędów, niespójności i braków

13:40 – 13:50
Modern Data Quality w praktyce
Case study
  • Przedstawiciel DEXT.AI
13:50 – 14:40
Data Quality i Data Cleansing
Debata
  • Implementacja ML i AI – jakość danych jako kluczowy aspekt
    • Garbage In, Garbage Out – wpływ jakości danych wejściowych na wynik
    • identyfikowanie problemów z danymi – standaryzacja, oczyszczanie i integrowanie danych
    • Stream-Based Modeling – przewagi monitorowania i analizy przepływu danych w czasie rzeczywistym
    • Overfitting i Underfitting danych
  • Strategia wobec jakości danych w różnych branżach – best practices
  • Data platform

Prelegenci:

  • Renata Bratkowska, Chief Data Officer, Grupa NEUCA
  • Łukasz Krause, Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover*
  • Karolina Henzel, Data Enablement Tribe Lead T-Mobile*

Moderator:

  • Marek Chlebicki, Partner PwC CEE Technology Risk Assurance, PwC Polska
14:50
Lunch
*)Prelegenci w trakcie potwierdzania udziału. / Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie.
Aktualizacja 1.03.2024r.