- Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, Prezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej / CEO, ACCIS
- Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, Wiceprezes Zarządu, InPost
- Diego Cervantes-Knox, Consulting Partner, PwC UK
- Dane jako zasób strategiczny w biznesie - jak je efektywnie wykorzystywać?
- Jak będzie wyglądała gospodarka przyszłości?
- Wpływ nowych technologii na gospodarkę danych
- Zastosowanie i potencjał danych generowanych w IoT
- Dominika Bettman, Dyrektor Generalna, Microsoft Polska
- Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej DEC, Prezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej
- Przemysław Koch, Członek Zarządu, VeloBank
- Jarosław Królewski, CEO & Founder, Synerise
- Michał Potoczek, Prezes Zarządu, OChK
- Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu/CFO, Żabka Polska
- Karol Tokarczyk, analityk ds. gospodarki cyfrowej, Polityka Insight
Gospodarz bloku - Biuro Informacji Kredytowej
- Sławomir Grzelczak, Wiceprezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej
- Szanse i możliwości wykorzystania największych baz danych w kraju
- Rządowe aplikacje potwierdzające tożsamość
- Zasady udostępniania danych publicznych. Jakie są potencjalne zagrożenia?
- Przejrzystość i odpowiedzialność: jakie są zasady dotyczące przejrzystości i odpowiedzialności w zakresie dostępu do danych publicznych oraz jakie są mechanizmy kontroli i nadzoru.
- Otwarty dostęp do danych: jakie są korzyści związane z otwartym dostępem do danych publicznych, jakie są bariery uniemożliwiające realizację tego celu i jakie są sposoby na ich przezwyciężenie
- Paweł Lewandowski, Podsekretarz Stanu, KPRM
- Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny Visa w Polsce
- Jakub Mazur, Wiceprezydent Wrocławia
- Włodzimierz Owczarczyk, Członek Zarządu nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
- Jaromir Pelczarski, CIO, Alior Bank
- Łukasz Świerżewski, Członek Zarządu, Polska Agencja Prasowa
- Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu Banku, Pion Technologii i Operacji, PEKAO SA
- Petter Sveum, Chief Architect, International, Veritas Technologies
Gospodarz debaty - TIDK
- Jak zacząć planowanie zmiany w podejściu do danych w tradycyjnych sektorach?
- Praktyczna perspektywa na transformację cyfrową - wymiana doświadczeń CDO’s
- Jak dobrać właściwą strategię dla data lake, data warehouse, data hubs… data houses?
- Rola no code i low code w rozwoju organizacji
- Renata Bratkowska, Chief Data Officer, Grupa NEUCA
- Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
- Tomasz Wyszyński, CDO – Europe & CIS, Danone
- Łukasz Krause, Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
- Łukasz Grala, Mentor, Futurolog, CEO, TIDK
- Sylwia Pyśkiewicz, Managing Director, Equinix
- Piotr Ciżkowicz, CEO/Profesor, Statxplorer
- Jarosław Królewski, CEO & Founder, Synerise
- Karim Sylla, Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
- Robert Woźniak, CEO, Elitmind
- Tomasz Dreslerski, Dyrektor Segmentu Enterprise, Microsoft
- Tomasz Burzyński, Chief Data Officer, InPost
- Jakub Banaszkiewicz, Technical Presales Manager, Limitless Technologies
- Mariusz Chudy, CEE Cloud & Digital Leader, CEE Alliances Leader, PwC
- Jak powinny wyglądać praktyczne wytyczne dla spółek energetycznych w obszarze zarządzania danymi i wdrażania rozwiązań cloud computing?
- Jaki zastosować model architektury chmury obliczeniowej i zarządzania dużą ilością danych w sektorze energii?
- Rewizja pochodzenia systemów OT i IT stosowanych w ekosystemach technologicznych przedsiębiorstw
- Jak katalogować źródła danych? Jak je przechowywać? Jak analizować?
- Zasady bezpiecznego przetwarzania
- Finansowania inwestycji technologicznych w branży energetycznej
- Grzegorz Bojar, CIO, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
- Leszek Chwalik, Wiceprezes Zarządu, TAURON Obsługa Klienta
- Grzegorz Lot, Wiceprezes Zarządu, Polenergia Dystrybucja
- Eryk Kłossowski, Ekspert sektora energii
- Tworzenia bardziej zrównoważonych produktów i usług - crossektorowe spojrzenie na ESG
- zmniejszanie emisji gazów cieplarnianych poprzez ograniczenie zużycia energii, materiałów i wody - wnioski analityczne
- Eko-customer: potrzeby i oczekiwania klientów - dopasowanie na podstawie danych
- Wykorzystywanie danych do monitorowania i poprawiania efektywności energetycznej
- Analiza danych przedsiębiorstw a inwestycje zgodne z Taksonomią UE
- Badania nad zmianami klimatu i określaniem skutków zmiany klimatu - ślad węglowy
- Mariusz Chudy, CEE Cloud & Digital Leader, CEE Alliances Leader, PwC
- Tomasz Wyszyński, CDO – Europe & CIS, Danone
- Izabela Karolczyk-Szafrańska, VP & Chief Marketing Officer, InPost Group
- Marta Mikliszańska, Head of Group Public Affairs & ESG, Allegro
- Aleksandra Trojanowska, Managing Director, Algorable
- Artur Kurasiński, Twórca, przedsiębiorca i inwestor, CEO, Kurasinski.com
Gospodarz bloku - Visa
Przykład Visa
- Karol Jaroszewski, Head of Data Science Lab, Central Eastern Europe, Visa
- Czy jako kraj jesteśmy przygotowani na wykorzystanie szans związanych z budową gospodarki opartej na danych?
- Jakie są kluczowe wyzwania dla firm i administracji publicznej w tym zakresie?
- Jakie są przykłady rozwiązań opartych na danych, które dają wartość gospodarce i społeczeństwu?
- Mechanika open data i jej wartość dla poszczególnych branż (na przykład open banking)
- Jak otwarte dane mogą wspierać koncepcję Smart City i wspierać usprawnienia zarządzania w jednostkach samorządu w duchu partycypacji społecznej?
- Jaką rolę może pełnić integracja zbiorów danych pochodzących od różnych dostawców i branż? Czy możliwe jest zbudowanie spójnego ekosystemu danych w Polsce?
- Jak sektor prywatny może wspierać procesy otwierania i wykorzystywania danych?
- Jak budować zaufanie do podmiotów przetwarzających dane i edukować w tym zakresie?
- Karol Jaroszewski, Head of Data Science Lab, Central Eastern Europe, Visa
- dr Anna Wierzbicka, Dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska w Departamencie Ekologii i Klimatu, Urząd Miasta Łodzi
- Marcin Bednarski, Director of Data Science Department, PKO Bank Polski
- Krzysztof Blusz, Global Expansion Director, Synerise
- Adrian Kurowski, Dyrektor Generalny w Polsce, Visa
- dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner DLK Legal, Członek Rady The European Payment Institutions Federation
- Michał Łukasiewicz, Członek Zarządu, Digital Fingerprints, Lider Strumienia Antyfraudowego
- Łukasz Grala, Mentor, Futurolog, CEO, TIDK
- Na jakim etapie konwersyjnym jesteśmy?
- Perspektywa klientów wykorzystujących Chat GPT jako narzędzie
- Certyfikacja danych – czynnik ludzki w komercyjnym wykorzystaniu Open AI
- Robert Woźniak, CEO, Elitmind
- Tomasz Dreslerski, Dyrektor Segmentu Enterprise, Microsoft
- Maciej Jakubowski, CTO, Empik Group
- Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
- Marcin Sokołowski, CEO, Sharebee.pl
- Mateusz Chachulski, Członek Zarządu, Cenatorium
- Wykorzystanie danych i analiz w procesie tworzenia i dostosowywania produktów
- Przykłady dobrych praktyk i rozwiązań stosowanych w sektorze medialnym dotyczących tożsamości cyfrowej i analityki danych
- Perspektywy i prognozy rozwoju rynku medialnego w kontekście tożsamości cyfrowej i analityki danych
- Edyta Sadowska, Prezes i Dyrektor Generalna, Canal+
- Marcin Choiński, Data & AI Department Director, TVN Warner Bros. Discovery
- Anna Sakowicz, chief data & analytics officer w Publicis Groupe, General Manager YOTTA
- Paweł Prus, Prezes Zarządu, Instytut Zamenhofa
- Andre Steyn, Practice Lead - Digital Compliance snd IT Analytics Solutions, Veritas
- Marcin Palka, Specjalista ds. Smart City i Big Data, OKE Poland
- Krzysztof Dyki, Prezes Zarządu, ComCERT SA
- Leonid Venglinski, System Engineer, Customer Support & Technology Solutions, Veritas Technologies LLC
- Spojrzenie z perspektywy klienta końcowego (kto przechowuje dane, kto je wykorzystuje, jak zabezpieczyć swoje dane, budowanie świadomości klienta)
- Customer experience - zapewnienia lepszych doświadczeń za pomocą danych
- Przystępność i dostępność danych oferowanych przez aplikacje
- Wgląd w udostępniane przez klienta dane. Gdzie zostawiamy swój cyfrowy ślad i kto może go wykorzystywać?
- Phishing i inne zagrożenia w sieci
- Artur Drobiecki, Head of Sales, Limitless Technologies
- Joanna Wziątek, Senior Security Engineer, Tenable
- dr Krzysztof Korus, radca prawny, Partner DLK Legal, Członek Rady The European Payment Institutions Federation
- Mariusz Jażdzyk, Author & Data Wizard / CEO, firstscore.io
Aktualizacja 3.04.2023
The Initial Program of the 2nd Data Economy Congress
- Mariusz Cholewa, Co-Chairman of the Program Council of the Data Economy
Congress, President of BIK / CEO, ACCIS - Szymon Wałach, Co-Chairman of the Program Council of the Data Economy
Congress, Vice President, InPost
Keynote speech
- prof. Andrzej Dragan, Theoretical physicist, science popularizer, University
of Warsaw,National University of Singapore
- How can the industries learn from each other and inspire each other regarding data
use? - Sectoral data exchange platforms – a milestone in the direction of sharing data
- The role of AI in cross-sector cooperation
- Sharing data between commercial companies. Are companies ready for broad
cooperation? - How do big technology companies influence the development of the economy of
tomorrow? - Knowledge disproportion – language adjustment and advanced subject adjustment for
various sectors and companies - Intelligence Driven Organization
Invited Speakers
- Katarzyna Majewska, Board Member, Citi Handlowy*
- Marcin Mazurek, VP of Technology, Allegro*
- Olgierd Cieślik, CEO, Totalizator Sportowy
- dr Mariusz Cholewa, Co-Chairman of the Program Council; President, Credit
Information Bureau / CEO, ACCIS - Bożena Leśniewska, Executive Vice President of Business Market, Orange Poland
- Representative Visa
Polish business
- Dariusz Kwieciński, Managing Director/CEO, Fujitsu Poland
- The use of data for the good of society – a partnership of companies, public
administration, and non-government organizations - How to prepare children and young people (future employees and consumers) for
functioning in the digital world – identity protection, sensitive data, etc. - Building awareness concerning threats connected with data disclosures among
Generation Z and Silver Generation? - Market responsibility – influence of actions undertaken by companies on society
- Data donation as a means of ethical and broad access to data. How to encourage
citizens to consent to share data with institutions? - The potential of digital identity of mObywatel, eIDAS regulation
- How can data poverty and digital exclusion in Poland influence a decrease in the
competitiveness of Poland in the international arena?
Invited Speakers:
- Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake
- Michał Kanownik, CEO, Związek Cyfrowa Polska
- dr Anna Kalinowska-Balcerzak, Co-Founder & CEO, BITECH ThinkTank
- Representative GUS
- Representatives of technology companies
Moderator:
- Beata Jarosz, CEO, Future Collars, Inicjatorka, Woman in IT
Case study x2
- Retail & E-commerce Sector
- Media Sector
- Industrial and Production Sector
- Financial Sector
Debate
- What changes took place during the recent 10-12 months?
- What strategy to choose in your organization towards the progressive changes in the
AI market? - Benefits coming from the use of AI
- Building business competitiveness based on AI and ML solutions
- New competencies on labor market, employee’s fears, social unrest
- Level of maturity/ involvement/ adaptation of an organization in AI: is it the same
in separate industries? Do we have similar objectives and barriers? - Used AI models: Machine Learning, Auto-ML, chat-bots, generative AI
- Optimum structure/ Organizational structure of AI service – the new level of a
data-driven organization - Planned development directions
Invited Speakers:
- Eliza Bujnowska, Head of Analytics & AI, CCC
- dr hab. inż. Jerzy Surma, Institute of Information Technology and Digital
Economy, SGH Warsaw School of Economics - Jarosław Królewski, CEO/Founder, Synerise
- Mateusz Bazan, CEO/Founder, EBIS
- Dariusz Kwieciński, Managing Director/CEO, Fujitsu Poland
- Przedstawiciel ElephantAI
- Bernard Gołko, General Manager | Digital Transformation & Ops, BioMinds
Healthcare
- Market adjustment to the provisions of the Data Governance Act
- The perspective of public institutions
- The standpoint of commercial companies
- New areas of economic activity:
- Services connected with data brokering
- Data altruism
- How will Data Governance Act influence data flow and data sharing between market
participants? - AI Act
- Data used for training artificial intelligence models in the context of copyright
law - Ethical aspects of the use of artificial intelligence-based solutions
- How to create regulations to ensure the quality of data used by AI?
Invited Speakers:
- Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
- Katarzyna Szymielewicz, President Panoptykon Foundation*
- Jaromir Pelczarski, CDO, Alior Bank*
- Sławomir Soszyński, Board Member, ING Bank Śląski*
- Representative Polski Instytut Sztuki Filmowej
- Representative LuxMed
Customer experience personalization
- Elements of personalization and profiling in the content production process
- Personalization vs. privacy – personalization of products dependent on customer
profiling - Product analysis in terms of the future needs of customers
- The potential of AI tools in the customer journey
- New generation CRM (customer relationship management) based on machine learning
solutions - Alternative forms of user identification and profiling (instead of cookies)
Invited Speakers:
- Marcin Choiński, Data & AI Department Director, TVN Warner Bros.
Discovery - Łukasz Michalczyk, CDO, Link 4
- Joanna Kowal, Data Science Manager, Allegro Pay
- Representative InPost
economy and society
Case study
- Representaitve VISA
The new era of cyber-threats
- Should security be provided from the outside of the company or the inside?
- Shaping cyber-resilience in an organization:
- Providing capabilities of reacting and counter-reacting various types of risk
- Adjusting the mode of action to changing challenges and events
- How to prevent threats from using modern technologies and defend ourselves against
them (e.g., deep fake)? - Detection and management of AI-related incidents
- Cooperation between CISO/CSO and CDO
- Security and Privacy by Design
- How to translate the banking industry experience into good practices in other
sectors?
Invited Speakers:
- Paweł Szymczak, Prezes Zarządu, NASK S.A.
- Artur Kurcweil, Chief Technology Officer | Cybersecurity Head, PKO Bank
Polski* - Representatives of technology companies
- Witold Abramowicz, Professor at the University of Economics in Poznań
- The role of open data flow in the development of economies
- Materialization in the world of innovation. Will the new tools cause an increase in
productivity and efficiency? - Employee experience – a look inside the companies. New competencies desired on the
market, reskilling of employees, building new personnel - How to increase the competitiveness of public administration and local government
entities in the IT sector market? - Challenges of the ESG. The potential of data in supporting efforts to build
sustainable societies, cities, and economies
Invited Speakers:
- Tomasz Rychter, Director of Innovation and Quality Division Central
Information Center* - Szymon Lewandowski, Legal/Policy Officer, Komisja Europejska*
- Marcin Bednarski, Director of Data Science Department, PKO Bank Polski*
- prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, Profesor, Dziekan Wydziału Inżynierii
Lądowej Politechnika Krakowska - Konrad Ślusarczyk, Senior Policy Lead CEE w Visa
- Using data analytics in ESG reporting
- How data analytics technologies, including machine learning and artificial
intelligence, are helping to identify key ESG indicators and trends and patterns - Examples of data analysis to support the identification of ESG risks and
opportunities to improve company operations - Challenges in collecting and verifying ESG data
- Integrating ESG into business strategy. How can ESG reporting impact a company’s
growth and reputation?
Invited Spekaers:
- Małgorzata Darowska, Dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju ESG, PKO
Bank Polski* - Ewa Kosmala, Global Sustainability Director, Selena Group
- Representative BIK
- Representative of a consulting company
Moderator:
- Aleksandra Trojanowska, Co-Founder & Managing Director, Algorable
- Cloud or your own Data Center? Analysis of needs and potential requirements in the
organization - Looking for the sources of funding for the transformation of national financing
instruments for the conversion of enterprises - Cloud security – data protection and protection of processes taking place in the
cloud. Are the methods secure, and how to secure them? - Security of the IoT devices and industrial systems
- The perspective of cloud solutions’ suppliers;
- Providing customer data security
- Implementing new business models
- Human factor – how to prepare and train employees?
Invited Speakers:
- Andrzej Miron, Członek Zarządu ds. technologii & CIO,
Nationale-Nederlanden - Przedstawiciel InPost
- Błażej Szczecki, Wiceprezes Zarządu nadzorujący Pion Technologii i Operacji,
Bank Pekao - Tomek Jamiński, Head of Data Science, Grupa OLX
- Jarosław Kwiecień, Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy
Case study
- Marek Chlebicki, Director of IT Strategy and Transformation, Raiffeisen Bank
International
The debate between experts 3+1
- Reconstruction of data architecture systems, integration of legacy systems
- How to plan and introduce the concept of data mesh in a company?
- Creating and managing data models – architectural or dynamic model?
- Master data management – how to start and where to emphasize source or reporting
systems?
Invited Speakers:
- Emil Andryszczyk, CDO, ORLEN SA
- Marek Chlebicki, Dyrektor Strategii i Transformacji IT, Raiffeisen Bank
International - Renata Bratkowska, Chief Data Officer, Grupa NEUCA*
data mesh revolutionary? Advantages and disadvantages of the data lake
- Banking sector
- Technological sector
- Data Stewardship – a necessary element of every organization?
- Data quality as a critical aspect of AI and ML solutions implementation in an
organization - Process of data democratization, open public, and commercial data
- Management of segmentation feed, contextualization, making data available, and data
access with the use of data platforms - The future of data governance in organizations – structure, challenges, data quality
Invited Speakers:
- Tomasz Nitsch, Chief Data Officer, Millenium Bank, President of DAMA Poland
Chapter - Piotr Pietrzyk, Head of Data Governance, AVON
- Marcin Woch, Chief Executive Officer, Algolytics Technologies
- Dariusz Gałęzowski, CDO, Director of Data Management Office, Bank
Gospodarstwa Krajowego*
- Piotr Biegun, Chief Operating Officer, Algolytics Technologies
Internet.”
- The most current problems of the power engineering sector
- What are the effects of the big wave of rejections on connecting new generating
plants to the transmission and distribution networks? - Data democratization and access to data and distribution network models
- The Central Energy Market Information System (CSIRE) – the most significant
challenge for the domestic power engineering industry - How to efficiently speed up the transformation of Polish power engineering?
Invited Speakers:
- Artur Groszek, IT Executive Director, ORLEN S.A.*
- Leszek Chwalik, Wiceprezes Zarządu, TAURON Obsługa Klienta
- Kinga Pytlak-Stefańska, CIO, GK PGE*
- Representative PSE
Moderator:
- dr inż. Ireneusz Wochlik, Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH
- Intelligence Driven Organization / Cooperation or die
- Data for the future - the most impressive digital transformations
- Cross-sector cooperation in the Data Economy
- How can industries learn from and inspire each other's use of data?
- Different needs and technological sophistication between sectors
- How do large technology corporations influence the development of tomorrow's economy?
short expert debate/presentation
DATA IN ACTION
Customer experience personalization
Debata CDOs
- The potential of AI tools in the customer journey
- Elements of personalization and profiling in the content production process
- Personalization vs. privacy – personalization of products dependent on customer profiling
- Product analysis in terms of the future needs of customers
- New generation CRM (customer relationship management) based on machine learning solutions
- Alternative forms of user identification (instead of cookies) to profiling and users survey
- Examples in E-commerce
Case study
Cloud technologies in companies' development
Debate 2+1/fire-chat/solution presentations
- Implementation of cloud solutions as an element of the digital transformation of an organization
- Increasing the effectiveness of a company – scaling the resources depending on needs
- The perspective of cloud solutions' suppliers;
- Providing customer data security
- Implementing new business models
- Renting computing power for the realization of specific tasks/objectives
- Cloud or your own Data Center? Analysis of needs and potential requirements in the organization
- Cloud solutions in the context of the AI revolution
Data architecture systems
expert debate 3+1
- Reconstruction of data architecture systems, integration of legacy systems
- How to plan and introduce the concept of data mesh in a company?
- Creating and managing data models – architectural or dynamic model?
- Master data management – how to start and where to emphasize source systems or reporting systems?
- The future of data governance in organizations – structure, challenges, data quality
Best practice sharing - the most effective examples
- Banking sector
- Tech sector
- Medical sector
Best practice sharing
- Data quality as a critical aspect of AI and ML solutions implementation in an organization
- Process of data democratization
- Management of segmentation feed, contextualization, making data available, and data access with the use of data platforms
- Data cleansing; garbage in, garbage out (GIGO)
Debate 2+2+2
- Shaping cyber-resilience in an organization:
- Providing capabilities of reacting and counter-reacting various types of risk
- Adjusting the mode of action to changing challenges and events
- How to prevent threats from using modern technologies and defend ourselves against them (e.g., deep fake)?
- How can the experience of the banking industry be translated into good practices in other sectors?
- Cooperation of CISO/CSO and CDO
- Human factor – how to prepare and train employees in this area of cyber-security?
- Actions of critical infrastructure operators in the face of potential cyber-attacks on the power engineering systems
Data For The Future
Debate
- Challenges of public institutions in the data economy
- Rules of making public data available. What are the potential threats?
- How to increase the competitiveness of public administration and local government entities in the IT sector market?
- The role of open data flow for the development of economies.
- Digital economy and digital society index.
- How can data poverty in Poland influence a decrease in the competitiveness of Poland in the international arena?
- The potential of digital identity of mObywatel.
- World solutions concerning data access from public registers
- Data donation as a means of ethical and comprehensive access to data
- How to encourage citizens to express their consent to sharing data with other institutions?
- Challenges of the ESG approach. The potential of data in supporting efforts to build sustainable societies, cities and economies
Speech
- Data Act, AI Act – new obligations for entrepreneurs
- How will Data Governance Act entering into force influence data sharing between market participants?
- Ethical aspects of the use of artificial intelligence-based solutions
- Data used for training artificial intelligence models in the context of copyright law
- Regulations prepared in a dialog with business – how to regulate so that you don't inhibit technological development?
- Regulations and laws concerning AI, EU acts concerning AI
Speech/analysis of the problem/debate 2+1
- The Central Energy Market Information System (CSIRE) – the most significant challenge for national power engineering
- How to effectively accelerate the transformation of the Polish electric power industry?
Speech/case study/debate 2+1
- Polish market as an attractive hub for the MedTech sector
- good availability of highly-qualified employees
- Storing and processing considerable amounts of patients' sensitive data – data security
- Sharing data in medicine – how to provide data access for R&D and at the same time respect patients' right to privacy
- The use of AI solutions in medicine – opportunities and threats
Case studies
- Retail & e-commerce sector
- Media sector
- Industrial & manufacturing sector
- Financial sector
Debate
- What strategy to choose for the progressing market changes/ the AI revolution?
- Benefits coming from the use of AI
- Building business competitiveness based on AI and ML solutions
- New competencies in the labor market, employee fears, social unrest
- Level of maturity/ involvement/ adoption of an organization in the area of AI: is it the same in particular industries? Do we have similar objectives and barriers?
- Used AI models: Machine Learning, Auto-ML, chat-bots, generative AI
- Optimum structure/ Organizational structure of AI service - the new level of a data-driven organization
- Planned development directions
- The role of generative artificial intelligence in the data-based economy