W skład cross-sektorowego Gremium wchodzą decydenci sektora analityki danych, którzy wspólnie będą wymieniać doświadczenia, pomysły i spostrzeżenia dotyczące rozwoju data economy.
Eksperci od danych z bankowości, ubezpieczeń, energetyki, retailu, produkcji, farmacji, spółek technologicznych i innych podmiotów omawiać będą kluczowe tematy cyfrowej gospodarki, których doświadczać będziemy budując gospodarkę przyszłości.

dr Mariusz Cholewa
Przewodniczący Komitetu, CEO BIK & President ACCIS
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W 2005 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Ukończył również podyplomowe studia Bankowości i Finansów, specjalność bankowość inwestycyjna, organizowane przez Uniwersytet Guildhall w Londynie, Gdańską Akademię Bankową oraz Uniwersytet Gdański.
Pan Mariusz Cholewa w latach 1993 -1998 współpracował z Gdańską Akademią Bankową, m.in. jako członek zarządu, a jednocześnie brał udział w badaniach dotyczących restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, prowadzonych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1995 -2003 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, na Wydziale Zarządzania. W okresie 2007 – 2010 był prezesem Zarządu Banku Rozwoju Cukrownictwa S.A. Od 1998 r. do 2013 r. związany z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Citi Handlowy), gdzie zajmował szereg stanowisk managerskich, a do kwietnia 2013 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek m.in. z branży bankowej, inwestycyjnej, ubezpieczeniowej oraz leasingowej w tym także w spółkach giełdowych. W latach 2012 – 2013 był członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A.
Od czerwca 2013 r. pełni funkcję prezesa Zarządu BIK S.A. Jest także przewodniczącym Rady Nadzorczej Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Od 8 czerwca 2017 r. jest wiceprezesem Zarządu Association of Consumer Credit Information Suppliers, międzynarodowego Stowarzyszenia, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.
Jarosław Agatowski
Innovation & Business Excellence Director, AstraZeneca

Jarosław Agatowski
Innovation & Business Excellence Director, AstraZeneca
Od ponad 3 lat jako Dyrektor Innowacji iBusiness Excellence, wraz z zespołem ekspertów m.in. buduje i wspiera procesy business intelligence w AstraZeneca. Odpowiada za analitykę biznesową, raportowanie BI, a także projekty data science.
Poprzednio Data Driven Marketing Director w Gtupa Żywiec SA, a także manager w Pandora CEE odpowiadający za digitalizację i e-commerce.
Zdobywał również doświadczenia w sektorze finansowym w Digital marketingu, a następnie w transformacji biznesowej.

Emil Andryszczyk
Dyrektor Departamentu Rozwoju Systemów Centralnych, Bank Pekao S.A.
Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji
Lider, menedżer i architekt z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie transformacji cyfrowej w organizacjach finansowych i produkcyjnych.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji:
• CIO banku,
• dyrektora obszarów strategii biznesowej,
• zarządzania portfelem programów i projektów,
• digitalizacji procesów.
Powyższe doświadczenie zdobył w spółkach branży oil & gas a także w branży konsultingowej, bankowej i administracji centralnej.
Obecnie odpowiada za cyfryzację produkcji rafineryjnej i petrochemicznej w jednej z największych firm w Europie.
Emil Andryszczyk jest propagatorem zorganizowanego podejścia do transformacji organizacji w oparciu o:
• automatyzację procesów biznesowych,
• zarządzanie danymi,
• inteligentne narzędzia informatyczne i kompetencje pracowników.
Wierzy, że dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, platform danych, AI i ML, firmy stoją przed unikalną szansą na tworzenie wartości i przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane.

Renata Bratkowska
Chief Data Officer, Grupa NEUCA
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych w obszarze farmacji.
Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowych z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI.
Od 2019 roku odpowiedzialna za budowę zespołu BI w Neuca z którym wdraża i rozwija Hurtownie Danych oraz za jako dyrektor Programu Zarządzania Danymi.
Odpowiedzialna za wsparcie biznesu w obszarze danych, analiz, badania jakości danych oraz budowania centralnej hurtowni danych. Zarządzając analitykami BI dbanie o dostarczanie analiz i raportów dla organizacji oraz monitorowanie Data Quality i Data Governance.
Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej.
Ryszard Bryła
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity

Ryszard Bryła
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity
Doświadczony menedżer IT z głęboką znajomością sektora przemysłowego. Połączenie wiedzy technologicznej z zakresu IT oraz znajomości procesów biznesowych z umiejętnością zarządzania dużymi strukturami organizacyjnymi, w szczególności działami IT i telekomunikacji. Realizujący z sukcesem programy transformacji cyfrowej dużych organizacji, posiadający umiejętność współpracy z różnymi obszarami biznesowymi. Diament CIO w konkursie Computerworld 2018 roku. Aktywnie dzielący się doświadczeniem w ramach społeczności CIONET.

Eliza Bujnowska
Analytics & Data Science Director, Dentsu Polska
Manager, która rozumie wartość danych w podejmowaniu decyzji biznesowych. Ma doświadczenie w tworzeniu strategii bezpośredniej komunikacji z klientem, ocenie efektywności działań marketingowych oraz wspieraniu sprzedaży. W trakcie swojej kariery pracowała w takich branżach jak bankowość, programy lojalnościowe, handel detaliczny i e-commerce. Dzięki swojej wiedzy na temat rozwiązań chmurowych i środowisk inżynierii danych współpracuje zarówno z zespołami biznesowymi, jak i IT oraz z zarządami. Jej doświadczenie obejmuje prowadzenie zespołów zajmujących się data science i analityką, gdzie doskonale wykorzystuje dane do uzyskiwania praktycznych wniosków oraz optymalizacji procesów decyzyjnych za pomocą technik uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Tomasz Burzyński
Chief Data Officer, InPost

Tomasz Burzyński
Chief Data Officer, InPost
Andrzej Burzyński
Chief Data Officer, Komisja Nadzoru Finansowego
Andrzej Burzyński
Chief Data Officer, Komisja Nadzoru Finansowego

Marcin Choiński
AI and Data Director, TVN Warner Bros. Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w szerokim obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.
Andrzej Czechowski
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO, Samsung Electronics Polska

Andrzej Czechowski
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO, Samsung Electronics Polska
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO – Samsung Electronics Polska.
W Samsung Electronics obecnie odpowiedzialny za rozwój eCommerce i kanałów własnych. Przez 9 lat jako CDO odpowiedzialny za obszary analityki, raportowania, badań, IT i innowacji. Od ponad 20 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zaawansowanej analizy danych, AI, eCommerce, systemów CRM i innowacji a od 20 lat na stanowiskach menedżerskich.
Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów analitycznych w Portugalii, Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce w sektorach telekomunikacyjnym, detalicznym oraz głównie bankowym (10 lat). Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka a także studiów MBA. Prowadzi wykłady na studiach MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin

Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin
Dariusz Gałęzowski
Director of Data Management Office, Bank Gospodarstwa Krajowego

Dariusz Gałęzowski
Director of Data Management Office, Bank Gospodarstwa Krajowego
Manager z ponad 30-letnim doświadczeniem (w tym 20 lat w branży finansowej). Koncentruje się na efektywności procesów Data Governance. Dotychczas odpowiadałem za opracowanie i wdrażanie Systemów Informacji Zarządczej oraz Systemów Zarządzania Danymi w tym jakości danych skupiający, architektury danych, się na opracowaniu strategii, a także ich implementacji w organizacji. Aktywnie uczestniczyłem w implementacji wymogów wynikających z Rekomendacji D oraz Dyrektywy GDPR w PKO BP. Obecnie wdrażam rozwiązania Data Governance w Banku Gospodarstwa Krajowego. Doświadczenia moje obejmuje również funkcjonowanie obszarów biznesowych, w tym związanych z controllingiem, systemem motywacyjnym, budżetowaniem, zamówieniami publicznymi, rozwojem Systemu Informacji Zarządczej, Hurtowni Danych, systemów wsparcia procesów sprawozdawczości obligatoryjnej i wewnętrznej, optymalizacji procesów oraz zarządzania projektami.

Karolina Henzel
Dyrektor danych i analityki, GE Healthcare
Od ponad 10 lat specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Tworzyła zaawansowane rozwiązania oparte na analizie danych oraz wysokoskalowalnych platformach danych. Zrealizowane projekty w różnych branżach i zdobyte doświadczenie umożliwiają jej skuteczne przekształcanie organizacji dowolnej wielkości w kierunku modelu „data-driven”. Obecnie zarządza departamentem Data Enablement w T-Mobile Polska, gdzie odpowiada za podnoszenie dojrzałości organizacji w zakresie wykorzystania danych, zarządzania danymi i ich demokratyzację. Jest prelegentką na konferencjach branżowych takich jak Data Economy Congress oraz CDO Forum. Należy do Komitetu CDOs & CIOs przy Data Economy Congress oraz Rady Programowej CDO Forum. Prowadzi także zajęcia na studiach Tech MBA na AGH oraz na Akademii Leona Koźmińskiego.
Monika Kaczmarek
Director of Data Analytics & Controlling, Maczfit - Żabka Future Group

Monika Kaczmarek
Director of Data Analytics & Controlling, Maczfit - Żabka Future Group

Mariusz Kłys
Dyrektor Departamentu Danych, Alior Bank
Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze danych. Ekspert we wdrażaniu rozwiązań w obszarze przetwarzania danych i zaawansowanej analityki danych oraz procesów zarządzania danymi, w tym procesów zarządzania jakością danych. Doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami oraz w prowadzeniu projektów biznesowo – informatycznych oparte na szerokiej wiedzy specjalistycznej z zakresu architektury danych, zarządzania danymi i sprawozdawczości zarządczej. Swoje doświadczenie zdobywał w największych bankach w Polsce. Karierę zawodową rozpoczynał w banku BPH, następnie Pekao SA aż wreszcie w 2008 r. dołączył do Alior Bank. Alior Founder Member – członek zespołu założycieli Alior Bank. W Alior Bank wdrażał strategię zarządzania danymi, implementował Korporacyjną Hurtownię Danych, tworzył podstawy sprawozdawczości zarządczej, wdrażał narzędzia BI oraz narzędzia klasy Business Self-Service. Nadzorował projekt największej w polskim sektorze finansowym migracji Hurtowni Danych do chmury publicznej. Prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych tematyce danych.

Agnieszka Kobylańska
Chief Data Officer, Dyrektorka Biura Data Governance, BNP Paribas Bank Polska
Agnieszka Kobylańska – Dyrektor Biura Data Governance w BNP Paribas Bank Polska SA, Chief Data Officer.
Od lat związana z bankowością i finansami, wcześniej pracowała w Banku Millennium SA , Polbank EFG, Raiffeisen Bank Polska. Swój rozwój i karierę zawodową opiera na doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych strukturach, udział w strategicznych projektach, często związanych z fuzjami banków, a w ostatnich latach swoją uwagę kieruje ku zarządzaniu danymi. Od lat występuje w roli „łącznika” pomiędzy Biznesem a IT, w której wykorzystuje swoje doświadczenie operacyjno-biznesowe oraz wiedzę o skutecznym wdrażaniu projektów informatycznych.
Twierdzi, że kluczem do sukcesu w zarządzaniu danymi jest holistyczne podejście do tematu oraz łączenie wiedzy produktowej, procesowej i technologicznej. Jako CDO jest odpowiedzialna za rozwój „ekosystemu danych”, tak aby stawały się coraz ważniejszym aktywem budującym przewagę konkurencyjną. W praktyce wyraża się to poprzez budowanie procesów biznesowych wspierających wysoką jakość danych, zadbanie o dobrą komunikację oraz łączenie nowoczesnej technologii z rosnącymi potrzebami biznesu.
Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro

Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro
W Allegro odpowiada za obszar Data Science, w ramach którego realizuje projekty uczenia maszynowego m.in. dla zespołów komercyjnych, marketingowych, logistycznych czy reklamowych. Niezależnie od tego czy korzysta w nich z klasycznych metod modelowania predykcyjnego czy kontekstowych embeddingów lub technik wizji komputerowej, zawsze skupia się na maksymalizacji efektu biznesowego. Takie podejście stara się promować w swoich wystąpieniach i prezentacjach.
Posiada 18-letnie doświadczenie zdobyte podczas realizacji blisko 50 projektów dla krajowych i zagranicznych firm z sektora e-commerce, telekomunikacyjnego, bankowego i energetycznego. Swoją przygodę zawodową zaczynał w SAS, trawersując od roli analityka danych do lidera regionalnego zespołu analitycznego (Europa Środkowa i Bliski Wschód). Następnie kierował Biurem Rozwoju AI w PKO Banku Polskim, gdzie odpowiadał za wdrożenie asystenta głosowego w kanałach cyfrowych i telefonicznych, a także zrealizował projekty związane z wykorzystaniem technik kognitywnych – np. automatyzacja przetwarzania korespondencji klienckiej, document AI, wsparcie weryfikacji wizualnej, a nawet programowanie fizycznych robotów.
Jest absolwentem Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, na kierunku Matematyka.
Prywatnie interesuje się wspinaczką i biegami górskimi.

Dariusz Korzun
Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
Dariusz Korzun to doświadczony lider technologiczny z bogatym doświadczeniem w chmurze obliczeniowej, sztucznej inteligencji i cyfrowej transformacji. Jako Dyrektor Globalnej Architektury Rozwiązań Chmurowych oraz Główny Architekt Platformy Generatywnej AI w PepsiCo, odpowiada za projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w całej organizacji. Jest aktywnym członkiem FinOps Foundation. Posiada liczne certyfikaty HashiCorp, AWS, Azure, Kubernetes i Cloud Native Associate. Dariusz wielokrotnie wyróżniany był za innowacyjność i osiągnięcia w branży technologicznej.
Łukasz Krause
Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover

Łukasz Krause
Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
dr Marcin Kruczyk
AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska

dr Marcin Kruczyk
AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska
Marcin Kruczyk jest analitykiem danych i menedżerem AI z ponad 10-letnim doświadczeniem konsultingowym. Realizował projekty w wielu różnych branżach, od bankowości, przez telekomunikację i media, po nauki przyrodnicze i opiekę zdrowotną.
Oprócz doświadczenia w doradztwie, Marcin posiada tytuł doktora bioinformatyki Uniwersytetu w Uppsali, co odzwierciedla jego wykształcenie akademickie i zamiłowanie do badań naukowych. Marciń łączy swoją wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji oraz zacięcie naukowe, przyczyniając się do postępów w analizie genomicznej i spersonalizowanej medycynie.
Michał Kuziemski
Ekspert ds Data Science

Michał Kuziemski
Ekspert ds Data Science
Jarosław Kwiecień
Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy

Jarosław Kwiecień
Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy
Piotr Łapiński
Head of Data HUB (Poland & Baltics), L'Oréal
Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric, realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Andrzej Miron
Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden

Andrzej Miron
Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden

Maciej Nawrocki
Ekspert ds. Zarządzania Danymi
Obecnie niezależny ekspert w zakresie strategii danych, wcześniej 6 lat pracy jako CDO w Banku Pekao, oraz 8 lat pracy dla banku Credit Agricole.
Odpowiedzialny za zarządzanie i governance danych, w tym za zarządzanie ich jakością. Kierował obszarem hurtowni danych oraz był odpowiedzialny za koordynację rozwiązań BI.
Jest ekspertem z zakresu ICT, m.in. numerycznej analityki dużych zbiorów danych, technologii optymalizacyjnych, systemów i rozwiązań telekomunikacji mobilnej, zagadnień klasy Smart City oraz rozwoju biznesu i zarządzaniu innowacjami w ww. obszarach.
Posiada doświadczenia zdobyte w Europie zarówno w przemyśle, R&D jak i konsultingu w obszarach IT, telekom & banking w pracy dla instytucji regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych i niezależnych firm technologicznych.
Ekspert Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie projektów badawczo-rozwojowych w obszarach ICT, w tym analityki i Big/Smart Data.
Jest również autorem ponad 40 publikacji, w tym książki z obszaru optymalizacji sieci mobilnych wydanej przez John Wiley & Sons oraz China Machine Press.
Grzegorz Ostrowski
Dyrektor Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka, mBank

Grzegorz Ostrowski
Dyrektor Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka, mBank
Grzegorz Ostrowski w trakcie swojej kariery zawodowej zajmował się obszarem analizy i
zarządzania danymi zarówno po stronie dostawców IT jak i w bankowości. W 2013 r. objął
stanowisko Dyrektora Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka w
mBanku. Realizuje tam m.in. strategię rozwoju zaawansowanej analityki i wsparcia w
obszarze wykorzystania technologii typu AI/ML. Odpowiada ponadto za rozwój hurtowni
danych i systemów informacyjnych banku. W 2021 r. został powołany na stanowisko Członka
Rady Nadzorczej mBanku Hipotecznego.
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka Stosowana oraz
Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Finanse i Bankowość. Ukończył także Advanced
Management Program w International Institute for Management Development w Lozannie.
Luiza Pawela
Data&AI Expert

Luiza Pawela
Data&AI Expert
Luiza Pawela od początku swojej kariery zawodowej specjalizuje się w analizie danych i machine learningu. Najpierw jako jako pracownik naukowy, a następnie jako analityk oraz data scientist w BZWBK (Santander) i Allegro. Od 2014 roku odpowiada również za obszar big data, NLP oraz system rekomendacji w Agorze. Pełniła również rolę CDO Grupy Agora.

Piotr Pietrzyk
Head of Data Governance, Luminor Bank oraz Przedstawiciel Dama Poland Chapter
Piotr to doświadczony menadżer danych z ponad dwudziestoletnim stażem pracy w dziedzinie zarządzania danymi oraz zarządzania informacją. W swojej karierze zawodowej pełnił ważne funkcje m.in. w Deutsche Bank, HSBC, Philip Morris oraz Avon, gdzie odpowiedzialny był za zarządzanie danymi operacyjnymi i analitycznymi oraz za zapewnienie wysokiej jakości, bezpieczeństwa i poufności tych danych.
Jego specjalizacją jest zarządzanie danymi na poziomie korporacyjnym, w tym zarządzanie informacją i danymi, analizowanie i projektowanie rozwiązań związanych z przetwarzaniem i przechowywaniem danych, a także wdrażanie i rozwijanie strategii Data Governance.
Piotr jest gorącym entuzjasta rozwiazań typu ‘Data Lineage’, jako niezbędny i kluczowy element dla całego uniwersum danych (DAMA)

Robert Pławiak
CIDO, Polpharma
Robert Pławiak od listopada 2022 roku pełni rolę CIDO w Polpharma, w okresie czerwiec 2018 do październik 2022 Prezes Zarządu spółki Intelligent Logistic Solutions (IT SHARED SERVICES i Software House w Grupie PELION i Prezes Fundacji IT LEADER CLUB POLSKA) .
Jest absolwentem warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. W 2022 roku ukończył studia na Cambridge University School w obszarze Digital Disruption Transformation and Strategy. Po ponad 4 letniej transformacji Spółki we wrześniu 2022 zakwalifikował się do finału, prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards w kategorii „Transformational Capabilities”. Posiada sięgające blisko dwóch dekad doświadczenie menadżerskie, liderskie w sektorach ubezpieczeń, bankowości, leasingu, farmacji i ochrony zdrowia. Zdobył je zarządzając procesami związanymi z informatyzacją, digitalizacją, zarządzaniem projektami i programami, cyberbezpieczeństwem, budowaniem i realizacją strategii IT w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych w naszym kraju.
W dotychczasowej karierze Robert Pławiak był związany m.in. Grupą PZU (PZU SA, PZU Życie SA), Grupą EFL, z Bankiem Handlowym S.A., Inteligo Financial Services S.A., EFG Eurobank Ergasias S.A. (marka PolbankEFG), Funduszem Mikro Sp. z o.o., FM BANK S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A. oraz aktywny członek stowarzyszeń PMI International&Polska, ISACA oraz ISSA i aktywny prelegent na wielu konferencjach branżowych w Polsce organizowanych przez PMI, ISACA, ISSA, Puls Biznesu, Rzeczpospolita.
W wyżej wymienionych spółkach Robert Pławiak , opracowywał i implementował strategie IT, wprowadzał transformacje zespołów, cyfrowe transformacje w podległych mu pionach technologii, prowadził i rozwijał projekty informatyczne na skalę międzynarodową, a także odpowiadał za optymalizację i zwiększenie efektywności kosztowej IT.
Ostatnie cztery lata (2018-2022) jako Prezes i grupowy CIO wdrożył wiele zmian w procesach biznesowych w branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia. Przyczynił się do zbudowania m.in. nowego systemu do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w Polsce, dokonał optymalizacji procesów biznesowych w oparciu o wdrożenie, modernizację rozwiązań IT m.in. WMS, TMS i ERP. W Grupie Pelion odpowiadał za procesy M&A, zakończone sukcesem i przeniesieniem zarządzania siecią szwedzkich Aptek oraz ekosystemu IT do Polski.
Jako Chief Information Officer w Grupie EFL, odpowiadał m.in. za opracowanie i wdrożenie strategii IT, transformację IT dla Grupy na lata 2017 – 2020, a także budowę i implementację strategii architektury korporacyjnej oraz sourcingu IT w spółkach Grupy EFL.
Wśród swoich największych sukcesów zalicza transformację IT w Grupie PZU, wdrożenie nowego, innowacyjnego rozwiązania do obsługi procesów ubezpieczeniowych firmy Guidewire (był to największy tego typu projekt w Polsce), zmianę i transformację IT w Grupie EFL, budowę systemu IT do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w czasie pandemii, uruchomienie systemów IT wspomagających migrantów z Ukrainy w czasie wojny. Największy nacisk kładzie na współpracę z ludźmi nie zapominając o determinacji, wskazywaniu drogi (strategii) oraz angażowania do osiągania celów Zespołu we współpracy z biznesem.

Anna Sakowicz
CDO, Yotta by Publicis Groupe
Związana z rynkiem komunikacji marketingowej od 2000 roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer, wraz z powstaniem Grupy Publicis w 2016 roku objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera.
Obecnie jako Chief Data & Analytics Officer i członek zarządu całej Publcis Groupe w Polsce, czuwa nad rozwojem kompetencji z obszaru analityki, badań, business intelligence, technologii oraz strategii danych. Swoją pracę zawodową rozpoczęła w domu mediowym Mindshare (GroupM).
Od 2014 roku jest wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Od kilkunastu lat jest wykładowczynią Szkoły Głównej Handlowej, stałą prelegentką najważniejszych konferencji i warsztatów branżowych oraz jurorką w konkursach reklamowych (Mixx Awards Polska i Europe, Effie)
W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez Internet Advertising Bureau (IAB). W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku.
Z wykształcenia jest ekonomistką, absolwentką kierunku Finanse i Bankowość oraz Podyplomowych Studiów Marketingu i Strategii Marketingowych SGH. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych („Management” ICAN Institute, „Maestro – orchestrating Client Value” – WPP Executive Development oraz „Leadership Academy” – Center for Leadership).

Piotr Sobczyk
Director in charge of Data&AI, Orange Polska
Artur Stankiewicz
Chief Digital Officer, Orange Polska

Karim Sylla
Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych i maksymalizację wartości płynących z Generatywnej AI. Zarządza centrum kompetencji analitycznych i GenAI skupiających ok. 30 osób m.in. w rolach: BI Developerów, Insight Analityków i Inżynierów AI i Specjalistów ds. RPA. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz do wszelakich narzędzi Gen AI. Wzmacnia transformację organizacji poprzez rozwój wewnętrznych społeczności dla pasjonatów AI oraz analityki.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od 2025 prowadzi zajęcia dla studentów z zagadnień dotyczących Analityki i AI na Wydziale Matematyki I Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Marek Wilczewski
Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
Dyrektor Zarządzający ds. Zarządzania Informacją, Danymi i Analityką w Grupie PZU w roli CDAO (Chief Data & Analytics Officer), pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora Biura Zarządzania Informacją oraz kierującego Centrum Analiz i Raportowania Finansów. Od 25 lat pracuje na rynku ubezpieczeniowym w zakresie budowania przewag konkurencyjnych oraz dostarczania wartości z danych za pomocą analityki i AI.
W Grupie PZU odpowiada za Strategię Zarządzania Informacją, koordynację procesów zarządzania danymi i ich jakością (Data Governance i Data Quality), architekturę, rozwój i utrzymanie korporacyjnej Hurtowni Danych oraz rozwiązań Business Intelligence i Analityki, w tym CRM czy Fraud Management. Posiada doświadczenie jako menedżer w dużych projektach biznesowych oraz technologicznych.
Oprócz spółek ubezpieczeniowych jest zatrudniony dodatkowo w innych podmiotach Grupy PZU, tj. TFI PZU, PTE PZU, TUW PZUW, PZU Zdrowie, PZU Centrum Operacji oraz PZU Finanse. Jest również Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej PZU LAB SA.
Członek wielu grup, stowarzyszeń i rad programowych oraz prelegent na licznych konferencjach.
Marzena Wiszniewska
Data Risk Lead, Nordea

Marzena Wiszniewska
Data Risk Lead, Nordea
Marzena posiada ponad kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w bankowości, w różnych obszarach, takich jak między innymi: zarządzanie procesami i projektami, zarządzanie jakością i doświadczeniami klientów, zarządzanie ryzykiem i kontrolą, a w szczególności zarządzanie danymi. W latach 2018 – 2024 Marzena była odpowiedzialna za Data Governance w Citi Handlowy, a od grudnia 2024 Marzena jest Data Risk Lead’em w największej nordyckiej grupie finansowej – Nordea. Marzena jest obecnie aktywnym członkiem The Data Management Community oraz CDO (Chief Data Officers) Forum Club w Polsce. Marzena ukończyła Ekonomię na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Zarządzanie Jakością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Marzena jest też profesjonalnym Trenerem Biznesu oraz Ekspertem w zakresie Doskonalenia Procesów (Lean Black Belt).
Prywatnie Marzena jest entuzjastką rozwoju osobistego oraz rozwoju idei różnorodności i budowania kultury przynależności (Diversity & Inclusion), jak również innych nowoczesnych idei rozwoju przywództwa (np. empatia i etyka w biznesie, komunikacja bez przemocy) oraz aktywnie uczestniczy w wielu Programach Mentoringowych (Fundacji Przedsiębiorczych Kobiet, IT for She, Fundacji Ashoka).
Jarosław Włodarczyk
Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma

Jarosław Włodarczyk
Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma

Piotr Wojewnik
Dyrektor ds. Rozwoju Scoringu, Biuro Informacji Kredytowej
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH) na kierunkach: Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne oraz Finanse i Bankowość; doktorat: Ekonomia – Badania Operacyjne.
Pracownik SGH w latach 2005-2012. Wykłady w obszarze machine learning, ekonometrii, optymalizacji i symulacji komputerowych. Promotor kilkudziesięciu prac magisterskich i licencjackich. Kilkadziesiąt artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych. Aktualnie wykładowca studiów podyplomowych w SGH i w Akademii Leona Koźmińskiego.
W okresie 2003-2012 w sektorze telekomunikacyjnym realizował projekty w obszarze analiz statystycznych i modelowania prognostycznego na potrzeby zarządzania ryzykiem kredytowym i wyłudzeń, sprzedaży i skarbowości.
W latach 2012-2014 w europejskiej grupiej bankowej KBC (m.in. Węgry, Czechy, Belgia) realizował projekty w obszarze budowy i wdrażania modeli ryzyka kredytowego oraz bankowych systemów antyfraudowych.
Od roku 2014 w Biurze Informacji Kredytowej S.A.– pre-sales i zarządzanie obszarem analiz statystycznych, modeli scoringowych i machine learning. Projekty sektorowe i dedykowane dla banków i firm pożyczkowych. R&D międzysektorowe na danych alternatywnych. Reprezentantuje BIK w zakresie modelowania w Grupie ds. RODO przy ZBP oraz w Research Working Committee przy ACCIS.
Grzegorz Wolny
Chief Data Officer, ING Polska

Grzegorz Wolny
Chief Data Officer, ING Polska

Tomasz Wyszyński
Chief Data, Analytics & AI Officer, Barnes Molding Solutions
Tomasz Wyszynski is an experienced, strategic data, analytics & AI leader with 15+ years of experience across many industries (consumer goods, energy management, industrial automation, retail). He has worked across several different domains (sales, marketing, supply chain, pricing, finance, HR) leveraging data & AI to drive large-scale business transformation in 60+ countries. He pioneered several AI-driven data products, incl. some of the first AI-based assistants in B2B industry. He is a big advocate of Product Thinking & Agile with laser-sharp focus on quality assurance. In his work, he contributes to fighting fake news and explores the frontiers of AI.
Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska

Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska
Doświadczony ekspert w dziedzinie Data & Analytics. Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. Danych w Canal+ Polska, gdzie odpowiada za strategię danych, data governance, raportowanie (BI), data science oraz realizację kampanii z wykorzystaniem narzędzi marketing automation. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań opartych o dane, które wspierają strategiczne decyzje biznesowe i optymalizują wyniki operacyjne. Wcześniej zarządzał zespołami analitycznymi m.in. w Eurocash Group i Publicis Media, skutecznie wdrażając rozwiązania chmurowe, a także narzędzia BI i AI.
Roman Zawiliński
Chief Data Officer, Grupa Eurocash

Roman Zawiliński
Chief Data Officer, Grupa Eurocash

Piotr Zesiuk
Prezes Zarządu, MM Conferences
Ukończył studia magisterskie na uczelni im. Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość. Swoją wiedzę z zakresu strategii zarządzania pogłębiał w School of Economics and Management w Lund University w Szwecji. Ukończył również konsulting międzynarodowy w Audencia, Écolede Management w Nantes we Francji. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w centrali niemieckiej spółki Frosta A.G. w Bremerhaven, w której bezpośrednio podlegał dyrektorowi marketingu. Pełnił funkcję dyrektora generalnego Stowarzyszenia Mrożonej Żywności, zrzeszającego kilkudziesięciu największych na polskim rynku producentów żywności mrożonej, w tym przedstawicieli globalnych marek takich jak: Unilever, Farm Frites, Bonduelle. Pracując w Międzynarodowych Targach Warszawskich zajmował się organizacją trzech edycji największych targów motoryzacyjnych w Polsce – Warsaw International Motor Show. Następnie pracował w Expomedia Events Warsaw, gdzie zajmował stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu oraz relacji sponsorskich. Kolejnym etapem kariery było przejście do branży konferencyjnej. W Expomedia Group (spółka notowana na London Stock Exchange) Informedia Polska pełnił stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu oraz relacji sponsorskich.

