W skład cross-sektorowego Gremium wchodzą decydenci sektora analityki danych, którzy wspólnie będą wymieniać doświadczenia, pomysły i spostrzeżenia dotyczące rozwoju data economy.
Eksperci od danych z bankowości, ubezpieczeń, energetyki, retailu, produkcji, farmacji, spółek technologicznych i innych podmiotów omawiać będą kluczowe tematy cyfrowej gospodarki, których doświadczać będziemy budując gospodarkę przyszłości.

Przewodniczący Komitetu, Prezes Zarządu BIK / CEO, ACCIS
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W 2005 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Ukończył również podyplomowe studia Bankowości i Finansów, specjalność bankowość inwestycyjna, organizowane przez Uniwersytet Guildhall w Londynie, Gdańską Akademię Bankową oraz Uniwersytet Gdański.
Pan Mariusz Cholewa w latach 1993 -1998 współpracował z Gdańską Akademią Bankową, m.in. jako członek zarządu, a jednocześnie brał udział w badaniach dotyczących restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, prowadzonych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1995 -2003 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, na Wydziale Zarządzania. W okresie 2007 – 2010 był prezesem Zarządu Banku Rozwoju Cukrownictwa S.A. Od 1998 r. do 2013 r. związany z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Citi Handlowy), gdzie zajmował szereg stanowisk managerskich, a do kwietnia 2013 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek m.in. z branży bankowej, inwestycyjnej, ubezpieczeniowej oraz leasingowej w tym także w spółkach giełdowych. W latach 2012 – 2013 był członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A.
Od czerwca 2013 r. pełni funkcję prezesa Zarządu BIK S.A. Jest także przewodniczącym Rady Nadzorczej Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Od 8 czerwca 2017 r. jest wiceprezesem Zarządu Association of Consumer Credit Information Suppliers, międzynarodowego Stowarzyszenia, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.

Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.

Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.
Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji
Lider, menedżer i architekt z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie transformacji cyfrowej w organizacjach finansowych i produkcyjnych.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji:
• CIO banku,
• dyrektora obszarów strategii biznesowej,
• zarządzania portfelem programów i projektów,
• digitalizacji procesów.
Powyższe doświadczenie zdobył w spółkach branży oil & gas a także w branży konsultingowej, bankowej i administracji centralnej.
Obecnie odpowiada za cyfryzację produkcji rafineryjnej i petrochemicznej w jednej z największych firm w Europie.
Emil Andryszczyk jest propagatorem zorganizowanego podejścia do transformacji organizacji w oparciu o:
• automatyzację procesów biznesowych,
• zarządzanie danymi,
• inteligentne narzędzia informatyczne i kompetencje pracowników.
Wierzy, że dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, platform danych, AI i ML, firmy stoją przed unikalną szansą na tworzenie wartości i przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane.

CDO, Neuca
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych w obszarze farmacji.
Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowych z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI.
Od 2019 roku odpowiedzialna za budowę zespołu BI w Neuca z którym wdraża i rozwija Hurtownie Danych oraz za jako dyrektor Programu Zarządzania Danymi.
Odpowiedzialna za wsparcie biznesu w obszarze danych, analiz, badania jakości danych oraz budowania centralnej hurtowni danych. Zarządzając analitykami BI dbanie o dostarczanie analiz i raportów dla organizacji oraz monitorowanie Data Quality i Data Governance.
Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej.

Chief Data Officer, InPost

Chief Data Officer, InPost

Dyrektor Strategii i Transformacji IT, Raiffeisen Bank International
Marek Chlebicki jest Dyrektorem Strategii i Transformacji IT w Grupie Raiffeisen Bank International AG z siedziba w Wiedniu. Marek jest odpowiadzialny za strategie rozwoju IT Grupy, program transformacji technologicznej Yellow Horizon (Transformacja Chmurowa, Data Mesh, Transformacja Systemow Core) oraz innowacje technologiczne. Posiada wieloletnie doswiadczenie w sektorze finansowym za rowno w bankowosci jak i consultingu, w tym bogate doswiadczenie miedynarodowe (pracowal jako Dyrektor w PwC w regionie CEE, byl Dyrektorem Strategii Pionu Operacji miedzynarodowej Grupy bankowej). Marek kieruje sie podejscie od strategii do implementacji, specjalizuje sie w kompleksowych transformacjach biznesowych i technologicznych. Od wielu lat pracuje z technologia w Polsce i regionie CEE – jest pasjonatem nowych technologii i rozwiazan biznesowych opartych o analityke danych.ficzna

Data & AI Department Director, TVN Warner Bros. Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w szerokim obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.

Chief Data Officer - Business Intelligence Head, Samsung Electronics Polska

Chief Data Officer - Business Intelligence Head, Samsung Electronics Polska

CIO, Leroy Merlin

CIO, Leroy Merlin
Andrzej Grochowalski jest absolwentem krakowskiej AGH. Z informatyką i nowoczesnymi technologiami jest związany od ponad 20 lat. Swoje doświadczenie zdobywał jako CIO w Grupie InPost, a w latach 2017–2019 był CIO i wiceprezesem zarządu w Grupie Tauron. Wcześniej przez 10 lat pracował w banku BNP Paribas jako dyrektor IT, gdzie koordynował również pracami centrum innowacji. W marcu 2022 roku rozpoczął pracę w Leroy Merlin Polska.

Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile

Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile

Director of Data Department, Alior Bank S.A.

Chief Data Officera | Dyrektor Biura Data Governance, BNP Paribas Bank Polska
Agnieszka Kobylańska – Dyrektor Biura Data Governance w BNP Paribas Bank Polska SA, Chief Data Officer.
Od lat związana z bankowością i finansami, wcześniej pracowała w Banku Millennium SA , Polbank EFG, Raiffeisen Bank Polska. Swój rozwój i karierę zawodową opiera na doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych strukturach, udział w strategicznych projektach, często związanych z fuzjami banków, a w ostatnich latach swoją uwagę kieruje ku zarządzaniu danymi. Od lat występuje w roli „łącznika” pomiędzy Biznesem a IT, w której wykorzystuje swoje doświadczenie operacyjno-biznesowe oraz wiedzę o skutecznym wdrażaniu projektów informatycznych.
Twierdzi, że kluczem do sukcesu w zarządzaniu danymi jest holistyczne podejście do tematu oraz łączenie wiedzy produktowej, procesowej i technologicznej. Jako CDO jest odpowiedzialna za rozwój „ekosystemu danych”, tak aby stawały się coraz ważniejszym aktywem budującym przewagę konkurencyjną. W praktyce wyraża się to poprzez budowanie procesów biznesowych wspierających wysoką jakość danych, zadbanie o dobrą komunikację oraz łączenie nowoczesnej technologii z rosnącymi potrzebami biznesu.

Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover

Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover

Chief Technology Officer | Cybersecurity Head, PKO Bank Polski

Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy

Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy

CDO, Link 4

CDO, Link 4
Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric, realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden

Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden

Chief Data Officer, Bank Pekao
Prawdopodobnie pierwszy Chief Data Officer wśród polskich instytucji finansowych…
W Banku Pekao od 3 lat, wcześniej 8 lat pracy dla banku Credit Agricole. Odpowiedzialny za zarządzanie i governance danych, w tym za zarządzanie ich jakością. Wcześniej kierował obszarem hurtowni danych oraz był odpowiedzialny za koordynację rozwiązań BI. Jest ekspertem z zakresu ICT, m.in. numerycznej analityki dużych zbiorów danych, technologii optymalizacyjnych, systemów i rozwiązań telekomunikacji mobilnej, zagadnień klasy Smart City oraz rozwoju biznesu i zarządzaniu innowacjami w ww. obszarach. Posiada doświadczenia zdobyte w Europie zarówno w przemyśle, R&D jak i konsultingu w obszarach IT, telekom & banking w pracy dla instytucji regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych i niezależnych firm technologicznych. Jest ekspertem Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie projektów badawczo-rozwojowych w obszarach ICT, w tym analityki i Big/Smart Data. Jest również autorem ponad 40 publikacji, w tym książki z obszaru optymalizacji sieci mobilnych wydanej przez John Wiley & Sons oraz China Machine Press.

CDO, Bank Millennium, Prezes Zarządu DAMA Poland Chapter

CIO, Alior Bank
Jaromir Pelczarski – CIO, ekspert z obszaru cyfrowych transformacji, bankowości i fintech. Dołączył do Alior Banku po doświadczeniach w Accenture w charakterze lidera praktyki chmurowej dla sektora finansowego. Od 2011 roku związany był z BNP Paribas Bank Polska. Od listopada 2018 roku, w randze wiceprezesa banku, odpowiadał m.in. za obszar nowych technologii, bezpieczeństwa i zarządzania zmianą. Wcześniej w strukturach BGŻ BNP Paribas pełnił funkcję dyrektora operacyjnego. W latach 2003 – 2011 związany był z Fortis Bankiem.
W 2020 roku Jaromir Pelczarski został uhonorowany tytułem „Lidera Cyfryzacji Sektora Bankowego” przez Kapitułę Kongresu Forum Technologii Bankowych. Jako członek stowarzyszenia Aniołów Biznesu „Sterling Angels” jest także zaangażowany w rozwój środowiska startupów.
Jaromir Pelczarski jest absolwentem AGH, a także Uniwersytetu Bristolskiego i studiów MBA na francuskiej uczelni technicznej Ecole des Ponts ParisTech.

Head of Data Governance, AVON
Piotr to doświadczony menadżer danych z ponad dwudziestoletnim stażem pracy w dziedzinie zarządzania danymi oraz zarządzania informacją. W swojej karierze zawodowej pełnił ważne funkcje m.in. w Deutsche Bank, HSBC, Philip Morris oraz Avon, gdzie odpowiedzialny był za zarządzanie danymi operacyjnymi i analitycznymi oraz za zapewnienie wysokiej jakości, bezpieczeństwa i poufności tych danych.
Jego specjalizacją jest zarządzanie danymi na poziomie korporacyjnym, w tym zarządzanie informacją i danymi, analizowanie i projektowanie rozwiązań związanych z przetwarzaniem i przechowywaniem danych, a także wdrażanie i rozwijanie strategii Data Governance.
Piotr jest gorącym entuzjasta rozwiazań typu ‘Data Lineage’, jako niezbędny i kluczowy element dla całego uniwersum danych (DAMA)

CIDO / CTO, Polpharma
Robert Pławiak od listopada 2022 roku pełni rolę CIDO w Polpharma, w okresie czerwiec 2018 do październik 2022 Prezes Zarządu spółki Intelligent Logistic Solutions (IT SHARED SERVICES i Software House w Grupie PELION i Prezes Fundacji IT LEADER CLUB POLSKA) .
Jest absolwentem warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. W 2022 roku ukończył studia na Cambridge University School w obszarze Digital Disruption Transformation and Strategy. Po ponad 4 letniej transformacji Spółki we wrześniu 2022 zakwalifikował się do finału, prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards w kategorii „Transformational Capabilities”. Posiada sięgające blisko dwóch dekad doświadczenie menadżerskie, liderskie w sektorach ubezpieczeń, bankowości, leasingu, farmacji i ochrony zdrowia. Zdobył je zarządzając procesami związanymi z informatyzacją, digitalizacją, zarządzaniem projektami i programami, cyberbezpieczeństwem, budowaniem i realizacją strategii IT w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych w naszym kraju.
W dotychczasowej karierze Robert Pławiak był związany m.in. Grupą PZU (PZU SA, PZU Życie SA), Grupą EFL, z Bankiem Handlowym S.A., Inteligo Financial Services S.A., EFG Eurobank Ergasias S.A. (marka PolbankEFG), Funduszem Mikro Sp. z o.o., FM BANK S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A. oraz aktywny członek stowarzyszeń PMI International&Polska, ISACA oraz ISSA i aktywny prelegent na wielu konferencjach branżowych w Polsce organizowanych przez PMI, ISACA, ISSA, Puls Biznesu, Rzeczpospolita.
W wyżej wymienionych spółkach Robert Pławiak , opracowywał i implementował strategie IT, wprowadzał transformacje zespołów, cyfrowe transformacje w podległych mu pionach technologii, prowadził i rozwijał projekty informatyczne na skalę międzynarodową, a także odpowiadał za optymalizację i zwiększenie efektywności kosztowej IT.
Ostatnie cztery lata (2018-2022) jako Prezes i grupowy CIO wdrożył wiele zmian w procesach biznesowych w branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia. Przyczynił się do zbudowania m.in. nowego systemu do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w Polsce, dokonał optymalizacji procesów biznesowych w oparciu o wdrożenie, modernizację rozwiązań IT m.in. WMS, TMS i ERP. W Grupie Pelion odpowiadał za procesy M&A, zakończone sukcesem i przeniesieniem zarządzania siecią szwedzkich Aptek oraz ekosystemu IT do Polski.
Jako Chief Information Officer w Grupie EFL, odpowiadał m.in. za opracowanie i wdrożenie strategii IT, transformację IT dla Grupy na lata 2017 – 2020, a także budowę i implementację strategii architektury korporacyjnej oraz sourcingu IT w spółkach Grupy EFL.
Wśród swoich największych sukcesów zalicza transformację IT w Grupie PZU, wdrożenie nowego, innowacyjnego rozwiązania do obsługi procesów ubezpieczeniowych firmy Guidewire (był to największy tego typu projekt w Polsce), zmianę i transformację IT w Grupie EFL, budowę systemu IT do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w czasie pandemii, uruchomienie systemów IT wspomagających migrantów z Ukrainy w czasie wojny. Największy nacisk kładzie na współpracę z ludźmi nie zapominając o determinacji, wskazywaniu drogi (strategii) oraz angażowania do osiągania celów Zespołu we współpracy z biznesem.

CIO, Credit Agricole Bank Polska S.A.

CIO, Credit Agricole Bank Polska S.A.

CDO, Yotta by Publicis Groupe
Związana z rynkiem komunikacji marketingowej od 2000 roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer, wraz z powstaniem Grupy Publicis w 2016 roku objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera.
Obecnie jako Chief Data & Analytics Officer i członek zarządu całej Publcis Groupe w Polsce, czuwa nad rozwojem kompetencji z obszaru analityki, badań, business intelligence, technologii oraz strategii danych. Swoją pracę zawodową rozpoczęła w domu mediowym Mindshare (GroupM).
Od 2014 roku jest wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Od kilkunastu lat jest wykładowczynią Szkoły Głównej Handlowej, stałą prelegentką najważniejszych konferencji i warsztatów branżowych oraz jurorką w konkursach reklamowych (Mixx Awards Polska i Europe, Effie)
W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez Internet Advertising Bureau (IAB). W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku.
Z wykształcenia jest ekonomistką, absolwentką kierunku Finanse i Bankowość oraz Podyplomowych Studiów Marketingu i Strategii Marketingowych SGH. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych („Management” ICAN Institute, „Maestro – orchestrating Client Value” – WPP Executive Development oraz „Leadership Academy” – Center for Leadership).

Chief Digital Officer, Orange Polska

Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych oraz realizację misji „nadawania sensu danym”, w ramach której wspiera wszystkie obszary biznesu przy podejmowaniu kluczowych decyzji. Zarządza centrum kompetencji analitycznych skupiających ok. 30 osób w rolach: Data Scientist’ów, BI Developerów, Data Insight Analityków i Inżynierów ML realizujących innowacyjne projekty analityczne oraz promujących dobre praktyki w ramach społeczność analitycznej w Grupie Żabka. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz wyciągania z nich wniosków a także do nowoczesnych narzędzi BI & AI.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.

Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma S.A.

Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma S.A.

Dyrektor ds. Rozwoju Scoringu, Biuro Informacji Kredytowej
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH) na kierunkach: Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne oraz Finanse i Bankowość; doktorat: Ekonomia – Badania Operacyjne.
Pracownik SGH w latach 2005-2012. Wykłady w obszarze machine learning, ekonometrii, optymalizacji i symulacji komputerowych. Promotor kilkudziesięciu prac magisterskich i licencjackich. Kilkadziesiąt artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych. Aktualnie wykładowca studiów podyplomowych w SGH i w Akademii Leona Koźmińskiego.
W okresie 2003-2012 w sektorze telekomunikacyjnym realizował projekty w obszarze analiz statystycznych i modelowania prognostycznego na potrzeby zarządzania ryzykiem kredytowym i wyłudzeń, sprzedaży i skarbowości.
W latach 2012-2014 w europejskiej grupiej bankowej KBC (m.in. Węgry, Czechy, Belgia) realizował projekty w obszarze budowy i wdrażania modeli ryzyka kredytowego oraz bankowych systemów antyfraudowych.
Od roku 2014 w Biurze Informacji Kredytowej S.A.– pre-sales i zarządzanie obszarem analiz statystycznych, modeli scoringowych i machine learning. Projekty sektorowe i dedykowane dla banków i firm pożyczkowych. R&D międzysektorowe na danych alternatywnych. Reprezentantuje BIK w zakresie modelowania w Grupie ds. RODO przy ZBP oraz w Research Working Committee przy ACCIS.

CDO, ING Polska

CDO, ING Polska

CDO – Europe & CIS, Danone
Tomasz Wyszynski is an experienced, strategic data, analytics & AI leader with 15+ years of experience across many industries (consumer goods, energy management, industrial automation, retail). He has worked across several different domains (sales, marketing, supply chain, pricing, finance, HR) leveraging data & AI to drive large-scale business transformation in 60+ countries. He pioneered several AI-driven data products, incl. some of the first AI-based assistants in B2B industry. He is a big advocate of Product Thinking & Agile with laser-sharp focus on quality assurance. In his work, he contributes to fighting fake news and explores the frontiers of AI.