Dzień I, 26 marca 2025 r.
KOALICJA DANYCH
Cyfrowe wyzwania i możliwości rynku danych w UE i Polsce, współdzielenie danych, platformy wymiany danych, współpraca biznesu z administracją oraz zabezpieczanie infrastruktury w kontekście geopolitycznym.
- Wspólna architektura dla Państwa i biznesu
- Jednolity rynek cyfrowy w Unii Europejskiej – szanse i zagrożenia z perspektywy Polski
- Standaryzacja danych i interoperacyjność w międzynarodowej współpracy
- Ewolucja modeli współpracy w gospodarce opartej o dane – współdzielenie danych w ekosystemach globalnych i tworzenie platform danych sektorowych
- Wspólna platforma krajowa – synergia i współpraca biznesu z administracją oraz strategia obronna dla Polski
- Geopolityka – jak tworzyć polisę bezpieczeństwa dla gospodarki
- Zabezpieczanie infrastruktury fizycznej i chmurowej
- Przykłady udanych platform wymiany danych oraz ich wpływ na efektywność działań
NOWOCZESNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA
Rola analityki preskrypcyjnej w automatyzacji decyzji i optymalizacji procesów, wykorzystanie platform AI w zarządzaniu, znaczenia ludzkiego osądu, granic odpowiedzialności w erze AI oraz angażowania zespołów w budowanie kultury danych.
- Analityka preskrypcyjna w biznesie
- Automatyzacja decyzji i optymalizacja procesów – jak analityka preskrypcyjna usprawnia zarządzanie finansami i zasobami?
- Technologie wspierające – platformy AI w procesach decyzyjnych
- Istotność osądu człowieka
- Granice odpowiedzialności w erze sztucznej inteligencji
- Pracownik jako część ekosystemu – jak angażować całe zespoły do budowania kultury danych
- Agenci AI – automatyczne boty w procesach biznesowych
INWESTYCJE W DANE – STRATEGIE I MODELE ZWROTU
ROI w analityce danych, kapitalizacji danych jako aktywów biznesowych, tworzenia strategii dochodowych poprzez sprzedaż danych, mierzenia zwrotu z wdrożeń AI oraz wykorzystania otwartych modeli językowych, wskazując na szanse i wyzwania związane z ich implementacją.
- Mierzenie ROI w analityce danych oraz kapitalizacja danych jako aktywów biznesowych
- Tworzenie strategii dochodowych poprzez sprzedaż danych, czy modeli analitycznych oraz budowanie rozwiązań opartych na analizie
- Zwrot z wdrożeń AI – jak je mierzyć?
- Jak wykorzystać potencjał i czerpać korzyści z budowy otwartych modeli językowych dla organizacji – szanse i “pułapki”
LEKCJA Z BŁĘDÓW – CO POSZŁO NIE TAK W PROJEKTACH DATA?
Najczęstsze błędy w projektach danych – praktyczne doświadczenia.
- Najczęstsze błędy w projektach danych
- Metody identyfikacji i eliminacji nieefektywnych procesów
- Strategia działania – jak uczyć się na błędach i wyciągać prawidłowo wnioski?
- Kapitał z niewykorzystanych danych – jak zwiększyć swoje możliwości
WYZWANIA ZWIĄZANE Z REGULACJAMI PRAWNYMI
Wpływ regulacji Data Act, AI Act i Common European Space Act na organizacje oraz społeczeństwo, a także jak te zmiany mogą stanowić szansę, a nie przeszkodę.
- Jak sprawić żeby Data Act i AI Act stał się szansą, a nie przeszkodą
- Aktualne zmiany legislacyjne – co oznaczają dla “zwykłego Kowalskiego”, a co dla przedsiębiorcy (w roli producenta i odbiorcy AI)?
- Common European Space Act – prawo kosmiczne, własność intelektualna i wymiana danych
Dzień II, 27 marca 2025r.
LIDERZY DANYCH, ANALITYKI ORAZ AI
Wyzwania i strategie w zarządzaniu danymi w organizacjach, rola sztucznej inteligencji, edukacja i odpowiedzialność pracowników oraz nowe umiejętności w kontekście efektywnego wykorzystania danych i technologii.
- Co spędza sen z powiek liderom zarządzania danymi (CDO) i analityki / AI (CAO)?
- Co warto wiedzieć przed wdrożeniem katalogu danych?
- Strategie komunikacji w organizacjach dostosowane do struktury danych
- istotność rozumienia struktury danych w organizacji
- Jakie modele organizacyjne dla danych i analityki w organizacji – zdecentralizowana demokracja danych, hybrydowe, co centralizować w aspektach standaryzacji, governance, oceny wartości / ROI?
- Jak edukować i budować poczucie odpowiedzialności w zespołach z pierwszej linii
- W czym LLM już skutecznie zastępuje człowieka?
- Szkolenia dla pracowników z AI – czy to powinien być już standard?
- Promptowanie jako nowy atut na rynku pracy
DEEP TECH I PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII
Przełomowe technologie, takie jak komputery kwantowe, AI, cyfrowe bliźniaki i wirtualizacja danych, ich zastosowania w różnych branżach, wpływ na procesy biznesowe oraz wyzwania związanych z zagrożeniami, takimi jak deepfake i fraudy.
DOSKONAŁOŚĆ DANYCH DEFINIOWANA NA NOWO
Zarządzanie rosnącą ilością danych w biznesie, dobór narzędzi i optymalizacja procesów, rola AI w zapewnianiu wysokiej jakości danych, znaczenie departamentu jakości danych oraz strategia przeciwdziałania kosztom złej jakości danych i wdrażania standardów jakościowych.
- Jak radzić sobie z dynamicznym wzrostem ilości danych w biznesie?
- Jak odpowiednio dobrać narzędzia oraz optymalizować procesy przetwarzania i analizy danych?
- Strategie komunikacji w organizacjach dostosowane do struktury danych
- Trendy i najskuteczniejsze narzędzia zapewniające wysoką jakość danych
- Czy AI ma w sobie potencjał, by zrewolucjonizować obszar jakości danych?
- Tworzenie sztucznych danych odzwierciedlających rzeczywistość za pomocą AI w celu trenowania modeli analitycznych
- Rola departamentu jakości danych w organizacji
- Koszty złej jakości danych – jak im przeciwdziałać?
- jak wdrożyć i monitorować standardy jakościowe w organizacji?
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DANYCH
Zarządzanie zasobami w kontekście ESG, efektywności energetycznej centrów danych, wykorzystania ciepła odpadowego oraz społecznych aspektów danych.
- Odpowiedzialne zarządzanie zasobami – strategia ESG przy kosmicznym tempie rozwoju technologii
- Zabezpieczenie efektywności energetycznej centrów danych
- Ciepło odpadowe z centrów danych – czy to nowa droga dla energetyki?
- Społeczne aspekty danych
- Pozyskiwanie danych ilościowych i jakościowych dla celów raportowania ESG, CSRD, strategii dekarbonizacji itp. ujawnień w sprawozdawczości
KLIENT I OBYWATEL W CENTRUM DANYCH
Wykorzystanie sztucznej inteligencji i danych w personalizacji doświadczeń, strategiach komunikacyjnych, ochronie klienta oraz upraszczaniu usług w celu zacieśniania relacji i wspierania gospodarki opartej na danych.
- Personalizacja doświadczeń dzięki sztucznej inteligencji – nowe możliwości dostosowania ofert
- AI jako narzędzie zacieśniania relacji z klientem – personalizacja doświadczeń i automatyzacja procesu obsługi klienta
- Adaptacja strategii PR i marketingowych do dynamicznie zmieniających się nastrojów
- Chat bot w relacji z klientem – korzyści i wyzwania
- Jak cyfrowa tożsamość może wspierać rozwój gospodarki opartej na danych?
- Jak dane behawioralne mogą wzbogacać dotychczasową analitykę danych i wiedzę o klientach?
- Społeczna rola danych – wpływ danych na nastroje społeczne i strategie komunikacyjne
- Ochrona klienta – koordynacja działań administracji z biznesem
- upraszczanie usług – słuchanie potrzeb klienta
Dzień I, 26 marca 2025r.
- dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
- Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, Wiceprezes Zarządu, InPost
- Amadeusz Andrzejewski, Partner, AI & Data Leader for Poland, Deloitte
- Edi Pyrek, Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance
DANE JAKO STRATEGIA BIZNESOWA – SKALOWALNOŚĆ BIZNESU, BUDOWANIE KULTURY DANYCH I ŚWIADOMOŚCI W ORGANIZACJI
Skuteczne zarządzanie danymi jako wsparcie celów biznesowych i efektywności operacyjnej organizacji, jak budowanie kultury innowacji może przygotować zespoły do skutecznego wdrażania projektów opartych na danych
- Skuteczne zarządzanie danymi, jako narzędzie wspierające osiąganie celów biznesowych i zwiększanie efektywności operacyjnej
- zastosowanie, skalowanie POC’ów w rozwoju projektów
- dług technologiczny
- Data Governance i holistyczne spojrzenie na transformację organizacji
- jak przekształcić organizację w przedsiębiorstwo oparte na danych
- strategia i kaskadowanie przedsięwzięć “w dół”
- jak unikać pozornych “zielonych świateł” w implementacji
- Budowanie odpowiedzialności za dane w organizacji
- rola liderów w promowaniu kultury danych – strategia budowania zaangażowania pracowników, kadry managerskiej oraz zarządów w dbałość o dane
- Kultura wdrażania innowacji – jak przygotować organizację do wdrożeń
- technostres, a promowanie wartości, które wspierają innowacyjność, współpracę i adaptację do zmian
- cross-sektorowe umiejętności w zespołach
Prelegenci:
- dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
- Marcin Bogłowski, Group Vice President – Marketing, Insights and Data, TVN Warner Bros Discovery
- Karol Jaroszewski, Dyrektor ds. innowacji i rozwoju w zakresie danych w Europie, Visa
- Krzysztof Daniel, Head of Data Strategy, DXC Technology
- Maciej Chojnacki, Head Of Delivery and Technology, Elitmind
Moderatorka:
- Karolina Henzel, Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile Polska
- Sebastien Burnett, Partner, AI & Data, Deloitte
- Adam Szymański, CTO, Oxla
- Robert Woźniak, CEO, Elitmind
- Janusz Naklicki, Chief Strategy Officer, Synerise
- Piotr Nikiel, Chief Inovation Officer, Synerise
12:40 – 13:30 Fundament nowoczesnej infrastruktury danych – wydajność i efektywność kosztowa (sesja zamknięta)
DATA CITY – TRANSFORMACJA CYFROWA W SEKTORZE PUBLICZNYM I ZARZĄDZANIE MIASTAMI PRZYSZŁOŚCI
Jak zaplanować miasto dostępne dla wszystkich? Otwarte dane, aspekty regulacyjne, budowanie potencjału miast oraz MŚP
- Holistyczne podejście do planowania miast przyszłości
- Otwarte dane i zintegrowana infrastruktura informatyczna na rzecz społeczeństwa – czy to możliwe?
- Analityka geolokalizacyjna
- Regulacyjne aspekty przekazywania i przepływu danych – jak tworzyć transparentny i demokratyczny dostęp do danych publicznych
- Jak miasta i MSP mogą budować swój potencjał bez budżetu na Data Scientist’ów?
- Czy Polska ma szansę stać się liderem technologicznym w Europie?
Prelegenci:
- dr Dominik Rozkrut, Prezes, Główny Urząd Statystyczny
- Jarosław Bułka, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Transformacji Cyfrowej
- Tomasz Czerski, Dyrektor Rozwiązań Big Data, Orange Polska
Moderator:
- Mateusz Oleksy, Dyrektor ds. inicjatyw strategicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa
- Karol Jaroszewski, Dyrektor ds. innowacji i rozwoju w zakresie danych w Europie, Visa
- Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake
PORTFEL TOŻSAMOŚCI CYFROWEJ – BEZPIECZEŃSTWO I ZAUFANIE W ERZE CYFROWEJ
Rozwój i regulacje cyfrowej tożsamości, uwierzytelnianie danych oraz wpływ technologii kwantowych na bezpieczeństwo danych
- Michał Tabor, Ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
- eIDAS 2.0 – aktualny stan projektu z perspektywy różnych branż
- Regulacje prawne dotyczące ochrony prywatności i danych osobowych
- Darmowy kwalifikowany podpis elektroniczny dla Obywatela
- Dlaczego niektóre organizacje wciąż nie korzystają z możliwości podpisu cyfrowego?
- Upowszechnienie Portfela Tożsamości cyfrowej – czego potrzebujemy
- Prywatność – czy metody uwierzytelniania stosowane w cyfrowych portfelach tożsamości są wystarczająco skuteczne i bezpieczne w obecnym tempie rozwoju technologii
- Przyszłość Podpisu Zaufanego i mObywatela w kontekście projektu Portfela Cyfrowego
- Cyberzagrożenia i ochrona
Prelegenci:
- Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, Prezes Zarządu, Digital Fingerprints, Dyrektor Zarządzająca Obszarem IT w Grupie BIK
- Radosław Maćkiewicz, CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
- Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektowej i Rozwoju e-Biznesu, Asseco Data Systems
- dr inż. Ireneusz Wochlik, Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH
Moderator:
- Dominik Dobek, Dyrektor Programowy, Związek Cyfrowa Polska
GREEN ORGANIZATION – TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE CELE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU
Jak prowadzić biznes odpowiedzialnie, uwzględniając etyczne praktyki, ESG oraz transformację cyfrową
- Etyczne i odpowiedzialne praktyki biznesowe – jak przeprowadzać transformację cyfrową uwzględniając społeczną odpowiedzialność biznesu
- Zastosowanie nowoczesnych technologii i AI w procesie transformacji energetycznej
- optymalizacja zużycia energii, predyktywne utrzymanie i zarządzanie infrastrukturą i mierzenie efektów transformacji energetycznej
- Potencjał algorytmów uczenia maszynowego w raportowaniu korporacyjnym – jak rozwijać strategie ESG w organizacji
- ESG w MŚP – od czego zacząć?
- Ocena zwrotu z inwestycji – czy AI przyniesie długoterminowe korzyści?
- Budowanie zaufania, lojalności i zadowolenia klientów poprzez odpowiedzialne strategie biznesowe
Prelegenci:
- Rafał Bednarek, Wiceprezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej
- Beata Tylman-Nowakowska, Director, Primary Market Department, Warsaw Stock Exchange
- Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych, ESG i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
- Aleksandra Trojanowska, Sustainability Transformation Lead, Associate Director, Colliers
- Maciej Krywoniuk, Szef Departamentu Strategii, Citi Handlowy
Moderator:
- Mariusz Ustyjańczuk, ESG Technology Leader, Deloitte Central Europe
Dzień II, 8 października 2024r.
- Sylwia Czubkowska, Dziennikarka, Techstorie – Radio TokFM
ORGANIZACJA W ERZE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI – WYZWANIA, MOŻLIWOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ
BLOK
Wyzwania i możliwości związane z wdrażaniem rozwiązań sztucznej inteligencji w nowoczesnych przedsiębiorstwach oraz kwestie odpowiedzialności, przejrzystości i interpretowalności AI, z perspektywą na przyszłość organizacji i edukacji
- Wyzwania i możliwości dla nowoczesnych przedsiębiorstw – jak jesteśmy przygotowani na wprowadzenie rozwiązań AI’owych w organizacjach?
- Jak adekwatnie dobierać rozwiązania AI’owe do potrzeb naszej organizacji?
- Sprawiedliwość i przejrzystość – kto ponosi odpowiedzialność za decyzje podejmowane przez systemy?
- Rola Sztucznej Inteligencji w Cyberbezpieczeństwie Organizacji – wykrywanie zagrożeń i incydentów, predykcja zagrożeń
- Ograniczenia i wyzwania w interpretowalności AI – jak zwiększyć zrozumiałość działania algorytmów?
- Jak będą wyglądały organizacje przyszłości – perspektywa do roku 2034 roku
- Ewolucja edukacji – czego powinniśmy uczyć dzieci?
Prelegenci:
- Pamela Krzypkowska, Dyrektorka Departamentu Badań i Innowacji, Ministerstwo Cyfryzacji
- Luiza Pawela, Chief Data&AI Officer, Agora SA
- Aleksandra Pedraszewska, Head of AI Safety, Elevenlabs
- Dariusz Korzun, Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
- Tomasz Nitsch, Chief Data Officer, Millennium Bank
- Radosław Kita, AI Director, TVN Warner Bros Discovery
Moderatorka:
- Eliza Bujnowska, Analytics & Data Science Director, Dentsu Polska
2 x BEST PRACTICES
Case study- Dariusz Korzun, Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
- Marek Wilczewski, Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
PRZYGOTOWANIE ORGANIZACJI I DANYCH DO WDROŻENIA NAJNOWSZYCH TECHNOLOGII
3 x Case study CDOs
- Robert Poznański, Analityk usług zaufania, Asseco Data Systems
- Ewa Kryszkiewicz, CEO, EXACT Coaching & Business
- Kamil Konikiewicz, Head of Data Science, Allegro
PRZEMYSŁ 5.0 – ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI I OPTYMALIZACJA PRODUKCJI
Jak technologie w przemyśle 5.0 mogą zwiększać efektywność i optymalizować produkcję?
- Paweł Westfalewicz, Dyrektor Departamentu Architektury, PGE Systemy
- Małgorzata Hoch-Zwolińska, Kierownik Działu Serwisu Wysokościowego TW, Departament Eksploatacji Energetyki Wiatrowej, PGE Energia Odnawialna
- Integracja systemów ERP i MES w celu optymalizacji produkcji
- Zmiany legislacyjne w dostępie do danych produkcyjnych – co to oznacza dla producentów
- IoT i zbieranie danych w czasie rzeczywistym – jakie ma znaczenie zbieranie danych z hali produkcyjnej
- Kontekstualizacja danych w fabrykach 5.0
- Sztuczna inteligencja, robotyka, druk 3D i IoT – jaka jest wizja przyszłości dla przemysłu
Prelegenci:
- Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.
- Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
- Karolina Kilijańczyk, Data & Analytics Principal, DXC Technology
Moderator:
- Tomasz Haiduk, Prezes, Forum Automatyki i Robotyki Polskiej
JAKA BĘDZIE PRZYSZŁOŚĆ I TRENDY W ZARZĄDZANIU DANYMI
Wyzwania, strategie i korzyści dla integracji i zarządzania danymi w organizacjach, szczególnie w kontekście decentralizacji danych, jakości danych, Master Data Management oraz współpracy zespołów wielopokoleniowych
- Jak organizować dane w obliczu tak szybkich zmian technologicznych
- Data Mesh – decentralizacja danych w organizacji – praktyczne wyzwania i korzyści
- Jakie są praktyczne zastosowania architektur dbające o jakość danych – jak efektywnie przekształcać istniejące struktury danych?
- Efektywne zarządzanie danymi z ograniczonym czasem przechowywania – strategie i praktyki
- Trudności w integracji nowoczesnych systemów ze starymi
- Wyzwania związane z wielopokoleniowością i budowanie kompetencji w zespołach – edukacja, motywacja i umiejętność pracy na danych
Prelegenci:
- Mirosław Wróblewski, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
- Maciej Nawrocki, Chief Data Officer, Bank Pekao
- Łukasz Dylewski, Chief Data Officer, Leroy Merlin
- Maciej Konieczka, Head of Data & Analytics, Veolia Energy Contracting Poland
- Łukasz Krause, Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
- Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
- Maria Bylina, Data Governance Lead, National Information Processing Institute
- Dominik Dębowski, Development Manager & Business Intelligence Architect , EBIS
Moderatorka:
- Marzena Wiszniewska, Data Governance Head, Citi Handlowy
Aktualizacja 07.01.2025r.