Agenda 3D Carousel
Agenda 3D Carousel

Agenda Kongresu

8:30 – 9:00

Rejestracja Gości

9:00 – 9:10

Uroczyste Otwarcie Kongresu

9:10 – 9:30

Konferencja przyszłości – jak zrobić kongres bez prelegentów i jak zastąpić Przewodniczących botem AI

Prezentacja Przewodniczących Rady Programowej

Prelegenci:

  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress
  • Jarosław Królewski, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress CEO/Founder, Synerise

ZASOBY INTELEKTUALNE POLSKI – STRATEGIE ROZWOJU TALENTÓW

Strategie rozwoju talentów i zasobów intelektualnych w Polsce – jak wzmacniać instytucje naukowe, skutecznie łączyć je z biznesem, wspierać deep tech, usuwać bariery transferu wiedzy i budować cyfrową suwerenność w oparciu o krajowe modele językowe.

9:30 – 10:20

Zasoby intelektualne Polski – strategie rozwoju talentów

Debata
  • Jak budować potencjał wiodących instytucji naukowych i skutecznie łączyć ich zasoby z potrzebami biznesu?
  • świadome budowanie zaplecza naukowego w Polsce
  • Kapitał, know-how i globalne partnerstwa – czy Polska ma warunki do wspierania deep tech?
  • Co blokuje skuteczny transfer wiedzy do gospodarki?
  • Suwerenność cyfrowa – jakie mamy zasoby i interesy?
  • Jak wykorzystać potencjał polskich modeli językowych?

Prelegenci:

  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress
  • Dariusz Piotrowski, Dyrektor Generalny, Dell Technologies
  • Radosław Nielek, Dyrektor, NASK PIB
  • Adam Niewiński, Co-Founder & Managing Partner, OTB Ventures
  • prof. dr hab. Bogumił Kamiński, Dyrektor AI Lab, SGH

Moderatorka:

  • Marzena Wiszniewska, Data Risk Lead Nordea

MIĘDZYNARODOWE PRZESTRZENIE DANYCH – GEOPOLITYKA I WSPÓŁPRACA

Omówienie geopolitycznej roli danych, europejskiej autonomii cyfrowej i sojuszy danych, a także strategii rozwoju polskich talentów i instytucji naukowych z naciskiem na deep tech, transfer wiedzy oraz wykorzystanie krajowych modeli językowych.

10:20 – 10:40

Międzynarodowe przestrzenie danych – geopolityka i współpraca

Fire Chat 2+1
  • Dane jako surowiec strategiczny – rola USA, Chin i UE w kształtowaniu zasad przepływu i przechowywania danych
  • Europejska autonomia cyfrowa i sojusze danych – z kim warto współpracować?

Prelegenci:

  • Jarosław Królewski, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO/Founder, Synerise
  • Krzysztof Szubert, Pełnomocnik Dyrektora ds. Komercjalizacji i Współpracy Międzynarodowej, Instytut Łączności

Moderator:

  • Patrycjusz Wyżga, Dziennikarz, Wirtualna Polska & Prowadzacy podcast „didaskalia”
10:40 – 11:20

Przerwa networkingowa

DLACZEGO AI NIE WYCHODZI – CO BLOKUJE SUKCES AI I JAK TO ZMIENIĆ?

Analiza czynników decydujących o sukcesie wdrożeń AI, bariery jakości danych i kulturowe wyzwania we wdrażaniu AI oraz rola zarządów i biznesu, a także zastosowanie AI w sektorze publicznym z uwzględnieniem innowacji, partnerstw, formalnych przeszkód i kwestii bezpieczeństwa i zaufania.

11:20 – 12:10

Dlaczego AI nie wychodzi – co blokuje sukces AI i jak to zmienić?

Debata
  • Jakie wyzwania związane z jakością danych najczęściej utrudniają skuteczne wdrożenie AI?
  • Czy jesteśmy gotowi przekazać realne decyzje w organizacji w „ręce” AI?
  • Jak jasno i precyzyjnie definiować cel wdrożenia AI, by zwiększyć szanse na sukces?
  • Jakie zmiany kulturowe są potrzebne, aby technologia AI mogła rzeczywiście zakorzenić się w organizacji?
  • Rola zarządów i biznesu we wdrażaniu rozwiązań AI

Prelegenci:

  • Paweł Biel, Wiceprezes Zarządu ds. Digitalizacji, Amica Group
  • Marcin Choiński, AI and Data Director, TVN Warner Bros. Discovery
  • Piotr Kostrzewa-Zalewski, Dyrektor Biura Innowacji, PKO Bank Polski
  • Małgorzata Olszewska, Dyrektor Jednostki, Centrum e-Zdrowia*
  • Marek Wilczewski, Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
  • Karim Sylla, Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji, Żabka Polska
  • Karolina Tądel, Head of Data Management, Instytut Matki i Dziecka
  • Wojciech Steć, Architekt IT, Centrum e-Zdrowia

Moderator:

  • Sebastian Herod, Ekspert ds. innowacji technologicznych i transformacji cyfrowej
12:10 – 12:20

Wdrożenie rozwiązań GenAI w PKO Banku Polskim

Case study

Prelegent:

  • Jacek Stryczyński, Dyrektor ds. międzynarodowego rynku innowacji, PKO Bank Polski
12:20 – 12:30

Pozyskiwanie danych w warunkach zakłóceń GNSS

Case study

Prelegentka:

  • dr inż. Anna Bober, Zastępca Głównego Geodety Kraju, Główny Urząd Geodezji i Kartografii
12:30 – 12:40

Od danych do decyzji, które redefiniują opiekę nad pacjentem.

Case study

Prelegentka:

  • Karolina Tądel, Head of Data Management, Instytut Matki i Dziecka
12:40 – 12:50

Przepis na odpowiedzialną AI: Jak biznes może wykorzystać doświadczenia samorządu

Case study

Prelegent:

  • Michał Kuszewski, Koordynator wprowadzania etycznych standardów wykorzystania GenAI, Urząd m.st. Warszawy
12:50 – 13:00

Wykorzystanie danych ilościowych i jakościowych pod potrzeby rozwoju aplikacji administracji publicznej

Case study

Prelegent:

  • Radosław Maćkiewicz, CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
13:00 – 13:30

AI w sektorze publicznym – innowacje, usługi, państwo

Fire chat 3+1
  • Sztuczna inteligencja w polityce społecznej, zdrowiu, sądownictwie – jak budować instytucje AI-ready?
  • Partnerstwa publiczno-prywatne – jak biznes może pomóc?
  • Przeszkody formalne i kompetencyjne w sektorze publicznym
  • Automatyzacja usług publicznych – bezpieczeństwo, przejrzystość i zaufanie

Prelegenci:

  • Radosław Maćkiewicz, CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
  • Sławomir Wasielewski, Członek Zarządu nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
  • Mirosław Wróblewski, Prezes, Urząd Ochrony Danych Osobowych

Moderator:

  • Mariusz Madejczyk, Zastępca Dyrektora NASK, Dyrektor ds. Nowych Technologii dla Polityk Publicznych, NASK – Państwowy Instytut Badawczy

NOWA MŁODOŚĆ DATA GOVERNANCE I ORGANIZACJE PRZYSZŁOŚCI– JAK PRZEKSZTAŁCAĆ PROCESY I STRUKTURY

Nowe modele data governance i transformacja organizacyjna – łączenie zgodności z regulacjami z elastycznością działania, tworzenie innowacyjnych i adaptacyjnych struktur, modernizacja procesów oraz budowa zaufania i architektur współdzielenia danych między organizacjami.

13:30 – 14:10

Nowa młodość data governance i organizacje przyszłości – jak przekształcać procesy i struktury

Debata
  • Data Governance 2.0 – nowe modele organizacyjne pozwalające pogodzić zgodność z regulacjami i elastyczność działania
  • Kultura innowacji i adaptacyjności – jak tworzyć zespoły i struktury, które nie boją się zmiany?
  • Od procesów liniowych do procesów hybrydowych – jak modernizować procesy, utrzymując ciągłość działania?
  • Data governance – wdrażania regulacyjne i zabezpieczenia danych
  • jak oceniać zaufanie do algorytmów w kontekście bezpieczeństwa i compliance?
  • Przykłady narzędzi wspierających dynamiczne i kontekstowe zarządzanie danymi

Prelegenci:

  • Renata Bratkowska, Chief Data Officer, Grupa NEUCA
  • Dariusz Gałęzowski, Director of Data Management Office, Bank Gospodarstwa Krajowego
  • Rafał Wyszyński, Data Director, CANAL+ Polska
  • Michał Włodkowski, Dział Inżynierii i Nauki o Danych, Grupa Eurocash
  • Paweł Borkowski, Managing Director, Integral Solutions
  • Ewa Kryszkiewicz, CEO, EXACT Coaching & Business

Moderator:

  • Dariusz Gregorczyk, Ekspert ds analityki danych
14:10 – 14:25

Zasady regulacyjne wielkoskalowej wymiany danych i pośrednictwa w wymianie

Prezentacja

Prelegent:

  • dr Krzysztof Korus, Radca Prawny, Partner DLK Legal
14:25 – 14:45

Partnerstwo danych – jak budować zaufanie i tworzyć modele wymiany danych między organizacjami

Fire chat 2+1
  • Współczesne architektury wymiany danych
  • Jak tworzyć środowiska otwarte na współdzielenie danych z poszanowaniem regulacji i wartości organizacyjnej

Prelegenci:

  • Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, Prezes Zarządu Digital Fingerprints, Wiceprezes Zarządu w Grupie BIK
  • Dominika Rogalińska, Wiceprezes GUS ds. Technologii Informacyjnych, Główny Urząd Statystyczny

Modeerator:

  • Marcin Watemborski, Head of AI Innovation & Creatives, Grupa Wirtualna Polska

ZIELONE DANE I ZRÓWNOWAŻONA ANALITYKA

Przygotowanie organizacji na nowe regulacje AI oraz strategie zrównoważonego zarządzania danymi – energooszczędne modele, optymalizacja zasobów, odpowiedzialna kultura analityczna i cyrkularność danych.

14:45 – 15:10

AI pod lupą regulatora – jak przygotować organizację na nowe akty prawne i uniknąć pułapek

Fire chat 2+1

Prelegenci:

  • Eliza Turkiewicz, Expert in Digital Market Department, Konfederacja Lewiatan
  • Grzegorz Bojar, Pełnomocnik Zarządu ds. współpracy międzynarodowej w obszarze teleinformatyki i cyberbezpieczeństwa, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.

Moderator:

  • dr inż. Ireneusz Wochlik, Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH
15:10 – 15:40

Zielone dane i zrównoważona analityka

Debata
  • Cyrkularność danych i efektywność energetyczna w analityce – automatyzacja i inteligentne zarządzanie zużyciem energii w procesach danych
  • optymalizacja zużycia zasobów przez inteligentne modele
  • czy mała, energooszczędna analityka może być konkurencyjna?
  • Zrównoważone chmury i infrastruktura danych – jakie są ukryte koszty środowiskowe AI?
  • Tworzenie wspólnej kultury odpowiedzialnej analityki w organizacjach.

Prelegenci:

  • Jarosław Agatowski, Innovation & Business Excellence Director, AstraZeneca
  • Maciej Krywoniuk, Szef Departamentu Strategii, Citi Handlowy
  • Leszek Chwalik, Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity

Moderator:

  • Tomasz Sobczak, Data & Advanced Analytics, ORLEN
15:40

LUNCH

9:00 – 9:30

Rejestracja Gości

9:30 – 9:45

Otwarcie drugiego dnia konferencji

ZESPOŁY DANYCH – KLUCZOWE KOMPETENCJE I ROLE W ERZE AI I AUTOMATYZACJI

Kompetencje i role zespołów danych w erze AI, strategie budowy i rozwoju kadr, rola juniorów, wpływ zmian technologicznych i pokoleniowych na organizację pracy oraz kształtowanie świadomości analitycznej w biznesie.

9:45 – 10:35

Zespoły danych – kluczowe kompetencje w erze AI i automatyzacji

Debata
  • Jak liderzy powinni kształtować kompetencje zespołów danych w dynamicznym środowisku AI i automatyzacji?
  • Data & AI Team – budować czy rekrutować?
  • rozwój wewnętrznych kompetencji vs. pozyskiwanie nowych talentów
  • Juniorzy w erze AI – czy w dobie zaawansowanej automatyzacji nadal potrzebujemy młodych talentów, czy ich rola ulega redefinicji? Skąd w przyszłości weźmiemy wykwalifikowaną kadrę?
  • Jak będą się kształtować i wyglądać zespoły przeszłości? Jak dbać o równość płci w zespołach danych?
  • Pokolenie Z, vibe coding i zmiany narzędziowe — jak wpływają na kształtowanie się zespołów danych i AI?
  • Uświadamianie biznesu, jakie możliwości daje analityka danych

Prelegenci:

  • Michał Dudek, Dyrektor Centrum Danych Biznesowych i Analityki, Veolia Energy Contracting Poland
  • Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
  • Mariusz Kłys, Dyrektor Departamentu Danych, Alior Bank
  • Joanna Pruszynska-Witkowska, Co Founder & CEO, Future Collars
  • Grzegorz Zajączkowski, Lider Cyfryzacji, Ministerstwo Cyfryzacji
  • dr Bartłomiej Balcerzak, Co-founder, Przewodniczący Rady Fundacji, Ekspert ds. AI, BITECH ThinkTank

Moderator:

  • Maciej Nawrocki, Ekspert ds. Zarządzania Danymi

DANE W PRAKTYCE

Najnowsze wdrożenia i zastosowania, przegląd wdrożeń w sektorach.

10:35 – 10:55

Czy Wielki Brat może czuwać tylko jednym okiem? O danych, ryzyku i granicach zaufania w ochronie antyfraudowej

Case study

Prelegent:

  • Piotr Wojewnik, Dyrektor ds. Rozwoju Scoringu, Biuro Informacji Kredytowej
10:55 – 11:10

AI w medycynie

Case study

Prelegent:

  • Marcin Fiedziukiewicz, CEO, Kliniki.pl
11:10 – 11:25

BI self-service 2.0 w Banku: zwinny self-service BI dzięki automatyzacji i chmurze

Case study

Prelegent:

  • Dariusz Dudek, Dyrektor ds. Platform Danych, Alior Bank
11:25 – 12:20

Przerwa networkingowa

NOWA DROGA DO KLIENTA – POTĘGA DANYCH

Zmieniające się podejście do marketingu pod wpływem danych, technologii AI i pokolenia Z, nowe kanały komunikacji, automatyzacja doświadczenia klienta oraz wyzwania związane z prawami autorskimi w kontekście narzędzi AI.

12:20 – 13:00

Nowa droga do klienta – potęga danych

Debata
  • Technologie AI – jakie dane możemy z nich pozyskać?
  • Jak pokolenie Z i różnice pokoleniowe redefiniują kanały dotarcia i cyfrowe interakcje z marką?
  • różnice pokoleniowe wpływające na proces zakupowy
  • jak będą się zmieniały trendy w wykorzystaniu wyszukiwarek?
  • Rola botów i automatyzacji w poprawie doświadczenia klienta
  • Prawa autorskie w wykorzystaniu narzędzi AI

Prelegenci:

  • Grzegorz Ostrowski, Dyrektor Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka, mBank
  • Andrzej Czechowski, D2C & eCommerce Head, experienced CDO, Samsung Electronics Polska
  • Kamil Konikiewicz, Head of Data Science, Allegro
  • Robert Stupak, Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu, Digital, IT i E-Commerce, Carrefour Polska
  • Marcin Watemborski, Head of AI Innovation & Creatives, Grupa Wirtualna Polska

Moderator:

  • Wojciech Chrzan, Head of Insights24, Brand24 Division

ASPEKTY ETYCZNE

Etyczne wyzwania związane z wykorzystaniem AI, odpowiedzialność za decyzje algorytmów, ochrona danych firmowych, przeciwdziałanie manipulacji danymi, granice transparentności oraz budowanie zaufania do modeli i treści generowanych przez AI.

13:00 – 13:40

Aspekty etyczne

Debata
  • Błędy AI i odpowiedzialność dla marki
  • Jak regulować wykorzystanie danych firmowych przez pracowników w technologiach AI
  • Przejrzystość decyzji algorytmów – odpowiedzialność i audytowalność modeli danych
  • “Zatruwanie danych” – jak chronić modele AI przed niepożądanym wpływem
  • Granice transparentności – dlaczego każda treść powinna być oznaczana jako wygenerowana przez AI oraz powinny być ujawniane źródła danych treningowych?
  • Jak budować zaufanie do danych?

Prelegenci:

  • Marcin Dzienniak, Członek Zarządu & COO, Ringier Axel Springer Polska
  • Tomasz Haiduk, Prezes, Forum Automatyki i Robotyki Polskiej
  • Radosław Kita, AI Director, TVN Warner Bros. Discovery

Moderator:

  • Luiza Pawela, Data&AI Expert
13:40

LUNCH

*Prelegenci w trakcie potwierdzania udziału. / Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie.
Aktualizacja 02.10.2025 r.