Dzień I
8:30 – 9:00
REJESTRACJA Gości
9:00 – 9:10
UROCZYSTE OTWARCIE KONGRESU
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne Przewodniczących Rady Programowej
9:30 – 9:50
Keynote speech
9:50 – 10:10
Strategia Cyfryzacji Polski do 2035 roku
10:10 – 10:50
Koalicja danych
10:50 – 11:00
Dane bez granic – korzyści z wymiany międzysektorowej
11:00 – 11:15
Bezpieczeństwo danych – jak budować wspólną odporność cyfrową i świadomość użytkowników końcowych
11:15 – 11:25
Case study
11:25 – 11:40
Polskie modele językowe – budowanie konkurencyjności i zasobów Polski
11:40 – 12:20
PRZERWA NETWORKINGOWA
12:20 – 13:00
Nowoczesne strategie zarządzania
13:00 – 13:30
Inwestycje w dane – strategie i modele zwrotu
13:30 – 13:45
Case study
13:45 – 13:55
Case study
13:55 – 14:05
Analiza nieudanego wdrożenia – rozkład na czynniki pierwsze i strategie naprawcze
14:05 – 14:45
Lekcja z błędów – co poszło nie tak w projektach Data?
14:45 – 14:55
Jak radzą sobie inne kraje – przykład praktycznego wdrożenia AI Act/Data Act w Europie
14:55 – 15:25
Wyzwania związane z regulacjami prawnymi
15:25
LUNCH
Dzień II
9:00 – 9:30
Rejestracja Gości
9:30 – 9:40
Otwarcie drugiego dnia konferencji
9:40 – 10:30
Liderzy danych, analityki oraz AI
10:30 – 10:40
Case study
10:40 – 10:55
Co się wydarzyło i co będzie się działo w ekosystemie danych?
10:55 – 11:05
Kryptografia post kwantowa – aspekty regulacyjne i strategia przejścia do ery kwantowej
11:05 – 11:20
Case study
11:20 – 12:10
PRZERWA NETWORKINGOWA
12:10 – 12:50
Doskonałość danych definiowana na nowo
12:50 – 13:20
Zrównoważony rozwój danych
13:20 – 13:30
Wizualizacja danych – narzędzia analityczne do monitoringu i optymalizacji marketingu w mediach społecznościowych w oparciu o dane
13:30 – 14:10
Klient i obywatel w centrum danych
14:10
LUNCH
Dzień I
Dzień II

Dzień I, 26 marca 2025 r.

8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Uroczyste Otwarcie Kongresu
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne Przewodniczących Rady Programowej
9:30 – 9:50
Keynote Speech
Keynote Speech/Opening Fire-Chat
9:50 – 10:10
Strategia Cyfryzacji Polski do 2035 roku
Fire-Chat z przedstawicielem Ministerstwa Cyfryzacji/Prezentacja Ministra

KOALICJA DANYCH

Cyfrowe wyzwania i możliwości rynku danych w UE i Polsce, współdzielenie danych, platformy wymiany danych, współpraca biznesu z administracją oraz zabezpieczanie infrastruktury w kontekście geopolitycznym.

10:10 – 10:50
Koalicja danych
Debata inauguracyjna
  • Wspólna architektura dla Państwa i biznesu
  • Jednolity rynek cyfrowy w Unii Europejskiej – szanse i zagrożenia z perspektywy Polski
    • Standaryzacja danych i interoperacyjność w międzynarodowej współpracy
  • Ewolucja modeli współpracy w gospodarce opartej o dane – współdzielenie danych w ekosystemach globalnych i tworzenie platform danych sektorowych
  • Wspólna platforma krajowa – synergia i współpraca biznesu z administracją oraz strategia obronna dla Polski
  • Geopolityka – jak tworzyć polisę bezpieczeństwa dla gospodarki
    • Zabezpieczanie infrastruktury fizycznej i chmurowej
  • Przykłady udanych platform wymiany danych oraz ich wpływ na efektywność działań
10:50 – 11:00
Dane bez granic – korzyści z wymiany międzysektorowej
Case study
11:00 – 11:15
Bezpieczeństwo danych – jak budować wspólną odporność cyfrową i świadomość użytkowników końcowych
Case study
11:15 – 11:25
Case study
Case study
11:25 – 11:40
Polskie modele językowe – budowanie konkurencyjności i zasobów Polski
Case study
11:40 – 12:20
Przerwa networkingowa

NOWOCZESNE STRATEGIE ZARZĄDZANIA

Rola analityki preskrypcyjnej w automatyzacji decyzji i optymalizacji procesów, wykorzystanie platform AI w zarządzaniu, znaczenia ludzkiego osądu, granic odpowiedzialności w erze AI oraz angażowania zespołów w budowanie kultury danych.

12:20 – 13:00
Nowoczesne strategie zarządzania
Debata
  • Analityka preskrypcyjna w biznesie
    • Automatyzacja decyzji i optymalizacja procesów – jak analityka preskrypcyjna usprawnia zarządzanie finansami i zasobami?
  • Technologie wspierające – platformy AI w procesach decyzyjnych
  • Istotność osądu człowieka
  • Granice odpowiedzialności w erze sztucznej inteligencji
  • Pracownik jako część ekosystemu – jak angażować całe zespoły do budowania kultury danych
  • Agenci AI – automatyczne boty w procesach biznesowych

INWESTYCJE W DANE – STRATEGIE I MODELE ZWROTU

ROI w analityce danych, kapitalizacji danych jako aktywów biznesowych, tworzenia strategii dochodowych poprzez sprzedaż danych, mierzenia zwrotu z wdrożeń AI oraz wykorzystania otwartych modeli językowych, wskazując na szanse i wyzwania związane z ich implementacją.

13:00 – 13:30
Inwestycje w dane – strategie i modele zwrotu
Debata 3+1
  • Mierzenie ROI w analityce danych oraz kapitalizacja danych jako aktywów biznesowych
  • Tworzenie strategii dochodowych poprzez sprzedaż danych, czy modeli analitycznych oraz budowanie rozwiązań opartych na analizie
  • Zwrot z wdrożeń AI – jak je mierzyć?
  • Jak wykorzystać potencjał i czerpać korzyści z budowy otwartych modeli językowych dla organizacji – szanse i “pułapki”
13:30 – 13:45
Case study
Case study
13:45 – 13:55
Case study
Case study

LEKCJA Z BŁĘDÓW – CO POSZŁO NIE TAK W PROJEKTACH DATA?

Najczęstsze błędy w projektach danych – praktyczne doświadczenia.

13:55 – 14:05
Analiza nieudanego wdrożenia – rozkład na czynniki pierwsze i strategie naprawcze
Case study
14:05 – 14:45
Lekcja z błędów – co poszło nie tak w projektach Data?
Debata
  • Najczęstsze błędy w projektach danych
  • Metody identyfikacji i eliminacji nieefektywnych procesów
  • Strategia działania – jak uczyć się na błędach i wyciągać prawidłowo wnioski?
  • Kapitał z niewykorzystanych danych – jak zwiększyć swoje możliwości

WYZWANIA ZWIĄZANE Z REGULACJAMI PRAWNYMI

Wpływ regulacji Data Act, AI Act i Common European Space Act na organizacje oraz społeczeństwo, a także jak te zmiany mogą stanowić szansę, a nie przeszkodę.

14:45 – 14:55
Jak radzą sobie inne kraje – przykład praktycznego wdrożenia AI Act/Data Act w Europie
Case study
14:55 – 15:25
Wyzwania związane z regulacjami prawnymi
Debata 3+1
  • Jak sprawić żeby Data Act i AI Act stał się szansą, a nie przeszkodą
  • Aktualne zmiany legislacyjne – co oznaczają dla “zwykłego Kowalskiego”, a co dla przedsiębiorcy (w roli producenta i odbiorcy AI)?
  • Common European Space Act – prawo kosmiczne, własność intelektualna i wymiana danych
15:25
Lunch

Dzień II, 27 marca 2025r.

9:00 – 9:30
Rejestracja Gości
9:30 – 9:40
Otwarcie drugiego dnia konferencji

LIDERZY DANYCH, ANALITYKI ORAZ AI

Wyzwania i strategie w zarządzaniu danymi w organizacjach, rola sztucznej inteligencji, edukacja i odpowiedzialność pracowników oraz nowe umiejętności w kontekście efektywnego wykorzystania danych i technologii.

9:40 – 10:30
Liderzy danych, analityki oraz AI
Debata
  • Co spędza sen z powiek liderom zarządzania danymi (CDO) i analityki / AI (CAO)?
  • Co warto wiedzieć przed wdrożeniem katalogu danych?
  • Strategie komunikacji w organizacjach dostosowane do struktury danych
    • istotność rozumienia struktury danych w organizacji
  • Jakie modele organizacyjne dla danych i analityki w organizacji – zdecentralizowana demokracja danych, hybrydowe, co centralizować w aspektach standaryzacji, governance, oceny wartości / ROI?
  • Jak edukować i budować poczucie odpowiedzialności w zespołach z pierwszej linii
  • W czym LLM już skutecznie zastępuje człowieka?
  • Szkolenia dla pracowników z AI – czy to powinien być już standard?
  • Promptowanie jako nowy atut na rynku pracy
10:30 – 10:40
Case study
Case study

DEEP TECH I PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII

Przełomowe technologie, takie jak komputery kwantowe, AI, cyfrowe bliźniaki i wirtualizacja danych, ich zastosowania w różnych branżach, wpływ na procesy biznesowe oraz wyzwania związanych z zagrożeniami, takimi jak deepfake i fraudy.

10:40 – 10:55
Co się wydarzyło i co będzie się działo w ekosystemie danych?
Case study
10:55 – 11:05
Kryptografia post kwantowa – aspekty regulacyjne i strategia przejścia do ery kwantowej
Case study
11:10 – 11:20
Case study
11:20 – 12:10
Przerwa networkingowa

DOSKONAŁOŚĆ DANYCH DEFINIOWANA NA NOWO

Zarządzanie rosnącą ilością danych w biznesie, dobór narzędzi i optymalizacja procesów, rola AI w zapewnianiu wysokiej jakości danych, znaczenie departamentu jakości danych oraz strategia przeciwdziałania kosztom złej jakości danych i wdrażania standardów jakościowych.

12:10 – 12:50
Doskonałość danych definiowana na nowo
Debata
  • Jak radzić sobie z dynamicznym wzrostem ilości danych w biznesie?
  • Jak odpowiednio dobrać narzędzia oraz optymalizować procesy przetwarzania i analizy danych?
  • Strategie komunikacji w organizacjach dostosowane do struktury danych
  • Trendy i najskuteczniejsze narzędzia zapewniające wysoką jakość danych
  • Czy AI ma w sobie potencjał, by zrewolucjonizować obszar jakości danych?
  • Tworzenie sztucznych danych odzwierciedlających rzeczywistość za pomocą AI w celu trenowania modeli analitycznych
  • Rola departamentu jakości danych w organizacji
  • Koszty złej jakości danych – jak im przeciwdziałać?
    • jak wdrożyć i monitorować standardy jakościowe w organizacji?

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DANYCH

Zarządzanie zasobami w kontekście ESG, efektywności energetycznej centrów danych, wykorzystania ciepła odpadowego oraz społecznych aspektów danych.

12:50 – 13:20
Zrównoważony rozwój danych
Debata
  • Odpowiedzialne zarządzanie zasobami – strategia ESG przy kosmicznym tempie rozwoju technologii
  • Zabezpieczenie efektywności energetycznej centrów danych
  • Ciepło odpadowe z centrów danych – czy to nowa droga dla energetyki?
  • Społeczne aspekty danych
  • Pozyskiwanie danych ilościowych i jakościowych dla celów raportowania ESG, CSRD, strategii dekarbonizacji itp. ujawnień w sprawozdawczości

KLIENT I OBYWATEL W CENTRUM DANYCH

Wykorzystanie sztucznej inteligencji i danych w personalizacji doświadczeń, strategiach komunikacyjnych, ochronie klienta oraz upraszczaniu usług w celu zacieśniania relacji i wspierania gospodarki opartej na danych.

13:20 – 13:30
Wizualizacja danych – narzędzia analityczne do monitoringu i optymalizacji marketingu w mediach społecznościowych w oparciu o dane
Case study
13:30 – 14:10
Klient i obywatel w centrum danych
Debata
  • Personalizacja doświadczeń dzięki sztucznej inteligencji – nowe możliwości dostosowania ofert
  • AI jako narzędzie zacieśniania relacji z klientem – personalizacja doświadczeń i automatyzacja procesu obsługi klienta
  • Adaptacja strategii PR i marketingowych do dynamicznie zmieniających się nastrojów
  • Chat bot w relacji z klientem – korzyści i wyzwania
  • Jak cyfrowa tożsamość może wspierać rozwój gospodarki opartej na danych?
  • Jak dane behawioralne mogą wzbogacać dotychczasową analitykę danych i wiedzę o klientach?
  • Społeczna rola danych – wpływ danych na nastroje społeczne i strategie komunikacyjne
  • Ochrona klienta – koordynacja działań administracji z biznesem
    • upraszczanie usług – słuchanie potrzeb klienta
14:10
Lunch

Dzień I, 26 marca 2025r.

8:30 – 9:00
Rejestracja Gości
9:00 – 9:10
Uroczyste Otwarcie Kongresu
9:10 – 9:30
Wystąpienie inauguracyjne Przewodniczących Rady Programowej
  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Szymon Wałach, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, Wiceprezes Zarządu, InPost
9:30 – 9:40
Mapa światowych trendów dot. danych i AI – podsumowanie wyników najnowszych badań
Prezentacja
  • Amadeusz Andrzejewski, Partner, AI & Data Leader for Poland, Deloitte
9:40 – 9:55
Keynote speech
Keynote speech
  • Edi Pyrek, Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance

DANE JAKO STRATEGIA BIZNESOWA – SKALOWALNOŚĆ BIZNESU, BUDOWANIE KULTURY DANYCH I ŚWIADOMOŚCI W ORGANIZACJI

Skuteczne zarządzanie danymi jako wsparcie celów biznesowych i efektywności operacyjnej organizacji, jak budowanie kultury innowacji może przygotować zespoły do skutecznego wdrażania projektów opartych na danych

9:55 – 10:40
Dane jako strategia biznesowa – skalowalność biznesu, budowanie kultury danych i świadomości w organizacji
Debata
  • Skuteczne zarządzanie danymi, jako narzędzie wspierające osiąganie celów biznesowych i zwiększanie efektywności operacyjnej
    • zastosowanie, skalowanie POC’ów w rozwoju projektów
    • dług technologiczny
  • Data Governance i holistyczne spojrzenie na transformację organizacji
    • jak przekształcić organizację w przedsiębiorstwo oparte na danych
    • strategia i kaskadowanie przedsięwzięć “w dół”
    • jak unikać pozornych “zielonych świateł” w implementacji
  • Budowanie odpowiedzialności za dane w organizacji
    • rola liderów w promowaniu kultury danych – strategia budowania zaangażowania pracowników, kadry managerskiej oraz zarządów w dbałość o dane
  • Kultura wdrażania innowacji – jak przygotować organizację do wdrożeń
    • technostres, a promowanie wartości, które wspierają innowacyjność, współpracę i adaptację do zmian
    • cross-sektorowe umiejętności w zespołach

Prelegenci:

  • dr Mariusz Cholewa, Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO BIK & President ACCIS
  • Marcin Bogłowski, Group Vice President – Marketing, Insights and Data, TVN Warner Bros Discovery
  • Karol Jaroszewski, Dyrektor ds. innowacji i rozwoju w zakresie danych w Europie, Visa
  • Krzysztof Daniel, Head of Data Strategy, DXC Technology
  • Maciej Chojnacki, Head Of Delivery and Technology, Elitmind

Moderatorka:

  • Karolina Henzel, Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile Polska
10:40 – 11:00
Driving Value and Scaling AI transformation
Keynote speech
  • Sebastien Burnett, Partner, AI & Data, Deloitte
11:00 – 11:15
Kierunki rozwoju Big Data: Skąd się biorą rosnące koszty przetwarzania danych i jak z nimi walczyć
Case study
  • Adam Szymański, CTO, Oxla
11:15 – 11:25
Dane kluczem do sukcesu AI – jakie lekcje duże firmy mogą wyciągnąć z wdrożeń w mniejszych organizacjach?
Case study
  • Piotr Biegun, Chief Operating Officer, Algolytics Technologies
  • 11:25 – 11:35
    Dane jako fundament strategii: praktyczne doświadczenie z migracji systemów raportowych
    Case study
    • Robert Woźniak, CEO, Elitmind
    11:35 – 11:50
    Base Model AI by Synerise
    Case study
    • Janusz Naklicki, Chief Strategy Officer, Synerise
    • Piotr Nikiel, Chief Inovation Officer, Synerise
    11:50 – 12:40
    Przerwa networkingowa

    12:40 – 13:30 Fundament nowoczesnej infrastruktury danych – wydajność i efektywność kosztowa (sesja zamknięta)

    DATA CITY – TRANSFORMACJA CYFROWA W SEKTORZE PUBLICZNYM I ZARZĄDZANIE MIASTAMI PRZYSZŁOŚCI

    Jak zaplanować miasto dostępne dla wszystkich? Otwarte dane, aspekty regulacyjne, budowanie potencjału miast oraz MŚP

    12:40 – 13:20
    Data City – transformacja cyfrowa w sektorze publicznym i zarządzanie miastami przyszłości
    Debata
    • Holistyczne podejście do planowania miast przyszłości
    • Otwarte dane i zintegrowana infrastruktura informatyczna na rzecz społeczeństwa – czy to możliwe?
    • Analityka geolokalizacyjna
    • Regulacyjne aspekty przekazywania i przepływu danych – jak tworzyć transparentny i demokratyczny dostęp do danych publicznych
    • Jak miasta i MSP mogą budować swój potencjał bez budżetu na Data Scientist’ów?
    • Czy Polska ma szansę stać się liderem technologicznym w Europie?

    Prelegenci:

    • dr Dominik Rozkrut, Prezes, Główny Urząd Statystyczny
    • Jarosław Bułka, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Transformacji Cyfrowej
    • Tomasz Czerski, Dyrektor Rozwiązań Big Data, Orange Polska

    Moderator:

    • Mateusz Oleksy, Dyrektor ds. inicjatyw strategicznych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa
    13:20 – 13:30
    3 sposoby na wykorzystanie danych płatniczych w miastach
    Case study
    • Karol Jaroszewski, Dyrektor ds. innowacji i rozwoju w zakresie danych w Europie, Visa
    13:30 – 13:40
    Data governance w multisystemowych środowiskach (na przykładzie Centrów Medycyny Cyfrowej w sektorze zdrowia)
    Case study
    • Ligia Kornowska, Chairperson of the Board, Data Lake

    PORTFEL TOŻSAMOŚCI CYFROWEJ – BEZPIECZEŃSTWO I ZAUFANIE W ERZE CYFROWEJ

    Rozwój i regulacje cyfrowej tożsamości, uwierzytelnianie danych oraz wpływ technologii kwantowych na bezpieczeństwo danych

    13:40 – 13:50
    Portfel Cyfrowy – elektroniczne potwierdzenie atrybutów – nowy sposób wiarygodnego udostępniania danych
    Case study
    • Michał Tabor, Ekspert Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
    13:50 – 14:30
    Portfel tożsamości cyfrowej – bezpieczeństwo i zaufanie w erze cyfrowej
    Debata
    • eIDAS 2.0 – aktualny stan projektu z perspektywy różnych branż
    • Regulacje prawne dotyczące ochrony prywatności i danych osobowych
    • Darmowy kwalifikowany podpis elektroniczny dla Obywatela
    • Dlaczego niektóre organizacje wciąż nie korzystają z możliwości podpisu cyfrowego?
    • Upowszechnienie Portfela Tożsamości cyfrowej – czego potrzebujemy
    • Prywatność – czy metody uwierzytelniania stosowane w cyfrowych portfelach tożsamości są wystarczająco skuteczne i bezpieczne w obecnym tempie rozwoju technologii
    • Przyszłość Podpisu Zaufanego i mObywatela w kontekście projektu Portfela Cyfrowego
    • Cyberzagrożenia i ochrona

    Prelegenci:

    • Agnieszka Szopa-Maziukiewicz, Prezes Zarządu, Digital Fingerprints, Dyrektor Zarządzająca Obszarem IT w Grupie BIK
    • Radosław Maćkiewicz, CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
    • Artur Miękina, Dyrektor Sprzedaży Projektowej i Rozwoju e-Biznesu, Asseco Data Systems
    • dr inż. Ireneusz Wochlik, Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH

    Moderator:

    • Dominik Dobek, Dyrektor Programowy, Związek Cyfrowa Polska

    GREEN ORGANIZATION – TECHNOLOGIE WSPIERAJĄCE CELE ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU

    Jak prowadzić biznes odpowiedzialnie, uwzględniając etyczne praktyki, ESG oraz transformację cyfrową

    14:30 – 15:10
    Green Organization – technologie wspierające cele zrównoważonego rozwoju
    Debata
    • Etyczne i odpowiedzialne praktyki biznesowe – jak przeprowadzać transformację cyfrową uwzględniając społeczną odpowiedzialność biznesu
    • Zastosowanie nowoczesnych technologii i AI w procesie transformacji energetycznej
      • optymalizacja zużycia energii, predyktywne utrzymanie i zarządzanie infrastrukturą i mierzenie efektów transformacji energetycznej
    • Potencjał algorytmów uczenia maszynowego w raportowaniu korporacyjnym – jak rozwijać strategie ESG w organizacji
    • ESG w MŚP – od czego zacząć?
    • Ocena zwrotu z inwestycji – czy AI przyniesie długoterminowe korzyści?
    • Budowanie zaufania, lojalności i zadowolenia klientów poprzez odpowiedzialne strategie biznesowe

    Prelegenci:

    • Rafał Bednarek, Wiceprezes Zarządu, Biuro Informacji Kredytowej
    • Beata Tylman-Nowakowska, Director, Primary Market Department, Warsaw Stock Exchange
    • Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych, ESG i Ekonomiki Zdrowia, Adamed Pharma S.A.
    • Aleksandra Trojanowska, Sustainability Transformation Lead, Associate Director, Colliers
    • Maciej Krywoniuk, Szef Departamentu Strategii, Citi Handlowy

    Moderator:

    • Mariusz Ustyjańczuk, ESG Technology Leader, Deloitte Central Europe
    15:10
    Lunch

    Dzień II, 8 października 2024r.

    9:00 – 9:30
    Rejestracja Gości
    9:30 – 9:40
    Otwarcie drugiego dnia konferencji
    9:40 – 9:55
    Ukryty koszt sztucznej inteligencji
    Keynote speech
    • Sylwia Czubkowska, Dziennikarka, Techstorie – Radio TokFM

    ORGANIZACJA W ERZE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI – WYZWANIA, MOŻLIWOŚCI I ODPOWIEDZIALNOŚĆ

    BLOK

    Wyzwania i możliwości związane z wdrażaniem rozwiązań sztucznej inteligencji w nowoczesnych przedsiębiorstwach oraz kwestie odpowiedzialności, przejrzystości i interpretowalności AI, z perspektywą na przyszłość organizacji i edukacji

    9:55 – 10:45
    Organizacja w erze sztucznej inteligencji – wyzwania, możliwości i odpowiedzialność
    Debata
    • Wyzwania i możliwości dla nowoczesnych przedsiębiorstw – jak jesteśmy przygotowani na wprowadzenie rozwiązań AI’owych w organizacjach?
    • Jak adekwatnie dobierać rozwiązania AI’owe do potrzeb naszej organizacji?
    • Sprawiedliwość i przejrzystość – kto ponosi odpowiedzialność za decyzje podejmowane przez systemy?
    • Rola Sztucznej Inteligencji w Cyberbezpieczeństwie Organizacji – wykrywanie zagrożeń i incydentów, predykcja zagrożeń
    • Ograniczenia i wyzwania w interpretowalności AI – jak zwiększyć zrozumiałość działania algorytmów?
    • Jak będą wyglądały organizacje przyszłości – perspektywa do roku 2034 roku
    • Ewolucja edukacji – czego powinniśmy uczyć dzieci?

    Prelegenci:

    • Pamela Krzypkowska, Dyrektorka Departamentu Badań i Innowacji, Ministerstwo Cyfryzacji
    • Luiza Pawela, Chief Data&AI Officer, Agora SA
    • Aleksandra Pedraszewska, Head of AI Safety, Elevenlabs
    • Dariusz Korzun, Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
    • Tomasz Nitsch, Chief Data Officer, Millennium Bank
    • Radosław Kita, AI Director, TVN Warner Bros Discovery

    Moderatorka:

    • Eliza Bujnowska, Analytics & Data Science Director, Dentsu Polska
    2 x BEST PRACTICES
    Case study
    10:45 – 11:00
    Agenci AI – Twoja firma na sterydach
    Case study
    • Dariusz Korzun, Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
    11:00 – 11:10
    Zarządzanie skutkami powodzi w erze AI: inteligentne przewidywanie oraz obsługa szkód na bazie danych i analityki
    Case study
    • Marek Wilczewski, Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
    11:10 – 12:00
    Przerwa networkingowa

    PRZYGOTOWANIE ORGANIZACJI I DANYCH DO WDROŻENIA NAJNOWSZYCH TECHNOLOGII

    3 x Case study CDOs

    12:00 – 12:10
    Czy nasze dane są bezpieczne w erze technologii kwantowej? Czy technologia postkwantowa to już konieczność?
    Case study
    • Robert Poznański, Analityk usług zaufania, Asseco Data Systems
    12:10 – 12:20
    Kultura wdrażania innowacji – jak przygotować organizację do wdrożeń
    Case study
    • Ewa Kryszkiewicz, CEO, EXACT Coaching & Business
    12:20 – 12:30
    ML Pricing Optimization – automatyczne zarządzanie cenami na Allegro
    Case study
    • Kamil Konikiewicz, Head of Data Science, Allegro

    PRZEMYSŁ 5.0 – ZWIĘKSZENIE EFEKTYWNOŚCI I OPTYMALIZACJA PRODUKCJI

    Jak technologie w przemyśle 5.0 mogą zwiększać efektywność i optymalizować produkcję?

    12:30 – 12:45
    Nowoczesne technologie i AI w Grupie PGE, na przykładzie eksploatacji łopat turbin wiatrowych
    Case study
    • Paweł Westfalewicz, Dyrektor Departamentu Architektury, PGE Systemy
    • Małgorzata Hoch-Zwolińska, Kierownik Działu Serwisu Wysokościowego TW, Departament Eksploatacji Energetyki Wiatrowej, PGE Energia Odnawialna
    12:45 – 13:15
    Przemysł 5.0 – zwiększenie efektywności i optymalizacja produkcji
    Debata
    • Integracja systemów ERP i MES w celu optymalizacji produkcji
    • Zmiany legislacyjne w dostępie do danych produkcyjnych – co to oznacza dla producentów
    • IoT i zbieranie danych w czasie rzeczywistym – jakie ma znaczenie zbieranie danych z hali produkcyjnej
    • Kontekstualizacja danych w fabrykach 5.0
    • Sztuczna inteligencja, robotyka, druk 3D i IoT – jaka jest wizja przyszłości dla przemysłu

    Prelegenci:

    • Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN S.A.
    • Robert Pławiak, CIDO / CTO, Polpharma
    • Karolina Kilijańczyk, Data & Analytics Principal, DXC Technology

    Moderator:

    • Tomasz Haiduk, Prezes, Forum Automatyki i Robotyki Polskiej

    JAKA BĘDZIE PRZYSZŁOŚĆ I TRENDY W ZARZĄDZANIU DANYMI

    Wyzwania, strategie i korzyści dla integracji i zarządzania danymi w organizacjach, szczególnie w kontekście decentralizacji danych, jakości danych, Master Data Management oraz współpracy zespołów wielopokoleniowych

    13:15 – 14:00
    Jaka będzie przyszłość i trendy w zarządzaniu danymi
    Debata
    • Jak organizować dane w obliczu tak szybkich zmian technologicznych
    • Data Mesh – decentralizacja danych w organizacji – praktyczne wyzwania i korzyści
    • Jakie są praktyczne zastosowania architektur dbające o jakość danych – jak efektywnie przekształcać istniejące struktury danych?
    • Efektywne zarządzanie danymi z ograniczonym czasem przechowywania – strategie i praktyki
    • Trudności w integracji nowoczesnych systemów ze starymi
    • Wyzwania związane z wielopokoleniowością i budowanie kompetencji w zespołach – edukacja, motywacja i umiejętność pracy na danych

    Prelegenci:

    • Mirosław Wróblewski, Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    • Maciej Nawrocki, Chief Data Officer, Bank Pekao
    • Łukasz Dylewski, Chief Data Officer, Leroy Merlin
    • Maciej Konieczka, Head of Data & Analytics, Veolia Energy Contracting Poland
    • Łukasz Krause, Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
    • Łukasz Michalczyk, Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
    • Maria Bylina, Data Governance Lead, National Information Processing Institute
    • Dominik Dębowski, Development Manager & Business Intelligence Architect , EBIS

    Moderatorka:

    • Marzena Wiszniewska, Data Governance Head, Citi Handlowy
    14:00
    Lunch
    *)Prelegenci w trakcie potwierdzania udziału. / Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie.
    Aktualizacja 07.01.2025r.