Informacje techniczne dla uczestników

Informacje techniczne dla uczestników:

  • Wydarzenie odbędzie się na platformie ClickMeeting, prosimy o sprawdzenie przed rozpoczęciem warsztatów, czy na Państwa sprzęcie nie ma blokady platformy. Jeśli tak, konieczny będzie kontakt z osobą odpowiedzialną za kwestię IT w Państwa firmie.
  • Zalecamy korzystanie z przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
  • Państwa mikrofon i kamera będą domyślnie wyłączone. W przypadku chęci zadania pytania, prosimy o informację na czacie, a mikrofon zostanie włączony. Komunikacja z innymi uczestnikami oraz prelegentami możliwa będzie również poprzez chat, który znajduje się po prawej stronie ekranu.
  • Jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy techniczne (np. brak dźwięku lub obrazu), prosimy najpierw spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć ponownie do pokoju warsztatowego.
  • Jeśli problemy techniczne nadal będą występować, prosimy o kontakt z koordynatorką techniczną wydarzenia. Dane kontaktowe: +48 575 300 528 lub e-mail: z.bernat@mmcpolska.pl.

Instrukcja logowania:

  • 1. Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola prosimy wpisać pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. Podkreślamy, że podanie niepełnych lub nieprawdziwych danych uniemożliwi uczestnictwo w wydarzeniu. Dodatkowo, o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia należy nas poinformować przed jego rozpoczęciem.
  • 2. Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę ClickMeeting danych, prosimy o kliknięcie aktywnego przycisk Rejestruj.
  • 3. Na skrzynkę mailową ClickMeeting wyśle automatyczną wiadomość Znajduje się w niej aktywny przycisk Oglądaj teraz, który przekieruje Państwa do wydarzenia. Jeżeli przycisk nie działa, należy skopiować i wkleić do przeglądarki link znajdujący się za napisem: Skopiuj i wklej do przeglądarki następujący link. (Jeśli automatycznego maila z platformy ClickMeeting nie ma w Państwa skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM)
  • 4. Dołączyliście Państwo do wydarzenia, życzymy udanych warsztatów.
  • 5. Jeśli pojawią się problemy na powyższych etapach logowania, prosimy o kontakt pod numerem: 575 300 528.

Wydarzenie ma charakter praktyczny, a każdy uczestnik pracuje na własnym notebooku Google Colab, co pozwala na bezpośrednie zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych projektach.

Dzień 1
Dzień 2

Dzień I, 4 grudnia 2024 r.

9:00-9:15 Logowanie do platformy, otwarcie szkolenia

9:15- 11:15 Moduł 1. Eksploracyjna analiza danych

  • Wprowadzenie do zaawansowanej analizy danych:
    • Czym jest zaawansowana analiza danych: Definicje i ich zastosowania
    • Narzędzia i technologie używane do analizy danych
    • Aspekty etyczne i społeczne: Omówienie odpowiedzialnego wykorzystania danych
    • CRISP-DM: Co to jest? Jakie są etapy CRISP-DM
  • Przygotowanie danych:
    • Czyszczenie danych, w tym obsługa brakujących wartości, błędów i outlierów
    • Detekcja anomalii: Techniki identyfikacji danych, które odbiegają od normy
    • Transformacja danych do odpowiedniego formatu
    • Integracja danych: Jak skutecznie łączyć dane z różnych źródeł
  • Eksploracyjna analiza danych (EDA):
    • Techniki wizualizacji danych, analiza statystyczna, identyfikacja wzorców i korelacji

11:15- 11:30 Przerwa

11:30- 13:00 Moduł 2. Statystyczna analiza danych

  • Statystyczne modelowanie danych: Podstawy statystyki opisowej i wnioskowej, testy statystyczne
  • Analiza korelacji i regresji: Techniki analizy regresyjnej dla modelowania związków między zmiennymi
  • Analiza wariancji (ANOVA): Zastosowanie ANOVA do porównywania grup danych

13:00- 13:30 Przerwa na lunch

13:30- 14:30 Moduł 2. c.d Statystyczna analiza danych

  • Zaawansowane techniki statystyczne: Analiza skupień, analiza głównych składowych (PCA) i inne metody redukcji wymiarowości
  • Zrozumienie przyczynowości w analizie danych:
    • Czym jest przyczynowość i jak różni się od korelacji?
    • Metody statystyczne do badania przyczynowości

14:30 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II, 5 grudnia 2024 r.

9:00-9:15 Logowanie do platformy, otwarcie szkolenia

9:15- 10:45 Moduł 3. Feature engineering i wstęp do uczenia maszynowego

  • Feature engineering: Tworzenie, selekcja i transformacja cech w celu poprawy efektywności modeli 
  • Wprowadzenie do uczenia maszynowego: Przegląd algorytmów klasyfikacji i regresji
  • Zastosowanie uczenia maszynowego w analizie danych 
  • Praktyczne zastosowanie Pythona w analizie danych: Używanie bibliotek takich jak Pandas, NumPy, Scikit-learn, Matplotlib, Seaborn, XGBoost, CatBoost, SHAP

10:45- 11:00 Przerwa

11:00- 13:00 Moduł 3. c.d. Feature engineering i wstęp do uczenia maszynowego

  • Zaawansowane metody uczenia maszynowego: Boosting
    • Boosting: Wprowadzenie do zespołowych metod uczenia maszynowego
    • XGBoost (Extreme Gradient Boosting)
    • LightGBM (Light Gradient Boosting Machine)
    • Porównanie i wybór techniki boostingu
  • Feature Importance: Rozumienie wpływu cech na model
    • Metody oceny ważności cech
    • Praktyczne zastosowanie w różnych modelach: Jak różne modele (drzewa decyzyjne, modele liniowe, lasy losowe, XGBoost) oceniają i interpretują ważność cech
    • Wizualizacja ważności cech

13:00- 13:30 Przerwa na lunch

13:30- 15:30 Moduł 4. Zaawansowane metody uczenia maszynowego

  • Drzewa decyzyjne i lasy losowe: Budowanie modeli opartych na drzewach dla złożonych zadań klasyfikacyjnych i regresyjnych
  • Maszyny wektorów nośnych (SVM) i sieci neuronowe: Implementacja i tuning za pomocą Pythona
  • Walidacja modeli i optymalizacja hiperparametrów: Techniki walidacji krzyżowej i strojenia hiperparametrów
  • Interpretacja modeli: Wprowadzenie do wyjaśnialnej AI (XAI) i jej znaczenie w analizie danych

15:30 Zakończenie drugiego dnia szkolenia

*Zastrzegamy prawo do zmian w agendzie.
aktualizacja 8.07.2024

Opis szkolenia

  • Czas trwania: 12 godzin + 2 godziny konsultacji (w podziale na dwa dni)
  • Po zakończeniu szkolenia, każdy z uczestników będzie miał możliwość skorzystania z dwóch godzin indywidualnych konsultacji online z naszymi ekspertami. Konsultacje te mają na celu omówienie potencjalnych zastosowań sztucznej inteligencji w ich przedsiębiorstwie. Uczestnicy będą mogli wykorzystać te sesje przez sześć miesięcy, licząc od dnia odbycia szkolenia, co daje im elastyczność w dostosowaniu wsparcia do swoich indywidualnych potrzeb i harmonogramów.
  • Każdy uczestnik otrzyma certyfikat uczestnictwa w naszym projekcie
  • W programie szkolenia omawiane będą praktyczne case-studies z zakresu gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych w różnych sektorach gospodarki
  • Szkolenie będzie nagrane, abyście mogli utrwalić wiedzę
  • Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla zarządów jak i dyrektorów, czy specjalistów. Wiedza, którą chcemy się podzielić jest szeroka, a business casy dotyczą różnych elementów funkcjonowania branży.
  • Aby w pełni skorzystać z prezentowanych treści warsztatów, przedstawiamy wstępne wymagania dla uczestników:
    - Python: Biblioteka standardowa Pythona, Pandas, Numpy, Keras/Tensofflow, Sklearn,
    - Znajomość koncepcji podstawowych modeli uczenia maszynowego
    - Podstawy statystyki: zrozumienie idei testowania hipotez

Najlepsi szkoleniowcy z branży

Bartłomiej Mulewicz
Specjalista w dziedzinie statystyki i Data Science. Jako teoretyk i praktyk zrealizował i prowadził wiele projektów z dziedziny analizy danych i uczenia maszynowego w różnych dziedzinach biznesu i nauki.
Andrzej Kałuża
Doktor w dyscyplinie matematyka, ekspert sztucznej inteligencji i analizy danych, nauczyciel akademicki, kierownik projektów B+R.

Projekt powstał we współpracy organizacji, którym zależy na rozwoju Data Economy w Polsce. W dzisiejszym świecie sukces w każdej branży zależy od umiejętności efektywnego zarządzania danymi, które są centralnym elementem napędzającym wzrost, innowacje i efektywność organizacji.

Jako organizatorzy chcemy edukować, szkolić, rozmawiać o potencjale i tworzeniu nowych modeli biznesowych w zakresie gromadzenia, przetwarzania
i wykorzystywania danych.

Kontakt

Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department

T: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Anna Pietrzak
Senior Project Manager
Team Leader
Flagship Events Department

T: +48 535 200 143
e-mail: a.pietrzak@mmcpolska.pl

Partnerzy

*)Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia na 3 tygodnie przed wydarzeniem.

**) Bilet na szkolenie nie uprawnia do udziału w Data Economy Congress

Regulamin

Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:

  1. W przypadku rezygnacji do dn. 18.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
  2. W przypadku rezygnacji po dn. 18.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.

REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zaawansowana analiza danych – Od wytworzenia informacji do wykorzystania jej w modelach AI „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem

§1

Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu

  1. Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.

  2. Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:

    1. 2595 zł + 23% VAT do 18.10.2024 r.

    2. 2995 zł + 23% VAT do 08.11.2024 r.

    3. 3395 zł + 23% VAT po 08.11.2024 r.

  3. Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.

  4. Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 04.12.2024 r.

  5. Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.

  6. Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.

  7. Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.

  8. Udział w Wydarzeniu obejmuje:
    1. utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
    2. przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.

§2

Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem Zaawansowana analiza danych – Od wytworzenia informacji do wykorzystania jej w modelach AI (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).

  2. Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.

  3. Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.

  4. Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.

  5. Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.

  6. Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.

  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.

§3

Płatność i rezygnacja

  1. Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
  2. Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
  3. Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
  4. Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
  5. W przypadku rezygnacji do dn. 18.10.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
  6. W przypadku rezygnacji po dn. 18.10.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
  7. W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
  8. W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
  9. Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
  10. Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
  11. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
  12. Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.