
Emil Andryszczyk
Dyrektor Departamentu Rozwoju Systemów Centralnych, Bank Pekao S.A.
Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji
Lider, menedżer i architekt z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie transformacji cyfrowej w organizacjach finansowych i produkcyjnych.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji:
• CIO banku,
• dyrektora obszarów strategii biznesowej,
• zarządzania portfelem programów i projektów,
• digitalizacji procesów.
Powyższe doświadczenie zdobył w spółkach branży oil & gas a także w branży konsultingowej, bankowej i administracji centralnej.
Obecnie odpowiada za cyfryzację produkcji rafineryjnej i petrochemicznej w jednej z największych firm w Europie.
Emil Andryszczyk jest propagatorem zorganizowanego podejścia do transformacji organizacji w oparciu o:
• automatyzację procesów biznesowych,
• zarządzanie danymi,
• inteligentne narzędzia informatyczne i kompetencje pracowników.
Wierzy, że dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, platform danych, AI i ML, firmy stoją przed unikalną szansą na tworzenie wartości i przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane.

Mateusz Bazan
CEO/Founder, EBIS

Mateusz Bazan
CEO/Founder, EBIS
Prezes Zarządu i założyciel EBIS, jednej z niewielu spółek technologicznych, działających w oparciu o Microsoft Data Stack, która z sukcesami wdraża Microsoft Power BI już od 10 lat tj. początku pojawienia się na rynku tej technologii Business Intelligence.
Wyróżniony dwukrotnie przez Microsoft, w gronie 45 na świecie, FastTrack Recognized Solution Architects. Entuzjasta danych, lubiący rozwiązywać złożone problemy związane z architekturą BI. Ceniony od wielu lat za projekty, w których architektura rozwija zbiory danych i raporty na poziomie korporacyjnym, a jednocześnie pozwala na innowacje dzięki samoobsługowym funkcjom BI i wsparciu dla analizy danych w Excelu.
Prowadził wiele wdrożeń BI z rozwiązaniami SQL Server i Azure, koncentrując się na możliwościach rozwoju tworzonych systemów. Będąc głęboko zaangażowanym w Power BI od czasu jego premiery, Mateusz opowiada się za przyjęciem kultury biznesowej opartej na danych.
Pasjonat technologii oraz gry w golfa. Poszukujący nowych wyzwań sportowych oraz technologicznych.

Paweł Borkowski
Managing Director, Integral Solutions

Paweł Borkowski
Managing Director, Integral Solutions

Jakub Borowiec
Partner, Lider zespołu Data Analytics, PwC Polska

Jakub Borowiec
Partner, Lider zespołu Data Analytics, PwC Polska

Renata Bratkowska
Chief Data Officer, Grupa NEUCA

Renata Bratkowska
Chief Data Officer, Grupa NEUCA
Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych. Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowe i kredytowe z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI, developerów budujących i utrzymujących hurtownie danych w chmurze oraz dbających o jakość danych w organizacji.
Od 2019 roku jestem odpowiedzialna za zespół analityków BI w Neuca z którym wdrażam i rozwija Hurtownie Danych jako Dyrektorka ds Programu Zarządzania Danymi (CDO). Cele jaki mi przyświeca jest budowanie wartości z danych oraz wsparcie biznesu w analizach i raportach. Ważnym aspektem jest rozumienie danych oraz podejmowanie decyzji na ich podstawie, a także wykorzystywanie potencjału nowoczesnych technologii.
Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej.
Dzieląc się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z innymi organizacjami w celu budowania świadomości potencjału drzemiącego w danych.

dr Björn Bringmann
Managing Director, Deloitte Consulting & Lead of the Deloitte AI Institute in Germany

dr Björn Bringmann
Managing Director, Deloitte Consulting & Lead of the Deloitte AI Institute in Germany
Dr. Björn Bringmann jest Dyrektorem Zarządzającym w Deloitte Consulting oraz liderem Deloitte AI Institute w Niemczech. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w badaniach i doradztwie w dziedzinie sztucznej inteligencji, współpracuje z zarządami różnych branż nad generowaniem wartości z danych, analizy i sztucznej inteligencji. W swojej karierze Björn obsługiwał klientów w wielu aspektach transformacji AI – od rozwoju strategii, przez budowanie kompetencji, po etykę sztucznej inteligencji, wdrażanie AI na dużą skalę i MLOps.
Posiada bogaty dorobek naukowy, w tym patent. Opublikował ponad 20 publikacji, które prezentował na najważniejszych międzynarodowych konferencjach naukowych dotyczących AI od 2002 roku. Pełnił także funkcję redaktora w czasopiśmie Machine Learning Journal w 2018 roku. Björn posiada tytuł magistra informatyki na Uniwersytecie Alberta Ludwika we Freiburgu oraz stopień doktora uzyskany na Uniwersytecie KU Leuven.

dr hab. Grzegorz Brona
CEO, Creotech Instruments

dr hab. Grzegorz Brona
CEO, Creotech Instruments

Wojciech Brzostowski
Senior Sales Engineer, Snowflake

Wojciech Brzostowski
Senior Sales Engineer, Snowflake

Eliza Bujnowska
Analytics & Data Science Director, Dentsu Polska
Manager, która rozumie wartość danych w podejmowaniu decyzji biznesowych. Ma doświadczenie w tworzeniu strategii bezpośredniej komunikacji z klientem, ocenie efektywności działań marketingowych oraz wspieraniu sprzedaży. W trakcie swojej kariery pracowała w takich branżach jak bankowość, programy lojalnościowe, handel detaliczny i e-commerce. Dzięki swojej wiedzy na temat rozwiązań chmurowych i środowisk inżynierii danych współpracuje zarówno z zespołami biznesowymi, jak i IT oraz z zarządami. Jej doświadczenie obejmuje prowadzenie zespołów zajmujących się data science i analityką, gdzie doskonale wykorzystuje dane do uzyskiwania praktycznych wniosków oraz optymalizacji procesów decyzyjnych za pomocą technik uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

Andrzej Burzyński
Chief Data Officer, Komisja Nadzoru Finansowego

Andrzej Burzyński
Chief Data Officer, Komisja Nadzoru Finansowego

Marek Chlebicki
Partner, CEE Technology Risk Assurance, PwC Polska
Marek Chlebicki jest Dyrektorem Strategii i Transformacji IT w Grupie Raiffeisen Bank International AG z siedziba w Wiedniu. Marek jest odpowiadzialny za strategie rozwoju IT Grupy, program transformacji technologicznej Yellow Horizon (Transformacja Chmurowa, Data Mesh, Transformacja Systemow Core) oraz innowacje technologiczne. Posiada wieloletnie doswiadczenie w sektorze finansowym za rowno w bankowosci jak i consultingu, w tym bogate doswiadczenie miedynarodowe (pracowal jako Dyrektor w PwC w regionie CEE, byl Dyrektorem Strategii Pionu Operacji miedzynarodowej Grupy bankowej). Marek kieruje sie podejscie od strategii do implementacji, specjalizuje sie w kompleksowych transformacjach biznesowych i technologicznych. Od wielu lat pracuje z technologia w Polsce i regionie CEE – jest pasjonatem nowych technologii i rozwiazan biznesowych opartych o analityke danych.ficzna

Tomasz Chłodecki
CEO, Justtag

Tomasz Chłodecki
CEO, Justtag

Marcin Choiński
AI and Data Director, TVN Warner Bros. Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w szerokim obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.

Maciej Chojnacki
Head Of Delivery and Technology, Elitmind

Maciej Chojnacki
Head Of Delivery and Technology, Elitmind

dr Mariusz Cholewa
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress; CEO BIK & President ACCIS
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W 2005 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Ukończył również podyplomowe studia Bankowości i Finansów, specjalność bankowość inwestycyjna, organizowane przez Uniwersytet Guildhall w Londynie, Gdańską Akademię Bankową oraz Uniwersytet Gdański.
Pan Mariusz Cholewa w latach 1993 -1998 współpracował z Gdańską Akademią Bankową, m.in. jako członek zarządu, a jednocześnie brał udział w badaniach dotyczących restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, prowadzonych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1995 -2003 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, na Wydziale Zarządzania. W okresie 2007 – 2010 był prezesem Zarządu Banku Rozwoju Cukrownictwa S.A. Od 1998 r. do 2013 r. związany z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Citi Handlowy), gdzie zajmował szereg stanowisk managerskich, a do kwietnia 2013 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek m.in. z branży bankowej, inwestycyjnej, ubezpieczeniowej oraz leasingowej w tym także w spółkach giełdowych. W latach 2012 – 2013 był członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A.
Od czerwca 2013 r. pełni funkcję prezesa Zarządu BIK S.A. Jest także przewodniczącym Rady Nadzorczej Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Od 8 czerwca 2017 r. jest wiceprezesem Zarządu Association of Consumer Credit Information Suppliers, międzynarodowego Stowarzyszenia, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.

Piotr Chrzanowski
Ekspert ds. Nowych Technologii

Piotr Chrzanowski
Ekspert ds. Nowych Technologii

Marcin Chudeusz
Co-Founder/CEO, DEXT.AI
Marcin Chudeusz jest CEO i Co-Founder DEXT.AI, firmy z siedzibą w Wiedniu założonej w 2020 roku, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania wykorzystującego sztucznej inteligencj w hurtowniach danzch. Marcin, zanim założył DEXT.AI, pracował jako konsultant ds. husrtowni danych w projektach w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Austrii. Jego wykształcenie obejmuje dyplom z informatyki na Politechnice Warszawskiej oraz studia z informatyki biznesowej na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Wiedniu.

Leszek Chwalik
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity
Z energetyką związany od 1991 roku, przeszedł wszystkie szczeble kariery. Posiada ponad 22 letnie doświadczenie w branży IT, w obszarach zarządzania strategicznego i operacyjnego, finansowego, optymalizacji procesów i organizacji IT. Uczestniczył i zrealizował z powodzeniem wiele projektów informatycznych i organizacyjnych.
Współorganizator i członek Rady Programowej corocznej konferencji Systemy Informatyczne w Energetyce – SIWE oraz Członek Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE).

Joanna Czekaj
Managing Director, Sales Tube

Joanna Czekaj
Managing Director, Sales Tube
Joanna Czekaj – Ekspertka w obszarze technologii marketingowych, CEO Salestube
Doświadczona liderka w obszarze marketingu technologicznego i e-commerce, łącząca wiedzę biznesową z doświadczeniem w badaniach i rozwoju (B+R). Była menedżerka Google, obecnie CEO SalesTube (Group One) – jednej z najszybciej rozwijających się firm martech & e-commerce w Europie.
Doświadczenie w pracach B+R i komercjalizacji wyników
Posiada bogate doświadczenie w projektach B+R, szczególnie tych zakończonych wdrożeniem do działalności gospodarczej oraz zastosowaniem innowacji w praktyce biznesowej:
● Rozwój i wdrożenie autorskiej technologii w SalesTube – stworzenie platformy łączącej zaawansowaną analitykę danych oraz automatyzację procesów marketingowych, co umożliwiło klientom optymalizację działań i znaczący wzrost efektywności reklamowej.
● Komercjalizacja wyników badań nad AI i automatyzacją w digital marketingu – wdrożenie rozwiązań wykorzystujących AI do predykcji sprzedaży i personalizacji komunikacji w czasie rzeczywistym, zwiększając efektywność budżetów reklamowych.
● Udział w promocji narzędzi w ramach współpracy z Google – prace nad integracją i wdrażaniem nowych funkcjonalności Google Marketing Platform w Europie, m.in. w zakresie zaawansowanej analityki i atrybucji wielokanałowej.
Sukcesy i nagrody
● Wyróżnienie Forbes „Diamenty 2022” – SalesTube jako jedna z 10 najszybciej rozwijających się firm e-commerce w Polsce.
● Członkini zarządu SAR (Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej), jurorka w konkursach Effie, YouTube Works, IAB Mixx.
● Osiągnięcie statusu Certyfikowanego Partnera Google Cloud Partner – aktualnie jedyna agencja marketingowa w Polsce, która posiada tą certyfikację
● Prelegentka na kluczowych wydarzeniach branżowych, m.in. Google Think AI, Data Economy Congress, META Metaverse EMEA.
● Prowadzenie szkoleń i bootcampów Google oraz współtworzenie programów edukacyjnych wspierających transformację cyfrową polskiego biznesu.
Wykształcenie, szkolenia, certyfikaty
● Uniwersytet Wrocławski – magister politologii, specjalizacja: marketing polityczny.
● Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu – studia podyplomowe, Public Relations.
● Leadership Academy – Center for Leadership, program dla liderów biznesu.
● Certyfikaty w obszarze Google Marketing Platform, Google Cloud Platform: AI & Data Science w marketingu.
Pod jej kierownictwem SalesTube stało się kluczowym partnerem Google, Meta, Microsoft, Salesforce i GCP, a także jednym z 3 globalnych resellerów Google Marketing Platform z pelną certyfikacją produktową. W 2024 roku firma osiągnęła wzrost zarządzanych budżetów do 250 mln EUR i roczny wzrost powyżej 20%.
Ekspertka w łączeniu strategii, danych i technologii – skutecznie wdrażająca innowacje na rynku digital marketingu.

Krzysztof Dyki
Prezes Zarządu, ComCERT S.A. Grupa Asseco
Przed objęciem funkcji Prezesa ComCERT S.A. był między innymi autorem oprogramowania dla organów państwowych objętego ochroną informacji niejawnych. Współpracował z urzędami administracji rządowej, organami rządowej administracji zespolonej oraz jednostkami sektora finansów publicznych, w tym państwowymi instytucjami publicznoprawnymi.
W latach 2016-2017 współtwórca i Członek Zarządu (CFO) spółki Aplikacje Krytyczne należącej do Ministerstwa Finansów, tworzącej analityczne systemy informatyczne wspomagające Administrację Podatkową i inne organy państwa w działalności karno-skarbowej oraz przeciwdziałaniu nieprawidłowościom finansowym. W latach 2017-2019 Wiceprezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych do spraw informatyzacji, odpowiedzialny za techniczne wdrożenie reformy emerytalnej w roku 2017 oraz realizację projektów: e-Składka, e-Akta i e-ZLA (elektronizacja zwolnień lekarskich).
Pełnił funkcję Członka Rady do Spraw Cyfryzacji powołanej przez Ministra Cyfryzacji, Członka Rady Naukowej NASK oraz Doradcy Komitetu Sterującego projektu e-Dowód – będąc powołanym łącznie przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministra Cyfryzacji oraz Ministra Zdrowia. W latach 2019-2021 pełnił funkcję doradcy Prezesów wybranych spółek Skarbu Państwa. Posiada uprawnienia biegłego sądowego z zakresu IT, inżynierii wstecznej, cyberbezpieczeństwa i praw autorskich w IT.

Anna Gorączka
ESG & Sustainability Group, Allegro

Anna Gorączka
ESG & Sustainability Group, Allegro

Łukasz Grala
Mentor, Futurolog, CEO TIDK
Uznany ekspert, legitymizujący się wieloletnim doświadczeniem w obszarze danych i zaawansowanej analityki, prezes TIDK. Propagator wiedzy na temat sztucznej inteligencji, pasjonat odkrywania wiedzy z danych. Doświadczony projektant rozwiązań analitycznych klasy korporacyjnej. Od wielu lat nagradzany za swoją aktywność wyróżnieniem Microsoft MVP Data Platform oraz MVP AI. Autor podcastu „Opór jest daremny, nadchodzi AI”, doświadczony prelegent.

Andrzej Grochowalski
CIO, Leroy Merlin

Andrzej Grochowalski
CIO, Leroy Merlin
Andrzej Grochowalski jest absolwentem krakowskiej AGH. Z informatyką i nowoczesnymi technologiami jest związany od ponad 20 lat. Swoje doświadczenie zdobywał jako CIO w Grupie InPost, a w latach 2017–2019 był CIO i wiceprezesem zarządu w Grupie Tauron. Wcześniej przez 10 lat pracował w banku BNP Paribas jako dyrektor IT, gdzie koordynował również pracami centrum innowacji. W marcu 2022 roku rozpoczął pracę w Leroy Merlin Polska.

Grzegorz Pawlicki
Członek Zarządu, CIO Europa Ubezpieczenia | HDI Embedded

Grzegorz Pawlicki
Członek Zarządu, CIO Europa Ubezpieczenia | HDI Embedded

Marcin Gwara
Ecosystem Entrepreneur & Ekspert ds. Security, Fujitsu Technology Solutions

Marcin Gwara
Ecosystem Entrepreneur & Ekspert ds. Security, Fujitsu Technology Solutions

Karolina Henzel
Dyrektor danych i analityki, GE Healthcare
Od ponad 10 lat specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Tworzyła zaawansowane rozwiązania oparte na analizie danych oraz wysokoskalowalnych platformach danych. Zrealizowane projekty w różnych branżach i zdobyte doświadczenie umożliwiają jej skuteczne przekształcanie organizacji dowolnej wielkości w kierunku modelu „data-driven”. Obecnie zarządza departamentem Data Enablement w T-Mobile Polska, gdzie odpowiada za podnoszenie dojrzałości organizacji w zakresie wykorzystania danych, zarządzania danymi i ich demokratyzację. Jest prelegentką na konferencjach branżowych takich jak Data Economy Congress oraz CDO Forum. Należy do Komitetu CDOs & CIOs przy Data Economy Congress oraz Rady Programowej CDO Forum. Prowadzi także zajęcia na studiach Tech MBA na AGH oraz na Akademii Leona Koźmińskiego.

Adam Hirny
Dyrektor Departamentu Rozwoju Zrównoważonego Biznesu, BNP Paribas Bank Polska

Adam Hirny
Dyrektor Departamentu Rozwoju Zrównoważonego Biznesu, BNP Paribas Bank Polska

Paula Januszkiewicz
CEO, CQURE & CQURE Academy

Paula Januszkiewicz
CEO, CQURE & CQURE Academy
Paula Januszkiewicz to doświadczona ekspertka ds. cyberbezpieczeństwa, założycielka i CEO CQURE Inc. oraz CQURE Academy. Posiada tytuł Microsoft MVP i honorowego dyrektora regionalnego na Europę Środkowo-Wschodnią. Występuje też na licznych światowych konferencjach jak RSA, Black Hat, Microsoft Ignite i nie tylko. Jej sesja na Black Hat Asia Briefings 2019 została uznana przez uczestników za najlepszą.
Paula ma ponad 19-letnie doświadczenie w branży, obejmujące wykonywanie testów penetracyjnych, consulting oraz prowadzenie sesji i szkoleń. Tworzyła programy podnoszenia świadomości w zakresie bezpieczeństwa dla różnych organizacji, w tym dla najwyższej kadry zarządzającej. Paula jest też członkiem Technicznej Rady Doradczej w Royal Bank of Scotland/Natwest i ma dostęp do kodu źródłowego systemu Windows.

Bartosz Jaroszewski
Dyrektor, Obszar Rozwoju Aplikacji i Platform, VeloBank

Bartosz Jaroszewski
Dyrektor, Obszar Rozwoju Aplikacji i Platform, VeloBank
Z branżą technologiczną i finansową związany od ponad 25 lat. W latach 1999 – 2009 doświadczenie zdobywał w firmie Accenture oraz innych renomowanych firmach konsultingowych, gdzie był odpowiedzialny za realizację dużych projektów technologicznych dla firm z sektora finansowego. Następnie w okresie od 2009 do 2021 roku pracował w PKO BP gdzie odpowiadał za relacje między biznesem i IT, inicjatywy IT oraz rozwój obszaru analiz biznesowych. W 2022 roku sprawował stanowisko Dyrektora Pionu w Centrum e-Zdrowia, gdzie nadzorował obszar architektury oraz usług e-Zdrowia.

Anna Jędrachowicz
Dyrektor Działu Wsparcia MIS i Metodyki Data Governance, Alior Bank

Anna Jędrachowicz
Dyrektor Działu Wsparcia MIS i Metodyki Data Governance, Alior Bank

Andrzej Karpiński
Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa, Biuro Informacji Kredytowej

Andrzej Karpiński
Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa, Biuro Informacji Kredytowej

Agnieszka Kobylańska
Chief Data Officer, Dyrektorka Biura Data Governance, BNP Paribas Bank Polska
Agnieszka Kobylańska – Dyrektor Biura Data Governance w BNP Paribas Bank Polska SA, Chief Data Officer.
Od lat związana z bankowością i finansami, wcześniej pracowała w Banku Millennium SA , Polbank EFG, Raiffeisen Bank Polska. Swój rozwój i karierę zawodową opiera na doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych strukturach, udział w strategicznych projektach, często związanych z fuzjami banków, a w ostatnich latach swoją uwagę kieruje ku zarządzaniu danymi. Od lat występuje w roli „łącznika” pomiędzy Biznesem a IT, w której wykorzystuje swoje doświadczenie operacyjno-biznesowe oraz wiedzę o skutecznym wdrażaniu projektów informatycznych.
Twierdzi, że kluczem do sukcesu w zarządzaniu danymi jest holistyczne podejście do tematu oraz łączenie wiedzy produktowej, procesowej i technologicznej. Jako CDO jest odpowiedzialna za rozwój „ekosystemu danych”, tak aby stawały się coraz ważniejszym aktywem budującym przewagę konkurencyjną. W praktyce wyraża się to poprzez budowanie procesów biznesowych wspierających wysoką jakość danych, zadbanie o dobrą komunikację oraz łączenie nowoczesnej technologii z rosnącymi potrzebami biznesu.

Ligia Kornowska
Chairperson of the Board, Data Lake

Ligia Kornowska
Chairperson of the Board, Data Lake
lekarz, dyrektor zarządzająca Polskiej Federacji Szpitali, organizacji zrzeszającej największą liczbę szpitali w Polsce. Propagatorka AI w medycynie, liderka Koalicji AI w zdrowiu. Co-founder i Prezes Zarządu Data Lake i Fundacji Podaruj Dane. Wyróżniona na listach „25 under 25” i „30 under 30” Forbes’a, od 4 lat wyróżniana na liście „100 najbardziej wpływowych osób w ochronie zdrowia”. Była CEO/dyrektor kilku startupów medycznych. Prelegentka i moderator licznych konferencji sektora ochrony zdrowia o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

dr inż. Ewa Kosmala
Global Sustainability Director, Selena FM

dr inż. Ewa Kosmala
Global Sustainability Director, Selena FM

Jarosław Królewski
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO/Founder, Synerise
Prezes Zarządu i założyciel Synerise jednej z najbardziej zaawansowanych spółek technologicznych na świecie w dziedzinie sztucznej inteligencji i big data o wartości ponad 100 mln euro, będącej laureatem licznych, prestiżowych nagród międzynarodowych i krajowych, takich jak np.: tytuł najszybciej rosnącej polskiej spółki technologicznej w Europie wg Financial Times 2022, tytuł najszybciej rosnącej spółki 2021,2022 wg Deloitte Fast 50 CE, tytuł partnera roku 2017, 2018, 2019 Microsoft; tytuł jednego z 30 najbardziej perspektywicznych przedsiębiorstw technologicznych na świecie wg EY; zwycięzcy KDD Cup 2021 – mistrzostw świata w dziedzinie sztucznej inteligencji, zwycięzcy Twitter RecSys 2021, zwycięzcy Rakuten Data Challenge 2020, zwycięzcy Booking.com Data Challenge 2021, laureata plebiscytu New Europe dla najbardziej innowacyjnych spółek w Europie, organizowanego przez Google, Res Publica i Financial Times; laureata nagrody specjalnej w konkursie EY Przedsiębiorca Roku 2018 za umiejętne łączenie pracy akademickiej z przedsiębiorczością, Poland AI Person of The Year 2019, Poland Digital Shaper 2018. Laureat Paszportu Prezydenta RP. W przeszłości stypendysta programów naukowych i sportowych na AGH, w młodości laureat m.in stypendium Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Od 2010 roku zajmuje stanowisko wykładowcy i pracownika naukowego na AGH w Krakowie (prowadząc zajęcia m.in. na Wydziale Humanistycznym AGH oraz Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej), gdzie w wieku 23 lat współtworzył nagradzane kierunki studiów własnego autorstwa m.in takie jak Social Informatics, E-Economy (najbardziej innowacyjny kierunek studiów w Polsce w 2012 wg MNiSW – 1 mln PLN nagrody) czy Digital Marketing. W 2019 wyróżniony za osiągnięcia nagrodą „Absolwent AGH” – za pracę oraz osiągniecia już jako absolwent AGH. Jest również współpomysłodawcą studiów doktoranckich z dziedziny Data Science na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Mentor sieci Polskiego Funduszu Rozwoju, Członek Rady Fundacji „Platforma Przyszłości Przemysłu”. Ukończył dwa kierunki studiów (informatykę i socjologię), obecnie w trakcie interdyscyplinarnego doktoratu. Panelista i uczestnik wielu konferencji branżowych (World Economic Forum w Davos, Impact CEE, IDC Predictions, Futurecom), wykładowca gościnny na polskich i zagranicznych uniwersytetach oraz speaker międzynarodowych konferencji rządowych takich jak World Government Forum w Dubaju. Autor publikacji, w tym bestsellerowych ukazujących się w ramach Wydawnictwa Naukowego PWN. Pomysłodawca i twórca programu edukacyjnego AI Schools dla szkół i przedszkoli w zakresie sztucznej inteligencji. Fan piłki nożnej.
Na co dzień również współwłaściciel i prezes zarządu klubu piłkarskiego TS Wisła Kraków S.A.

dr Marcin Kruczyk
AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska

dr Marcin Kruczyk
AI & Data Director, Ringier Axel Springer Polska
Marcin Kruczyk jest analitykiem danych i menedżerem AI z ponad 10-letnim doświadczeniem konsultingowym. Realizował projekty w wielu różnych branżach, od bankowości, przez telekomunikację i media, po nauki przyrodnicze i opiekę zdrowotną.
Oprócz doświadczenia w doradztwie, Marcin posiada tytuł doktora bioinformatyki Uniwersytetu w Uppsali, co odzwierciedla jego wykształcenie akademickie i zamiłowanie do badań naukowych. Marciń łączy swoją wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji oraz zacięcie naukowe, przyczyniając się do postępów w analizie genomicznej i spersonalizowanej medycynie.

Michał Kulbacki
Economist Expert, Instrat Foundation

Michał Kulbacki
Economist Expert, Instrat Foundation
Michał Kulbacki – Ekonomista w programie badawczym Zrównoważone Finanse, lider projektu stalowego @ Fundacja Instrat
W Fundacji Instrat zajmuje się obszarami zrównoważonych finansów, polityki gospodarczej oraz dekarbonizacji przemysłu wysokoenergetycznego, a w szczególności sektora stalowego. Wcześniej pracował jako ekonomista w centrum analitycznym SpotData (część „Pulsu Biznesu”), przygotowywał analizy dotyczące m.in. polityki pieniężnej, rynków finansowych, handlu międzynarodowego oraz surowców. Posiada również doświadczenie w pracy jako analityk sektorowy w EY oraz Alior Banku. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Michał Kuziemski
Ekspert ds Data Science

Michał Kuziemski
Ekspert ds Data Science

Robert Leksiński
Director of Customer Relations, Totalizator Sportowy

Robert Leksiński
Director of Customer Relations, Totalizator Sportowy
Dyrektor Departamentu Relacji z Klientami odpowiedzialny za rozwijanie systemu CRM, dbaniem o doświadczenie klienta (CX), tworzeniem programów lojalnościowych (WinTo!) oraz monitorowaniem odpowiedzialnej gry. Posiada ugruntowane doświadczenie w kierowaniu zespołami i tworzeniu cyfrowych produktów. Przez 12 lat związany z branżą hazardową, prowadził agencję marketingową dla branży bukmacherskiej, uruchamiał kasyna online na rynki zagraniczne i angażował się w innowacyjne projekty startupowe. W Totalizatorze Sportowym od prawie 6 lat, pracował w Departamencie Rozwoju, gdzie rozwijał strony i aplikacje. Jako Kierownik ds. iLOTTO, wprowadzał gry LOTTO w kanale interaktywnym. Obecnie skupia się na budowaniu omnichannelu i efektywnej monetyzacji danych.

Radosław Maćkiewicz
CEO, Centralny Ośrodek Informatyki

Radosław Maćkiewicz
CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
Radosław Maćkiewicz – doświadczony menadżer w branży nowych technologii, w szczególności w obszarach chmury obliczeniowej, cyberbezpieczeństwa oraz zarządzania usługami IT. Wykładowca akademicki z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości oraz praktycznej psychologii zarządzania.
Przez wiele lat pracował dla globalnych dostawców rozwiązań informatycznych, w tym dla Microsoft oraz Hewlett-Packard.
Ukończył Politechnikę Warszawską oraz studia MBA, realizowane przez Szkołę Biznesu przy Politechnice Warszawskiej wspólnie z London Business School, HEC Paris oraz NHH Norwegian School of Economics.

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric, realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Małgorzata Miłkowska
Data Science Manager, SalesTube

Małgorzata Miłkowska
Data Science Manager, SalesTube

Dominika Niekraszewicz
Head of Business Development, SalesTube

Dominika Niekraszewicz
Head of Business Development, SalesTube

Jakub Obarzanek
Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego, KRD BIG S.A. Kaczmarski Group

Jakub Obarzanek
Dyrektor Departamentu Klienta Strategicznego, KRD BIG S.A. Kaczmarski Group

Andrzej Osiński
CEE Head of Sales (interim) | Commercial Director | Prezes Zarządu, Dun & bradstreet

Andrzej Osiński
CEE Head of Sales (interim) | Commercial Director | Prezes Zarządu, Dun & bradstreet

Anna Pawlak-Kuliga
Global CFO, IKEA Retail

Anna Pawlak-Kuliga
Global CFO, IKEA Retail

Marcin Petrykowski
Group CEO & President of the Board, Atende

Marcin Petrykowski
Group CEO & President of the Board, Atende

Michał Pieprzny
Partner, Consulting Market Leader, Deloitte
Michał posiada szerokie kompetencje w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii do wsparcia rozwoju przedsiębiorstw i transformacji procesów biznesowych w środowiskach B2B i B2C, kierując się paradygmatem klientocentryczności.
Od ponad 15 lat aktywnie wspiera firmy z Europy Środkowo-Wschodniej, angażując się w obszary takie jak: strategiczne planowanie, stymulowanie wzrostu sprzedaży, rozwijanie ekosystemu partnerów, optymalizacja kosztów oraz zapewnienie długofalowej efektywności organizacyjnej. Swoje bogate kompetencje zawodowe zdobywał pracując w międzynarodowych korporacjach i wiodących firmach doradczych, m.in. McKinsey&Company, American Express, Deloitte czy SAS Institute.
W 2023 roku powrócił do Deloitte Central Europe jako Partner w dziale Consultingu, obejmując funkcję Consulting Market Leadera dla rynku polskiego.

Robert Pławiak
CIDO, Polpharma
Robert Pławiak od listopada 2022 roku pełni rolę CIDO w Polpharma, w okresie czerwiec 2018 do październik 2022 Prezes Zarządu spółki Intelligent Logistic Solutions (IT SHARED SERVICES i Software House w Grupie PELION i Prezes Fundacji IT LEADER CLUB POLSKA) .
Jest absolwentem warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. W 2022 roku ukończył studia na Cambridge University School w obszarze Digital Disruption Transformation and Strategy. Po ponad 4 letniej transformacji Spółki we wrześniu 2022 zakwalifikował się do finału, prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards w kategorii „Transformational Capabilities”. Posiada sięgające blisko dwóch dekad doświadczenie menadżerskie, liderskie w sektorach ubezpieczeń, bankowości, leasingu, farmacji i ochrony zdrowia. Zdobył je zarządzając procesami związanymi z informatyzacją, digitalizacją, zarządzaniem projektami i programami, cyberbezpieczeństwem, budowaniem i realizacją strategii IT w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych w naszym kraju.
W dotychczasowej karierze Robert Pławiak był związany m.in. Grupą PZU (PZU SA, PZU Życie SA), Grupą EFL, z Bankiem Handlowym S.A., Inteligo Financial Services S.A., EFG Eurobank Ergasias S.A. (marka PolbankEFG), Funduszem Mikro Sp. z o.o., FM BANK S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A. oraz aktywny członek stowarzyszeń PMI International&Polska, ISACA oraz ISSA i aktywny prelegent na wielu konferencjach branżowych w Polsce organizowanych przez PMI, ISACA, ISSA, Puls Biznesu, Rzeczpospolita.
W wyżej wymienionych spółkach Robert Pławiak , opracowywał i implementował strategie IT, wprowadzał transformacje zespołów, cyfrowe transformacje w podległych mu pionach technologii, prowadził i rozwijał projekty informatyczne na skalę międzynarodową, a także odpowiadał za optymalizację i zwiększenie efektywności kosztowej IT.
Ostatnie cztery lata (2018-2022) jako Prezes i grupowy CIO wdrożył wiele zmian w procesach biznesowych w branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia. Przyczynił się do zbudowania m.in. nowego systemu do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w Polsce, dokonał optymalizacji procesów biznesowych w oparciu o wdrożenie, modernizację rozwiązań IT m.in. WMS, TMS i ERP. W Grupie Pelion odpowiadał za procesy M&A, zakończone sukcesem i przeniesieniem zarządzania siecią szwedzkich Aptek oraz ekosystemu IT do Polski.
Jako Chief Information Officer w Grupie EFL, odpowiadał m.in. za opracowanie i wdrożenie strategii IT, transformację IT dla Grupy na lata 2017 – 2020, a także budowę i implementację strategii architektury korporacyjnej oraz sourcingu IT w spółkach Grupy EFL.
Wśród swoich największych sukcesów zalicza transformację IT w Grupie PZU, wdrożenie nowego, innowacyjnego rozwiązania do obsługi procesów ubezpieczeniowych firmy Guidewire (był to największy tego typu projekt w Polsce), zmianę i transformację IT w Grupie EFL, budowę systemu IT do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w czasie pandemii, uruchomienie systemów IT wspomagających migrantów z Ukrainy w czasie wojny. Największy nacisk kładzie na współpracę z ludźmi nie zapominając o determinacji, wskazywaniu drogi (strategii) oraz angażowania do osiągania celów Zespołu we współpracy z biznesem.

Dorota Poniatowska-Mańczak
CIO, Credit Agricole Bank Polska

Dorota Poniatowska-Mańczak
CIO, Credit Agricole Bank Polska

Edi Pyrek
Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance

Edi Pyrek
Współzałożyciel Global Artificial Intelligence Alliance

Krzysztof Radziwon
Partner, Manufacturing Sector Leader, Deloitte

Krzysztof Radziwon
Partner, Manufacturing Sector Leader, Deloitte
Krzysztof odpowiada za współpracę z klientami z sektora produkcyjnego. Od ponad 25 lat świadczy usługi profesjonalne dla swoich klientów, łącząc wiedzę stricte biznesową wraz kompetencjami technologicznymi. Chociaż edukacja i początek ścieżki zawodowej to finanse, od ponad 20 lat funkcjonuje na pograniczu biznesu i technologii. Od wielu lat wspiera klientów z sukcesem przemierzać szlaki cyfrowej transformacji w obszarze finansów, zarządzania procesami produkcji i łańcuchem dostaw. Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu i budowaniu rozwiązań analitycznych będących podstawą procesów decyzyjnych. W kontekście cyfrowej transformacji jest zwolennikiem podejścia „business driven – technology enabled”.

dr Dominik Rozkrut
Członek Zarządu,Dyrektor Pionu Rynku Biznesowego w T-Mobile Polska w latach 2019-2024

dr Dominik Rozkrut
Członek Zarządu,Dyrektor Pionu Rynku Biznesowego w T-Mobile Polska w latach 2019-2024
Dominik Rozkrut jest Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego, Prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Statystyki Oficjalnej i Wiceprezesem Polskiego Towarzystwa Statystycznego. Jest członkiem Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego, Komitetu ds. Statystyki i Polityki Statystycznej OECD. Jest wiceprzewodniczącym Biura Konferencji Statystyków Europejskich UNECE i współprzewodniczącym Grupy Wysokiego Szczebla UNECE ds. Modernizacji Statystyki Oficjalnej. Na poziomie ONZ pełni funkcję współprzewodniczącego Grupy Roboczej ds. Zarządzania Danymi; angażuje się także w wiele innych grup. Jest członkiem Komitetu ISI ds. Statystyki Rolniczej (ISI-CAS). Był członkiem dwóch grup eksperckich Komisji Europejskiej: ds. udostępniania danych między przedsiębiorstwami a rządami (2019–2020) oraz ds. ułatwiania korzystania z nowych źródeł danych na potrzeby statystyk urzędowych (2021–2022). Karierę zawodową rozpoczął i kontynuuje w Katedrze Statystyki i Ekonometrii Uniwersytetu Szczecińskiego. Odbył staże na Uniwersytecie Massachusetts, Politechnice Lappeenranta oraz UNU-MERIT.

Adam Sanocki
Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, Urząd Ochrony Danych Osobowych

Adam Sanocki
Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej, Urząd Ochrony Danych Osobowych

Bartłomiej Skrzydlewski
Dyrektor Generalny | Prezes Zarządu, AMPLUS

Bartłomiej Skrzydlewski
Dyrektor Generalny | Prezes Zarządu, AMPLUS
Absolwent Wydziału Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie oraz studiów podyplomowych Executive MBA w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Od czerwca 2017 roku Prezes Amplus Sp. z o.o. Dodatkowo, w ramach rozwoju Grupy Spółek Amplus, od kwietnia 2018 roku Prezes Zarządu w spółce Siejesie Sp. z o.o. Od lipca 2020 roku pełni funkcję Prezesa spółki SB Fruit Group Sp. z o.o. specjalizującej się w produkcji innowacyjnej truskawki z jedynej w Polsce tunelowej uprawy w rynnach. Od grudnia 2020 roku pełni rolę Członka Zarządu w podmiocie Siła Natury Sp. z o.o., z kolei od czerwca 2022 r. Prezes Zarządu firmy logistycznej Amplus Prime Sp. z o.o. oraz od 2023 r. Prezes firmy Amplus Logistic Sp. z o.o.

dr Mirosław Sopek
Chairman of the University Council for the TUL University

dr Mirosław Sopek
Chairman of the University Council for the TUL University

Anna Streżyńska
Dyrektor Instytutu Łączności – Państwy Instytut Badawczy oraz Minister Cyfryzacji w latach 2015-2018

dr hab. inż. Jerzy Surma
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa

dr hab. inż. Jerzy Surma
Instytut Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa
Dr hab. inż. Jerzy Surma jest profesorem w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej SGH oraz kierownikiem studiów podyplomowych Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem oraz Business Intelligence.
Jest absolwentem Wydziału Informatyki Politechniki Wrocławskiej oraz ukończył m.in. Executive Program na MIT Sloan School of Management.
Pracował jako visiting scholar w Harvard Business School oraz był profesorem na University of Massachusetts Lowell.
Naukowo zajmuje się zastosowaniami Sztucznej Inteligencji w biznesie oraz cyberbezpieczeństwem systemów maszynowego uczenia.
Jerzy Surma prowadzi na YouTube kanał popularno-naukowy „Jak żyć rozumnie w cyfrowym świecie”:
https://www.youtube.com/@JerzyAndrzejSurma

Karim Sylla
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji, Żabka Polska

Karim Sylla
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji, Żabka Polska
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych i maksymalizację wartości płynących z Generatywnej AI. Zarządza centrum kompetencji analitycznych i GenAI skupiających ok. 30 osób m.in. w rolach: BI Developerów, Insight Analityków i Inżynierów AI i Specjalistów ds. RPA. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz do wszelakich narzędzi Gen AI. Wzmacnia transformację organizacji poprzez rozwój wewnętrznych społeczności dla pasjonatów AI oraz analityki.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od 2025 prowadzi zajęcia dla studentów z zagadnień dotyczących Analityki i AI na Wydziale Matematyki I Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Przemysław Szabelak
Business Development Director, Fujitsu Technology Solutions

Przemysław Szabelak
Business Development Director, Fujitsu Technology Solutions

Edyta Tararuj
Dyrektor Biura Rozwoju Produktów, PKO Bank Polski

Edyta Tararuj
Dyrektor Biura Rozwoju Produktów, PKO Bank Polski

Michał Terbert
Solutions Engineer, Splunk

Michał Terbert
Solutions Engineer, Splunk

Marcin Tyrański
IT Strategy and Data Platform Departament Director, IT Tribe Lead, UNIQA Polska

Marcin Tyrański
IT Strategy and Data Platform Departament Director, IT Tribe Lead, UNIQA Polska

Szymon Wałach
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress

Marek Wilczewski
Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
Dyrektor Zarządzający ds. Zarządzania Informacją, Danymi i Analityką w Grupie PZU w roli CDAO (Chief Data & Analytics Officer), pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora Biura Zarządzania Informacją oraz kierującego Centrum Analiz i Raportowania Finansów. Od 25 lat pracuje na rynku ubezpieczeniowym w zakresie budowania przewag konkurencyjnych oraz dostarczania wartości z danych za pomocą analityki i AI.
W Grupie PZU odpowiada za Strategię Zarządzania Informacją, koordynację procesów zarządzania danymi i ich jakością (Data Governance i Data Quality), architekturę, rozwój i utrzymanie korporacyjnej Hurtowni Danych oraz rozwiązań Business Intelligence i Analityki, w tym CRM czy Fraud Management. Posiada doświadczenie jako menedżer w dużych projektach biznesowych oraz technologicznych.
Oprócz spółek ubezpieczeniowych jest zatrudniony dodatkowo w innych podmiotach Grupy PZU, tj. TFI PZU, PTE PZU, TUW PZUW, PZU Zdrowie, PZU Centrum Operacji oraz PZU Finanse. Jest również Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej PZU LAB SA.
Członek wielu grup, stowarzyszeń i rad programowych oraz prelegent na licznych konferencjach.

Artur Wojewoda
CEO, Yaskawa Polska

Artur Wojewoda
CEO, Yaskawa Polska

Grzegorz Wolny
Chief Data Officer, ING Polska

Grzegorz Wolny
Chief Data Officer, ING Polska

Robert Woźniak
CEO, Elitmind

Robert Woźniak
CEO, Elitmind
Doradca klientów strategicznych w obszarze business intelligence oraz biznesowego zastosowania sztucznej inteligencji. Od 8 lat współtworzy z Radosławem Kępą firmę Elitmind, będącą liderem rynku usług profesjonalnych data & ai w Polsce, Europie Centralnej, Zachodniej oraz na Bliskim Wschodzie, partnera roku 2023 Microsoft Polska w ai i azure. Od dwóch lat obejmuje stanowisko prezesa spółki. Absolwent Politechniki Lubelskiej, kierunek Inżynierskie Zastosowanie Informatyki, prelegent wielu konferencji tematycznych, szczególnie w obszarze energetyki, finansów czy controllingu.

Mirosław Wróblewski
Prezes, Urząd Ochrony Danych Osobowych

Mirosław Wróblewski
Prezes, Urząd Ochrony Danych Osobowych
Absolwent studiów prawniczych oraz politologicznych (specjalizacja – stosunki międzynarodowe). Jest autorem blisko 100 artykułów i publikacji naukowych z zakresu prawa konstytucyjnego, międzynarodowego, europejskiego oraz ochrony praw człowieka.
W latach 2007–2024 był pracownikiem Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, gdzie pełnił funkcję dyrektora Zespołu Prawa Konstytucyjnego, Międzynarodowego i Europejskiego. Były Przewodniczący Komisji Praw Człowieka przy Krajowej Radzie Radców Prawnych.
Był członkiem zarządu Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (EU Fundamental Rights Agency) na kadencję w latach 2012-2017. W 2012 r. wybrany na przewodniczącego Komisji Budżetowej Agencji, a w 2014 r. wybrany przez zarząd do 4-osobowego Executive Committee w Agencji.
W latach 2009–2010 był koordynatorem zainicjowanego przez RPO Programu Współpracy Ombudsmanów Państw Partnerstwa Wschodniego UE. Wielokrotnie brał udział w przygotowaniu stanowisk oraz reprezentował RPO w postępowaniach sądowych, przed Trybunałem Konstytucyjnym, Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), Europejskim Trybunałem Praw Człowieka (ETPCz).
Występował w charakterze eksperta na zaproszenie instytucji międzynarodowych (m.in. Rada Europy, Europejska Komisja przeciwko Rasizmowi i Nietolerancji (ECRI), Komisja Europejska, Wysoki Przedstawiciel ONZ ds. Praw Człowieka) oraz krajowych (w Europie i Azji). Od marca 2019 do 25 stycznia 2024 r. był członkiem zarządu Europejskiej Sieci Krajowych Instytucji Ochrony Praw Człowieka (ENNHRI). Członek Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego, Polskiego Towarzystwa Konstytucyjnego oraz Stowarzyszenia im. prof. Zbigniewa Hołdy.

Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska

Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska
Doświadczony ekspert w dziedzinie Data & Analytics. Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. Danych w Canal+ Polska, gdzie odpowiada za strategię danych, data governance, raportowanie (BI), data science oraz realizację kampanii z wykorzystaniem narzędzi marketing automation. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań opartych o dane, które wspierają strategiczne decyzje biznesowe i optymalizują wyniki operacyjne. Wcześniej zarządzał zespołami analitycznymi m.in. w Eurocash Group i Publicis Media, skutecznie wdrażając rozwiązania chmurowe, a także narzędzia BI i AI.

Andrzej Zduńczyk
Dyrektor Rynku Instytucji Finansowych, BIK

Andrzej Zduńczyk
Dyrektor Rynku Instytucji Finansowych, BIK
Dyrektor Rynku Instytucji Finansowych, odpowiedzialny za ofertę produktową i współpracę BIK z bankami oraz firmami leasingowymi i faktoringowymi.
Posiada ponad 10 letnie doświadczenie zawodowe w bankowości hipotecznej w obszarze analiz kredytowych i zarządzania ryzykiem, zdobyte m.in. w banku PKO BP oraz w duńskim banku Nykredit RealKredit A/S.
Entuzjasta nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań oraz sportu. W BIK zajmuje się identyfikacją szans biznesowych oraz lideruje innowacyjnym projektom.
Aktualnie kieruje m.in. pracami rozwojowymi w zakresie rozwiązań BIK wspierających sektor bankowy w obszarze ESG.

Rafał Żukowski
Partner, Cyber Leader for Poland & Baltics, Deloitte

Rafał Żukowski
Partner, Cyber Leader for Poland & Baltics, Deloitte