W skład cross-sektorowego Gremium wchodzą decydenci sektora analityki danych, którzy wspólnie będą wymieniać doświadczenia, pomysły i spostrzeżenia dotyczące rozwoju data economy.
Eksperci od danych z bankowości, ubezpieczeń, energetyki, retailu, produkcji, farmacji, spółek technologicznych i innych podmiotów omawiać będą kluczowe tematy cyfrowej gospodarki, których doświadczać będziemy budując gospodarkę przyszłości.
dr Mariusz Cholewa
Przewodniczący Komitetu, CEO BIK & President ACCIS
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W 2005 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Ukończył również podyplomowe studia Bankowości i Finansów, specjalność bankowość inwestycyjna, organizowane przez Uniwersytet Guildhall w Londynie, Gdańską Akademię Bankową oraz Uniwersytet Gdański.
Pan Mariusz Cholewa w latach 1993 -1998 współpracował z Gdańską Akademią Bankową, m.in. jako członek zarządu, a jednocześnie brał udział w badaniach dotyczących restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, prowadzonych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1995 -2003 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, na Wydziale Zarządzania. W okresie 2007 – 2010 był prezesem Zarządu Banku Rozwoju Cukrownictwa S.A. Od 1998 r. do 2013 r. związany z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Citi Handlowy), gdzie zajmował szereg stanowisk managerskich, a do kwietnia 2013 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek m.in. z branży bankowej, inwestycyjnej, ubezpieczeniowej oraz leasingowej w tym także w spółkach giełdowych. W latach 2012 – 2013 był członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A.
Od czerwca 2013 r. pełni funkcję prezesa Zarządu BIK S.A. Jest także przewodniczącym Rady Nadzorczej Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Od 8 czerwca 2017 r. jest wiceprezesem Zarządu Association of Consumer Credit Information Suppliers, międzynarodowego Stowarzyszenia, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.
Emil Andryszczyk
Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN
Emil Andryszczyk
Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji, ORLEN
Emil Andryszczyk, Dyrektor Biura Digitalizacji Produkcji
Lider, menedżer i architekt z ponad 20-letnim doświadczeniem w zakresie transformacji cyfrowej w organizacjach finansowych i produkcyjnych.
Posiada bogate doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji:
• CIO banku,
• dyrektora obszarów strategii biznesowej,
• zarządzania portfelem programów i projektów,
• digitalizacji procesów.
Powyższe doświadczenie zdobył w spółkach branży oil & gas a także w branży konsultingowej, bankowej i administracji centralnej.
Obecnie odpowiada za cyfryzację produkcji rafineryjnej i petrochemicznej w jednej z największych firm w Europie.
Emil Andryszczyk jest propagatorem zorganizowanego podejścia do transformacji organizacji w oparciu o:
• automatyzację procesów biznesowych,
• zarządzanie danymi,
• inteligentne narzędzia informatyczne i kompetencje pracowników.
Wierzy, że dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, platform danych, AI i ML, firmy stoją przed unikalną szansą na tworzenie wartości i przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane.
Renata Bratkowska
CDO, Neuca
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych w obszarze farmacji.
Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowych z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI.
Od 2019 roku odpowiedzialna za budowę zespołu BI w Neuca z którym wdraża i rozwija Hurtownie Danych oraz za jako dyrektor Programu Zarządzania Danymi.
Odpowiedzialna za wsparcie biznesu w obszarze danych, analiz, badania jakości danych oraz budowania centralnej hurtowni danych. Zarządzając analitykami BI dbanie o dostarczanie analiz i raportów dla organizacji oraz monitorowanie Data Quality i Data Governance.
Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej.
Ryszard Bryła
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity
Ryszard Bryła
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity
Doświadczony menedżer IT z głęboką znajomością sektora przemysłowego. Połączenie wiedzy technologicznej z zakresu IT oraz znajomości procesów biznesowych z umiejętnością zarządzania dużymi strukturami organizacyjnymi, w szczególności działami IT i telekomunikacji. Realizujący z sukcesem programy transformacji cyfrowej dużych organizacji, posiadający umiejętność współpracy z różnymi obszarami biznesowymi. Diament CIO w konkursie Computerworld 2018 roku. Aktywnie dzielący się doświadczeniem w ramach społeczności CIONET.
Eliza Bujnowska
Analytics & Data Science Director, Dentsu Polska
Manager, która rozumie wartość danych w podejmowaniu decyzji biznesowych. Ma doświadczenie w tworzeniu strategii bezpośredniej komunikacji z klientem, ocenie efektywności działań marketingowych oraz wspieraniu sprzedaży. W trakcie swojej kariery pracowała w takich branżach jak bankowość, programy lojalnościowe, handel detaliczny i e-commerce. Dzięki swojej wiedzy na temat rozwiązań chmurowych i środowisk inżynierii danych współpracuje zarówno z zespołami biznesowymi, jak i IT oraz z zarządami. Jej doświadczenie obejmuje prowadzenie zespołów zajmujących się data science i analityką, gdzie doskonale wykorzystuje dane do uzyskiwania praktycznych wniosków oraz optymalizacji procesów decyzyjnych za pomocą technik uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Tomasz Burzyński
Chief Data Officer, InPost
Tomasz Burzyński
Chief Data Officer, InPost
Marcin Choiński
AI and Data Director, TVN Warner Bros Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w szerokim obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.
Andrzej Czechowski
Chief Data Officer - Business Intelligence Head, Samsung Electronics Polska
Andrzej Czechowski
Chief Data Officer - Business Intelligence Head, Samsung Electronics Polska
Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin
Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin
Dariusz Gregorczyk
Chief Data & Strategy Officer, Platforma Prezentowa
Karolina Henzel
Data Enablement Tribe Lead, T-Mobile Polska
Od ponad 10 lat specjalizuje się w opracowywaniu i wdrażaniu strategii transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Tworzyła zaawansowane rozwiązania oparte na analizie danych oraz wysokoskalowalnych platformach danych. Zrealizowane projekty w różnych branżach i zdobyte doświadczenie umożliwiają jej skuteczne przekształcanie organizacji dowolnej wielkości w kierunku modelu „data-driven”. Obecnie zarządza departamentem Data Enablement w T-Mobile Polska, gdzie odpowiada za podnoszenie dojrzałości organizacji w zakresie wykorzystania danych, zarządzania danymi i ich demokratyzację. Jest prelegentką na konferencjach branżowych takich jak Data Economy Congress oraz CDO Forum. Należy do Komitetu CDOs & CIOs przy Data Economy Congress oraz Rady Programowej CDO Forum. Prowadzi także zajęcia na studiach Tech MBA na AGH oraz na Akademii Leona Koźmińskiego.
Mariusz Kłys
Dyrektor Departamentu Danych, Alior Bank S.A.
Agnieszka Kobylańska
Chief Data Officer, BNP Paribas Bank Polska
Agnieszka Kobylańska – Dyrektor Biura Data Governance w BNP Paribas Bank Polska SA, Chief Data Officer.
Od lat związana z bankowością i finansami, wcześniej pracowała w Banku Millennium SA , Polbank EFG, Raiffeisen Bank Polska. Swój rozwój i karierę zawodową opiera na doświadczeniu w zarządzaniu operacyjnym w dużych strukturach, udział w strategicznych projektach, często związanych z fuzjami banków, a w ostatnich latach swoją uwagę kieruje ku zarządzaniu danymi. Od lat występuje w roli „łącznika” pomiędzy Biznesem a IT, w której wykorzystuje swoje doświadczenie operacyjno-biznesowe oraz wiedzę o skutecznym wdrażaniu projektów informatycznych.
Twierdzi, że kluczem do sukcesu w zarządzaniu danymi jest holistyczne podejście do tematu oraz łączenie wiedzy produktowej, procesowej i technologicznej. Jako CDO jest odpowiedzialna za rozwój „ekosystemu danych”, tak aby stawały się coraz ważniejszym aktywem budującym przewagę konkurencyjną. W praktyce wyraża się to poprzez budowanie procesów biznesowych wspierających wysoką jakość danych, zadbanie o dobrą komunikację oraz łączenie nowoczesnej technologii z rosnącymi potrzebami biznesu.
Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro
Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro
Łukasz Krause
Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
Łukasz Krause
Dyrektor Pionu Cyfryzacji i IT, Medicover
Jarosław Kwiecień
Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy
Jarosław Kwiecień
Szef Pionu Technologii CIO/CTO, Citi Handlowy
Piotr Łapiński
Head of Data HUB (Poland & Baltics), L'Oréal
Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric, realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Andrzej Miron
Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden
Andrzej Miron
Członek Zarządu ds. technologii & CIO, Nationale-Nederlanden
Maciej Nawrocki
Chief Data Officer, Bank Pekao
Prawdopodobnie pierwszy Chief Data Officer wśród polskich instytucji finansowych…
W Banku Pekao od 3 lat, wcześniej 8 lat pracy dla banku Credit Agricole. Odpowiedzialny za zarządzanie i governance danych, w tym za zarządzanie ich jakością. Wcześniej kierował obszarem hurtowni danych oraz był odpowiedzialny za koordynację rozwiązań BI. Jest ekspertem z zakresu ICT, m.in. numerycznej analityki dużych zbiorów danych, technologii optymalizacyjnych, systemów i rozwiązań telekomunikacji mobilnej, zagadnień klasy Smart City oraz rozwoju biznesu i zarządzaniu innowacjami w ww. obszarach. Posiada doświadczenia zdobyte w Europie zarówno w przemyśle, R&D jak i konsultingu w obszarach IT, telekom & banking w pracy dla instytucji regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych i niezależnych firm technologicznych. Jest ekspertem Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie projektów badawczo-rozwojowych w obszarach ICT, w tym analityki i Big/Smart Data. Jest również autorem ponad 40 publikacji, w tym książki z obszaru optymalizacji sieci mobilnych wydanej przez John Wiley & Sons oraz China Machine Press.
Luiza Pawela
Chief Data&AI Officer, Agora SA
Luiza Pawela
Chief Data&AI Officer, Agora SA
Luiza Pawela od początku swojej kariery zawodowej specjalizuje się w analizie danych i machine learningu. Najpierw jako jako pracownik naukowy, a następnie jako analityk oraz data scientist w BZWBK (Santander) i Allegro. Od 2014 roku odpowiada za obszar big data, NLP oraz system rekomendacji w Agorze. Obecnie pełni również rolę CDAO Grupy Agora.
Aleksandra Pędraszewska
Head of AI Safety, Elevenlabs
Aleksandra Pędraszewska
Head of AI Safety, Elevenlabs
Aleksandra Pedraszewska jest dyrektorką ds. bezpieczeństwa sztucznej inteligencji w ElevenLabs – firmie oferującej wiodące narzędzia audio AI do generowania głosów, narracji i dubbingu treści w 30 językach. Z ElevenLabs, wycenianego na 1,1 mld USD, korzysta obecnie ponad milion użytkowników na całym świecie i większość firm z listy Fortune 500. Projekty, które prowadzi Aleksandra mają na celu zapewnienie, aby systemy ElevenLabs były wdrażane i wykorzystywane w bezpieczny sposób, maksymalizując potencjał sztucznej inteligencji poprzez współpracę z wiodącymi firmami technologicznymi i sektorem publicznym. Aleksandra ma rozległe doświadczenie produktowe i operacyjne; przez 7 lat zarządzała firmą technologiczną VividQ. Studiowała ekonomię i politykę technologiczną na Uniwersytecie w Cambridge. Została wyróżniona na europejskiej i polskiej liście Forbes „30 under 30”.
Jaromir Pelczarski
CIO, Alior Bank
Jaromir Pelczarski – CIO, ekspert z obszaru cyfrowych transformacji, bankowości i fintech. Dołączył do Alior Banku po doświadczeniach w Accenture w charakterze lidera praktyki chmurowej dla sektora finansowego. Od 2011 roku związany był z BNP Paribas Bank Polska. Od listopada 2018 roku, w randze wiceprezesa banku, odpowiadał m.in. za obszar nowych technologii, bezpieczeństwa i zarządzania zmianą. Wcześniej w strukturach BGŻ BNP Paribas pełnił funkcję dyrektora operacyjnego. W latach 2003 – 2011 związany był z Fortis Bankiem.
W 2020 roku Jaromir Pelczarski został uhonorowany tytułem „Lidera Cyfryzacji Sektora Bankowego” przez Kapitułę Kongresu Forum Technologii Bankowych. Jako członek stowarzyszenia Aniołów Biznesu „Sterling Angels” jest także zaangażowany w rozwój środowiska startupów.
Jaromir Pelczarski jest absolwentem AGH, a także Uniwersytetu Bristolskiego i studiów MBA na francuskiej uczelni technicznej Ecole des Ponts ParisTech.
Piotr Pietrzyk
Head of Data Governance, Luminor Group
Piotr to doświadczony menadżer danych z ponad dwudziestoletnim stażem pracy w dziedzinie zarządzania danymi oraz zarządzania informacją. W swojej karierze zawodowej pełnił ważne funkcje m.in. w Deutsche Bank, HSBC, Philip Morris oraz Avon, gdzie odpowiedzialny był za zarządzanie danymi operacyjnymi i analitycznymi oraz za zapewnienie wysokiej jakości, bezpieczeństwa i poufności tych danych.
Jego specjalizacją jest zarządzanie danymi na poziomie korporacyjnym, w tym zarządzanie informacją i danymi, analizowanie i projektowanie rozwiązań związanych z przetwarzaniem i przechowywaniem danych, a także wdrażanie i rozwijanie strategii Data Governance.
Piotr jest gorącym entuzjasta rozwiazań typu ‘Data Lineage’, jako niezbędny i kluczowy element dla całego uniwersum danych (DAMA)
Robert Pławiak
CIDO / CTO, Polpharma
Robert Pławiak od listopada 2022 roku pełni rolę CIDO w Polpharma, w okresie czerwiec 2018 do październik 2022 Prezes Zarządu spółki Intelligent Logistic Solutions (IT SHARED SERVICES i Software House w Grupie PELION i Prezes Fundacji IT LEADER CLUB POLSKA) .
Jest absolwentem warszawskiej Wojskowej Akademii Technicznej na kierunku systemy komputerowe oraz studiów MBA w Szkole Głównej Handlowej. W 2022 roku ukończył studia na Cambridge University School w obszarze Digital Disruption Transformation and Strategy. Po ponad 4 letniej transformacji Spółki we wrześniu 2022 zakwalifikował się do finału, prestiżowej nagrody Digital Excellence Awards w kategorii „Transformational Capabilities”. Posiada sięgające blisko dwóch dekad doświadczenie menadżerskie, liderskie w sektorach ubezpieczeń, bankowości, leasingu, farmacji i ochrony zdrowia. Zdobył je zarządzając procesami związanymi z informatyzacją, digitalizacją, zarządzaniem projektami i programami, cyberbezpieczeństwem, budowaniem i realizacją strategii IT w instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych w naszym kraju.
W dotychczasowej karierze Robert Pławiak był związany m.in. Grupą PZU (PZU SA, PZU Życie SA), Grupą EFL, z Bankiem Handlowym S.A., Inteligo Financial Services S.A., EFG Eurobank Ergasias S.A. (marka PolbankEFG), Funduszem Mikro Sp. z o.o., FM BANK S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A. oraz aktywny członek stowarzyszeń PMI International&Polska, ISACA oraz ISSA i aktywny prelegent na wielu konferencjach branżowych w Polsce organizowanych przez PMI, ISACA, ISSA, Puls Biznesu, Rzeczpospolita.
W wyżej wymienionych spółkach Robert Pławiak , opracowywał i implementował strategie IT, wprowadzał transformacje zespołów, cyfrowe transformacje w podległych mu pionach technologii, prowadził i rozwijał projekty informatyczne na skalę międzynarodową, a także odpowiadał za optymalizację i zwiększenie efektywności kosztowej IT.
Ostatnie cztery lata (2018-2022) jako Prezes i grupowy CIO wdrożył wiele zmian w procesach biznesowych w branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia. Przyczynił się do zbudowania m.in. nowego systemu do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w Polsce, dokonał optymalizacji procesów biznesowych w oparciu o wdrożenie, modernizację rozwiązań IT m.in. WMS, TMS i ERP. W Grupie Pelion odpowiadał za procesy M&A, zakończone sukcesem i przeniesieniem zarządzania siecią szwedzkich Aptek oraz ekosystemu IT do Polski.
Jako Chief Information Officer w Grupie EFL, odpowiadał m.in. za opracowanie i wdrożenie strategii IT, transformację IT dla Grupy na lata 2017 – 2020, a także budowę i implementację strategii architektury korporacyjnej oraz sourcingu IT w spółkach Grupy EFL.
Wśród swoich największych sukcesów zalicza transformację IT w Grupie PZU, wdrożenie nowego, innowacyjnego rozwiązania do obsługi procesów ubezpieczeniowych firmy Guidewire (był to największy tego typu projekt w Polsce), zmianę i transformację IT w Grupie EFL, budowę systemu IT do dystrybucji szczepionek przeciw COVID-19 w czasie pandemii, uruchomienie systemów IT wspomagających migrantów z Ukrainy w czasie wojny. Największy nacisk kładzie na współpracę z ludźmi nie zapominając o determinacji, wskazywaniu drogi (strategii) oraz angażowania do osiągania celów Zespołu we współpracy z biznesem.
Anna Sakowicz
CDO, Yotta by Publicis Groupe
Związana z rynkiem komunikacji marketingowej od 2000 roku. W 2013 r. dołączyła do Starcom Mediavest Group jako Chief Digital Officer, wraz z powstaniem Grupy Publicis w 2016 roku objęła stanowisko Chief Digital, Data&Analytics Officera.
Obecnie jako Chief Data & Analytics Officer i członek zarządu całej Publcis Groupe w Polsce, czuwa nad rozwojem kompetencji z obszaru analityki, badań, business intelligence, technologii oraz strategii danych. Swoją pracę zawodową rozpoczęła w domu mediowym Mindshare (GroupM).
Od 2014 roku jest wiceprzewodniczącą Rady Nadzorczej Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Od kilkunastu lat jest wykładowczynią Szkoły Głównej Handlowej, stałą prelegentką najważniejszych konferencji i warsztatów branżowych oraz jurorką w konkursach reklamowych (Mixx Awards Polska i Europe, Effie)
W 2011 roku otrzymała tytuł „Człowieka roku” branży internetowej przyznawany przez Internet Advertising Bureau (IAB). W 2016 r. znalazła się wśród finalistek konkursu Bizneswoman Roku.
Z wykształcenia jest ekonomistką, absolwentką kierunku Finanse i Bankowość oraz Podyplomowych Studiów Marketingu i Strategii Marketingowych SGH. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu rozwoju kompetencji managerskich i przywódczych („Management” ICAN Institute, „Maestro – orchestrating Client Value” – WPP Executive Development oraz „Leadership Academy” – Center for Leadership).
Artur Stankiewicz
Chief Digital Officer, Orange Polska
Karim Sylla
Dyrektor Analityki & Data Science, Żabka Polska
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych oraz realizację misji „nadawania sensu danym”, w ramach której wspiera wszystkie obszary biznesu przy podejmowaniu kluczowych decyzji. Zarządza centrum kompetencji analitycznych skupiających ok. 30 osób w rolach: Data Scientist’ów, BI Developerów, Data Insight Analityków i Inżynierów ML realizujących innowacyjne projekty analityczne oraz promujących dobre praktyki w ramach społeczność analitycznej w Grupie Żabka. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz wyciągania z nich wniosków a także do nowoczesnych narzędzi BI & AI.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej.
Krzysztof Świder
Associate Director, Data Science, AstraZeneca
Krzysztof Świder
Associate Director, Data Science, AstraZeneca
Krzysztof Świder urodzony w Polsce w 1980 roku. Ukończył studia magisterskie (2005) oraz uzyskał doktorat (2010) na Politechnice Gdańskiej w dyscyplinie telekomunikacja (cyfrowe przetwarzanie sygnałów). W latach 2006-2013 pracownik naukowo-dydaktyczny na Politechnice Gdańskiej oraz Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. W 2013 zakończył pracę naukowo-dydaktyczną i rozpoczął pracę w Rolls-Royce Marine (Norwegia) w dziale Research and Technology na stanowisku Senior Development Engineer. Od 2017 związany z Ship Intelligence w Rolls-Royce Marine na stanowisku Principal Engineer Data Scientist. W czasie pobytu w Norwegii brał udział w projektach badawczych sponsorowanych przez Rolls-Royce oraz Research Council of Norway. Był jednym z głównych specjalistów Data Science związanych z takimi projektami jak: Permanent Magnet Thrusters oraz Real-Time Digital Twin for Boosting Performance of Seismic Operations. W 2020 wrócił do Polski i rozpoczął prace w Intel technology Poland na stanowisku Deep Learning Data Scientist i prowadził badania oraz wdrożenia związane z Automatic Speech Recognition. W latach 2022-2023 pracował w Hapag-Lloyd jako Senior Data Scientist. Od maja 2023 pracuje w AstraZeneca na stanowisku Associate Director, Data Science. Współautor 3 patentów (2 sponsorowane przez Rolls-Royce/Kongsberg oraz jeden przez Intel). Obecne zainteresowania naukowe to Statistical Machine Learning.
Marek Wilczewski
Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
Marzena Wiszniewska
Data Governance Head, Citi Handlowy
Marzena Wiszniewska
Data Governance Head, Citi Handlowy
Marzena posiada ponad kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w bankowości, w różnych obszarach, takich jak między innymi: zarządzanie procesami, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością i doświadczeniami klientów, czy też zarządzanie ryzykiem i kontrolą.
Od 2018 r. Marzena zarządza jakością danych w Citi Handlowy w Polsce, a od 2021 r. jest odpowiedzialna za cały obszar zarządzania danymi, w szczególności jest odpowiedzialna za wdrażanie strategii i modelu zarządzania danymi oraz realizację inicjatyw mających wpływ na poprawę jakości danych i ograniczenie ryzyka związanego z danymi. Marzena była członkiem DAMA International, obecnie jest aktywnym członkiem The Data Management Community oraz CDO (Chief Data Officers) Forum Club w Polsce.
Marzena ukończyła Ekonomię na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Zarządzanie Jakością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Marzena jest też profesjonalnym Trenerem Biznesu oraz Ekspertem w zakresie Doskonalenia Procesów (Lean Black Belt).
Prywatnie Marzena jest entuzjastką rozwoju osobistego oraz rozwoju idei różnorodności i budowania kultury przynależności (Diversity & Inclusion), jak również innych nowoczesnych idei rozwoju przywództwa (np. empatia i etyka w biznesie, komunikacja bez przemocy). Od kilku lat jest Członkiem Komitetu Sterującego CitiWomen w Citi Handlowy oraz aktywnie uczestniczy w wielu Programach Mentoringowych (Fundacji Przedsiębiorczych Kobiet, IT for She, Fundacji Ashoka) oraz projektach wolontariackich Fundacji Citi Handlowy.
Jarosław Włodarczyk
Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma S.A.
Jarosław Włodarczyk
Ekspert ds. Data Governance, Adamed Pharma S.A.
Piotr Wojewnik
Dyrektor ds. Rozwoju Scoringu, Biuro Informacji Kredytowej
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH) na kierunkach: Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne oraz Finanse i Bankowość; doktorat: Ekonomia – Badania Operacyjne.
Pracownik SGH w latach 2005-2012. Wykłady w obszarze machine learning, ekonometrii, optymalizacji i symulacji komputerowych. Promotor kilkudziesięciu prac magisterskich i licencjackich. Kilkadziesiąt artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych. Aktualnie wykładowca studiów podyplomowych w SGH i w Akademii Leona Koźmińskiego.
W okresie 2003-2012 w sektorze telekomunikacyjnym realizował projekty w obszarze analiz statystycznych i modelowania prognostycznego na potrzeby zarządzania ryzykiem kredytowym i wyłudzeń, sprzedaży i skarbowości.
W latach 2012-2014 w europejskiej grupiej bankowej KBC (m.in. Węgry, Czechy, Belgia) realizował projekty w obszarze budowy i wdrażania modeli ryzyka kredytowego oraz bankowych systemów antyfraudowych.
Od roku 2014 w Biurze Informacji Kredytowej S.A.– pre-sales i zarządzanie obszarem analiz statystycznych, modeli scoringowych i machine learning. Projekty sektorowe i dedykowane dla banków i firm pożyczkowych. R&D międzysektorowe na danych alternatywnych. Reprezentantuje BIK w zakresie modelowania w Grupie ds. RODO przy ZBP oraz w Research Working Committee przy ACCIS.
Grzegorz Wolny
Tribe Lead I, Chief Data Officer, ING Polska
Grzegorz Wolny
Tribe Lead I, Chief Data Officer, ING Polska
Tomasz Wyszyński
Chief Data & Analytics - Europe, CIS, Turkey & Iran, Danone
Tomasz Wyszynski is an experienced, strategic data, analytics & AI leader with 15+ years of experience across many industries (consumer goods, energy management, industrial automation, retail). He has worked across several different domains (sales, marketing, supply chain, pricing, finance, HR) leveraging data & AI to drive large-scale business transformation in 60+ countries. He pioneered several AI-driven data products, incl. some of the first AI-based assistants in B2B industry. He is a big advocate of Product Thinking & Agile with laser-sharp focus on quality assurance. In his work, he contributes to fighting fake news and explores the frontiers of AI.
Piotr Zesiuk
Prezes Zarządu, MM Conferences
Ukończył studia magisterskie na uczelni im. Leona Koźmińskiego w Warszawie na kierunkach Zarządzanie i Marketing oraz Finanse i Bankowość. Swoją wiedzę z zakresu strategii zarządzania pogłębiał w School of Economics and Management w Lund University w Szwecji. Ukończył również konsulting międzynarodowy w Audencia, Écolede Management w Nantes we Francji. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w centrali niemieckiej spółki Frosta A.G. w Bremerhaven, w której bezpośrednio podlegał dyrektorowi marketingu. Pełnił funkcję dyrektora generalnego Stowarzyszenia Mrożonej Żywności, zrzeszającego kilkudziesięciu największych na polskim rynku producentów żywności mrożonej, w tym przedstawicieli globalnych marek takich jak: Unilever, Farm Frites, Bonduelle. Pracując w Międzynarodowych Targach Warszawskich zajmował się organizacją trzech edycji największych targów motoryzacyjnych w Polsce – Warsaw International Motor Show. Następnie pracował w Expomedia Events Warsaw, gdzie zajmował stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu oraz relacji sponsorskich. Kolejnym etapem kariery było przejście do branży konferencyjnej. W Expomedia Group (spółka notowana na London Stock Exchange) Informedia Polska pełnił stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu oraz relacji sponsorskich.