
Jarosław Agatowski
Innovation & Business Excellence Director, AstraZeneca

Jarosław Agatowski
Innovation & Business Excellence Director, AstraZeneca
Od ponad 3 lat jako Dyrektor Innowacji iBusiness Excellence, wraz z zespołem ekspertów m.in. buduje i wspiera procesy business intelligence w AstraZeneca. Odpowiada za analitykę biznesową, raportowanie BI, a także projekty data science.
Poprzednio Data Driven Marketing Director w Gtupa Żywiec SA, a także manager w Pandora CEE odpowiadający za digitalizację i e-commerce.
Zdobywał również doświadczenia w sektorze finansowym w Digital marketingu, a następnie w transformacji biznesowej.

dr Bartłomiej Balcerzak
Co-founder , Przewodniczący Rady Fundacji, Ekspert ds. AI, BITECH ThinkTank

dr Bartłomiej Balcerzak
Co-founder , Przewodniczący Rady Fundacji, Ekspert ds. AI, BITECH ThinkTank
Przewodniczący Rady Fundacji BITECH Thinktank, doktor nauk technicznych. W latach 2013 – 2022 prowadził badania z zakresu dezinformacji w Internecie oraz sposobów jej zwalczania. W swojej pracy jako badacz oraz wykładowca akademicki współpracował z Polsko-Japońską Akademią Technik Komputerowych, oraz Centrum Doskonałości Nauk Społecznych w UW.
Autor i współautor licznych publikacji w międzynarodowych czasopismach. Uczestnik projektów badawczych Dream, LivingLab (dbanie o dobrostan seniorów) oraz Infotester (wykrywanie dezinformacji).
Działa aktywnie jako popularyzator nauki, zarówno w ramach konferencji organizowanych przez instytucje edukacyjne (Akademia Młodych Uczonych), biznesowe (Data Economy Congress), oraz medialne (Centrum Edukacji Medialnej w Kielcach), jak i w ramach wypowiedzi eksperckich dla mediów (TOK FM, TVP2, Czwórka Polskie Radio).
Współpracował z licznymi firmami w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji na rynku. W ramach współpracy międzynarodowej na miejscu koordynował prace badawcze w Uniwersytecie Katolickim w Asuncion (Paragwaj), oraz w Narodowym Uniwersytecie Medycznym w Ulaanbataar (Mongolia). Obecnie Starszy Ekspert ds. Sztucznej Inteligencji w Banku Millennium.
Obecnie Ekspert sektora bankowej w zakresie wdrażania rozwiązań AI.

Paweł Biel
Wiceprezes ds. Digitalizacji, Wiceprezes Zarządu, Amica Group

Paweł Biel
Wiceprezes ds. Digitalizacji, Wiceprezes Zarządu, Amica Group
Wiceprezes Zarządu, powołany w czerwcu 2023 r.
Posiada bogate portfolio zawodowe zdobyte na stanowiskach dyrektora IT, dyrektora ds. transformacji cyfrowej, menedżera, konsultanta i doradcy zarządu z międzynarodowym doświadczeniem w obszarze IT i cyfrowej transformacji.
Jako menedżer i regionalny dyrektor związany był z firmami takimi jak IBM (2006-2016) oraz Ernst&Young (EY, 2017-2021). W tym okresie odpowiadał za wdrożenia systemów informatycznych w Polsce oraz w środowisku międzynarodowym obejmującym wiele krajów Europy. Od 2021 roku pełnił funkcję pełnomocnika Zarządu ds. Transformacji Cyfrowej w Cerrad Sp. z o.o.
Jako Wiceprezes Zarządu nadzoruje działy IT, kluczowych aplikacji biznesowych, budowania doświadczeń klienta oraz dział jakości.

dr inż. Anna Bober
Zastępca Głównego Geodety Kraju

dr inż. Anna Bober
Zastępca Głównego Geodety Kraju
22 maja 2024 roku powołana na stanowisko Zastępcy Głównego Geodety Kraju.
Dr inż. Anna Bober jest absolwentką Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji Wojskowej Akademii Technicznej, gdzie uzyskała tytuł zawodowy magistra inżyniera (specjalność geoinformatyka), stopień naukowy doktora (specjalność systemy informacji geograficznej i kartografia) oraz Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, gdzie ukończyła studia podyplomowe na kierunku „Data science w praktyce”.
Od 2008 r. pracowała w Centralnym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej. Od 2017 roku jest związana z Głównym Urzędem Geodezji i Kartografii, gdzie między innymi sprawowała funkcje Naczelnika Wydziału Kontroli Jakości oraz Naczelnika Wydziału Fotogrametrii i Teledetekcji. Od listopada 2020 r. pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Geodezji i Kartografii.
Dr inż. Anna Bober ma duże doświadczenie w pozyskiwaniu i przetwarzaniu danych przestrzennych. Była również wykładowcą i trenerem oprogramowania GIS oraz współwykonawcą w projektach naukowych i innych z dziedziny geodezji i kartografii. Jest autorem i współautorem publikacji naukowych.

Grzegorz Bojar
Pełnomocnik Zarządu ds. współpracy międzynarodowej w obszarze teleinformatyki i cyberbezpieczeństwa, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.

Grzegorz Bojar
Pełnomocnik Zarządu ds. współpracy międzynarodowej w obszarze teleinformatyki i cyberbezpieczeństwa, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
Pełnomocnik Zarządu ds. Współpracy Międzynarodowej w obszarze Teleinformatyki i Cyberbezpieczeństwa – Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A.
Przewodniczący Komitetu ICT – ENTSO-E
Uczestniczy w pracach ENTSO-E – ogólno-europejskiej organizacji zrzeszającej operatorów systemów przesyłowych energii elektrycznej.
W ENTSO-E od 01.01.2018 został wybrany do pełnienia roli członka Komitetu cyfryzacji – Digital committee, a następnie od 01.01.2020 powierzono funkcję V-ce przewodniczącego komitetu. Będąc CIO od 01.07.2022 reprezentował PSE S.A. jako członek nowego Komitetu ds. Technologii Teleinformatycznych – ICT Committee.
W tym roku został wybrany przez władze ENTSO-E i od 26.06.2025 pełni funkcję Przewodniczącego ICT Committee.
Od stycznia 2024 jest członkiem zwyczajnym Polskiego Komitetu Wielkich Sieci oraz CIGRE, gdzie uczestniczy w pracach Komitetu Studiów D2.
Pracę zawodową rozpoczynał, jako programista, projektant i konstruktor systemów sterowania automatyki przemysłowej w Niemczech. Następnie wdrażał różnorodne systemy informatyczne w polskich instytucjach, firmach i dużych korporacjach. Od roku 2000, w kolejnych miejscach zatrudnienia, piastował funkcje szefa informatyki w Polsce lub w regionie.
Grzegorz Bojar posiada doświadczenie w zarządzaniu obszarem ICT w dużych korporacjach międzynarodowych, jak też w polskich firmach państwowych.
W swojej karierze prowadził projekty biznesowe powiązane z projektowaniem systemów – począwszy od założeń i celów, budżetowania, analizy procesów, alokacji zasobów – poprzez wdrożenie systemów – a skończywszy na opracowaniu i stabilizacji procedur eksploatacyjnych. Zajmował się budowaniem strategii IT, organizacją i reorganizacją usług IT, stabilizacją usług świadczonych przez działy teleinformatyki. Posiada doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu organizacjami i przedsiębiorstwami.
W ostatnim okresie jest zaangażowany w bardzo dużym stopniu w obszarach zarządzania strategicznego IT oraz cyberbezpieczeństwa.
Jest absolwentem Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej w specjalności automatyka.

Paweł Borkowski
Managing Director, Integral Solutions

Paweł Borkowski
Managing Director, Integral Solutions

Renata Bratkowska
Chief Data Officer, Grupa NEUCA

Renata Bratkowska
Chief Data Officer, Grupa NEUCA
Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie w zakresie analiz danych. Rozpoczynając od analiz wniosków o umów handlowe i kredytowe z klientami poprzez analizę biznesową i analizę BI do zarządzania zespołem analityków BI, developerów budujących i utrzymujących hurtownie danych w chmurze oraz dbających o jakość danych w organizacji.
Od 2019 roku jestem odpowiedzialna za zespół analityków BI w Neuca z którym wdrażam i rozwija Hurtownie Danych jako Dyrektorka ds Programu Zarządzania Danymi (CDO). Cele jaki mi przyświeca jest budowanie wartości z danych oraz wsparcie biznesu w analizach i raportach. Ważnym aspektem jest rozumienie danych oraz podejmowanie decyzji na ich podstawie, a także wykorzystywanie potencjału nowoczesnych technologii.
Jako Dyrektor ds. Zarządzania Danymi realizuje wizję i strategię budowania wartości biznesowej firmy w oparciu o dane. Wdrażając centralną hurtownię danych dla Neuca z wykorzystaniem danych wewnętrznych i zewnętrznych tworzymy przewagę rynkową dla firmy. Celem działania jest przygotowanie i zarządzanie danymi oraz budowa zaawansowanych narzędzi do pracy i podejmowania decyzji przez biznes i pracy operacyjnej.
Dzieląc się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z innymi organizacjami w celu budowania świadomości potencjału drzemiącego w danych.

Marcin Choiński
AI and Data Director, TVN Warner Bros. Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w szerokim obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów „Big Data i Data Science w zarządzaniu” oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.

dr Mariusz Cholewa
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress; CEO BIK & President ACCIS
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. W 2005 r. uzyskał tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii. Ukończył również podyplomowe studia Bankowości i Finansów, specjalność bankowość inwestycyjna, organizowane przez Uniwersytet Guildhall w Londynie, Gdańską Akademię Bankową oraz Uniwersytet Gdański.
Pan Mariusz Cholewa w latach 1993 -1998 współpracował z Gdańską Akademią Bankową, m.in. jako członek zarządu, a jednocześnie brał udział w badaniach dotyczących restrukturyzacji finansowej przedsiębiorstw i banków, prowadzonych przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1995 -2003 wykładał na Uniwersytecie Gdańskim, na Wydziale Zarządzania. W okresie 2007 – 2010 był prezesem Zarządu Banku Rozwoju Cukrownictwa S.A. Od 1998 r. do 2013 r. związany z Bankiem Handlowym w Warszawie S.A. (Citi Handlowy), gdzie zajmował szereg stanowisk managerskich, a do kwietnia 2013 r. pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii. Zasiadał w radach nadzorczych wielu spółek m.in. z branży bankowej, inwestycyjnej, ubezpieczeniowej oraz leasingowej w tym także w spółkach giełdowych. W latach 2012 – 2013 był członkiem Rady Nadzorczej Biura Informacji Kredytowej S.A.
Od czerwca 2013 r. pełni funkcję prezesa Zarządu BIK S.A. Jest także przewodniczącym Rady Nadzorczej Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
Od 8 czerwca 2017 r. jest wiceprezesem Zarządu Association of Consumer Credit Information Suppliers, międzynarodowego Stowarzyszenia, zrzeszającego największą grupę rejestrów kredytowych na świecie.

Wojciech Chrzan
Head of Insights24, Brand24 Division

Wojciech Chrzan
Head of Insights24, Brand24 Division
Szef Działu Insights w Brand24. Analityk z bogatym doświadczeniem zdobytym m.in. w KRD (Biuro Informacji Gospodarczej) oraz jako Head of Global Digital Analytics w jednej z firm z listy Fortune 500 TOP. W Brand24/Insight24 odpowiada za część analityczną Insights24 – działu, który dostarcza spersonalizowane analizy (marketingowe, produktowe, rynkowe itp.) dla największych marek. Pasjonat szeroko pojętej cyfryzacji oraz obserwator marek i Internetu.

Leszek Chwalik
Zastępca Dyrektora Biura Teleinformatyki, PKP Intercity
Z energetyką związany od 1991 roku, przeszedł wszystkie szczeble kariery. Posiada ponad 22 letnie doświadczenie w branży IT, w obszarach zarządzania strategicznego i operacyjnego, finansowego, optymalizacji procesów i organizacji IT. Uczestniczył i zrealizował z powodzeniem wiele projektów informatycznych i organizacyjnych.
Współorganizator i członek Rady Programowej corocznej konferencji Systemy Informatyczne w Energetyce – SIWE oraz Członek Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej (PTPiREE).

Andrzej Czechowski
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO, Samsung Electronics Polska

Andrzej Czechowski
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO, Samsung Electronics Polska
Dyrektor D2C & eCommerce, Experienced CDO – Samsung Electronics Polska.
W Samsung Electronics obecnie odpowiedzialny za rozwój eCommerce i kanałów własnych. Przez 9 lat jako CDO odpowiedzialny za obszary analityki, raportowania, badań, IT i innowacji. Od ponad 20 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zaawansowanej analizy danych, AI, eCommerce, systemów CRM i innowacji a od 20 lat na stanowiskach menedżerskich.
Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów analitycznych w Portugalii, Niemczech, USA, Wielkiej Brytanii oraz w Polsce w sektorach telekomunikacyjnym, detalicznym oraz głównie bankowym (10 lat). Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka a także studiów MBA. Prowadzi wykłady na studiach MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.

Dariusz Dudek
Dyrektor ds. Platform Danych, Alior Bank

Dariusz Dudek
Dyrektor ds. Platform Danych, Alior Bank
Ekspert w zakresie strategii danych i budowy nowoczesnych ekosystemów informacyjnych. Od lat odpowiada za realizację złożonych programów i projektów wspierających transformację cyfrową w dużych organizacjach.
Z ramienia Alior Bank kierował największą w polskim sektorze finansowym migracją Hurtowni Danych do chmury publicznej.
W swojej pracy łączy wiedzę technologiczną z biznesowym podejściem do wartości danych.

Michał Dudek
Dyrektor Centrum Danych Biznesowych i Analityki, Veolia Energy Contracting Poland

Michał Dudek
Dyrektor Centrum Danych Biznesowych i Analityki, Veolia Energy Contracting Poland

Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin

Łukasz Dylewski
Chief Data Officer, Leroy Merlin

Marcin Dzienniak
Członek Zarządu & COO, Ringier Axel Springer Polska

Marcin Dzienniak
Członek Zarządu & COO, Ringier Axel Springer Polska
Chief Operating Officer (COO) jest odpowiedzialny za obszary transformacji biznesowej, produktu mediowego, AI oraz szeroko pojętej technologi w Ringier Axel Springer Polska
Marcin Dzienniak jest liderem technologicznym z ponad 20 letnim doświadczeniem w realizacji transformacji cyfrowych zdobytym w największych międzynarodowych firmach konsultingowych oraz w polskich firmach technologicznych.
Marcin Dzienniak w latach 2022-2024 pełnił funkcję Wiceprezesa i Dyrektora ds. Technologii w OChK, firmie założonej przez PKO BP i PFR, której misją jest przyspieszenie transformacji cyfrowej polskiej gospodarki poprzez wdrożenie usług chmurowych.
W latach 2018 – 2020 pracował w PKO Banku Polskim na stanowisku Dyrektora Departamentu Rozwoju Aplikacji oraz kierował Programem Transformacji Technologicznej Road2Cloud. W latach 2018 -2003 pracował w firmach konsultingowych Accenture, BCG i Aviva Europe realizując projekty transformacyjne w sektorze finansowym. Karierę zawodową rozpoczynał w trakcie studiów jako inżynier oprogramowania w firmie Sawan (obecnie część Asseco). Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku Informatyka i Ekonometria oraz Finanse i Bankowość. Ukończył również Executive Leadership Development Program na Uniwersytecie Stanforda.

Marcin Fiedziukiewicz
CEO, Kliniki.pl
Marcin Fiedziukiewicz od ponad pięciu lat stoi na czele Kliniki.pl, przekształcając serwis Tourmedica.pl w jedną z największych marek med‑tech w Polsce. Pod jego kierownictwem firma odnotowała ponad 300 % wzrostu w ciągu ostatnich dwóch lat.
Z wykształcenia socjolog z tytułem MBA, specjalizuje się w tworzeniu i optymalizacji modeli biznesowych oraz strategii sprzedażowych i marketingowych. Jako lider i doradca, wspiera przedsiębiorstwa w projektowaniu zmian i budowaniu długofalowego rozwoju.

Dariusz Gałęzowski
Director of Data Management Office, Bank Gospodarstwa Krajowego

Dariusz Gałęzowski
Director of Data Management Office, Bank Gospodarstwa Krajowego
Manager z ponad 30-letnim doświadczeniem (w tym 20 lat w branży finansowej). Koncentruje się na efektywności procesów Data Governance. Dotychczas odpowiadałem za opracowanie i wdrażanie Systemów Informacji Zarządczej oraz Systemów Zarządzania Danymi w tym jakości danych skupiający, architektury danych, się na opracowaniu strategii, a także ich implementacji w organizacji. Aktywnie uczestniczyłem w implementacji wymogów wynikających z Rekomendacji D oraz Dyrektywy GDPR w PKO BP. Obecnie wdrażam rozwiązania Data Governance w Banku Gospodarstwa Krajowego. Doświadczenia moje obejmuje również funkcjonowanie obszarów biznesowych, w tym związanych z controllingiem, systemem motywacyjnym, budżetowaniem, zamówieniami publicznymi, rozwojem Systemu Informacji Zarządczej, Hurtowni Danych, systemów wsparcia procesów sprawozdawczości obligatoryjnej i wewnętrznej, optymalizacji procesów oraz zarządzania projektami.

Tomasz Haiduk
Prezes, Forum Automatyki i Robotyki Polskiej

Tomasz Haiduk
Prezes, Forum Automatyki i Robotyki Polskiej
Forum Automatyki i Robotyki Polskiej – związek pracodawców Ekspert w dziedzinie zastosowania automatyki, mechatroniki i robotyki. Od początku kariery zawodowej związany z sektorem przemysłowym, szczególnie z zastosowaniami automatyki i techniki napędowej w nowoczesnych liniach produkcyjnych i wytwórczych. Specjalista w zakresie sieci przemysłowych, sterowań PLC / DCS / CNC oraz automatyzacji i robotyzacji linii produkcyjnych. Wiele lat związany z firmą Siemens, gdzie odpowiadał za rozwój sprzedaży w takich obszarach jak przemysł samochodowy, maszynowy, elektrotechniczny, spożywczy i chemiczny, pełniąc funkcję Dyrektora Sektora Industry oraz Członka Zarządu. Wykładowca i członek Rady Programowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej w obszarze studiów MBA Przemysł 4.0. Prezes Forum Automatyki i Robotyki Polskiej (FAIRP) – związku pracodawców, grupującego polskie firmy inżynierskie z obszaru robotyki, mechatroniki i automatyki przemysłowej. Absolwent Politechniki Warszawskiej, Instytutu Automatyki Przemysłowej, Wydziału Mechaniki Precyzyjnej, a także Akademii im. Leona Koźmińskiego, gdzie ukończył studia MBA. Doktorant SGH w Kolegium Zarządzania i Finansów.

Sebastian Herod
Ekspert ds. innowacji technologicznych i transformacji cyfrowej
Posiada ponad 20 letnie doświadczenie managerskie w obszarze IT . Realizował i nadzorował
projekty dla największych klientów w Polsce i Zagranicą.
Założyciel i wieloletni prezes spółki SI-Ecomerce. W trakcie kariery zawodowej pracował
dla polskich i międzynarodowych korporacji.
Po ukończeniu studiów Informatycznych na Politechnice Wrocławskiej kontynuował naukę w
obszarze Zarządzania Projektami , którą ukończył z wynikiem bardzo dobrym.
Ukończył również Zarządzanie Przedsiębiorstwem na Universitat de Littoral w Dunkierce, a następnie ukończył studia Executive MBA.
Jest również absolwentem Stanford University Graduate School of Business.
Posiada doświadczenie w zakresie realizacji oraz wdrażania projektów cyfrowych.

dr hab. Bogumił Kamiński
Dyrektor AI Lab, SGH
Bogumił Kamiński jest Dyrektorem AI Lab w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pełni również funkcję Przewodniczącego Komitetu Statystyki i Ekonometrii Polskiej Akademii Nauk. Specjalizuje się w łączeniu technik sztucznej inteligencji z wielkoskalowymi symulacją i optymalizacją. Posiada 25-letnie doświadczenie w realizacji zaawansowanych projektów analitycznych dla największych polskich firm i instytucji.

Radosław Kita
AI Director, TVN Warner Bros Discovery

Radosław Kita
AI Director, TVN Warner Bros Discovery
Odpowiadał za stworzenie systemów analitycznych, raportujących czy korzystających z uczenia maszynowego i AI w Ringier Axel Springer Polska, Alior Banku, Allegro, Veon, Showmax i Adform.
Zarządza zespołami implementującymi techniki uczenia maszynowego i AI w systemach predykcyjnych, rekomendacji treści oraz rekomendacji reklam. Również zespołami wykorzystującymi modele fundamentalne w usprawnieniu pracy organizacji.
Prowadzi zajęcia na studiach „MBA – Innowacje i Analiza Danych” prowadzonych na SWPS oraz na executive MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.”

Mariusz Kłys
Dyrektor Departamentu Danych, Alior Bank
Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze danych. Ekspert we wdrażaniu rozwiązań w obszarze przetwarzania danych i zaawansowanej analityki danych oraz procesów zarządzania danymi, w tym procesów zarządzania jakością danych. Doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami oraz w prowadzeniu projektów biznesowo – informatycznych oparte na szerokiej wiedzy specjalistycznej z zakresu architektury danych, zarządzania danymi i sprawozdawczości zarządczej. Swoje doświadczenie zdobywał w największych bankach w Polsce. Karierę zawodową rozpoczynał w banku BPH, następnie Pekao SA aż wreszcie w 2008 r. dołączył do Alior Bank. Alior Founder Member – członek zespołu założycieli Alior Bank. W Alior Bank wdrażał strategię zarządzania danymi, implementował Korporacyjną Hurtownię Danych, tworzył podstawy sprawozdawczości zarządczej, wdrażał narzędzia BI oraz narzędzia klasy Business Self-Service. Nadzorował projekt największej w polskim sektorze finansowym migracji Hurtowni Danych do chmury publicznej. Prelegent na krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych tematyce danych.

Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro

Kamil Konikiewicz
Head of Data Science, Allegro
W Allegro odpowiada za obszar Data Science, w ramach którego realizuje projekty uczenia maszynowego m.in. dla zespołów komercyjnych, marketingowych, logistycznych czy reklamowych. Niezależnie od tego czy korzysta w nich z klasycznych metod modelowania predykcyjnego czy kontekstowych embeddingów lub technik wizji komputerowej, zawsze skupia się na maksymalizacji efektu biznesowego. Takie podejście stara się promować w swoich wystąpieniach i prezentacjach.
Posiada 18-letnie doświadczenie zdobyte podczas realizacji blisko 50 projektów dla krajowych i zagranicznych firm z sektora e-commerce, telekomunikacyjnego, bankowego i energetycznego. Swoją przygodę zawodową zaczynał w SAS, trawersując od roli analityka danych do lidera regionalnego zespołu analitycznego (Europa Środkowa i Bliski Wschód). Następnie kierował Biurem Rozwoju AI w PKO Banku Polskim, gdzie odpowiadał za wdrożenie asystenta głosowego w kanałach cyfrowych i telefonicznych, a także zrealizował projekty związane z wykorzystaniem technik kognitywnych – np. automatyzacja przetwarzania korespondencji klienckiej, document AI, wsparcie weryfikacji wizualnej, a nawet programowanie fizycznych robotów.
Jest absolwentem Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, na kierunku Matematyka.
Prywatnie interesuje się wspinaczką i biegami górskimi.

dr Krzysztof Korus
Radca Prawny, Partner DLK Legal, Członek Rady The European Payment Institutions Federation
Dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce. Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”. Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.

Dariusz Korzun
Director, Global Cloud Solution Architecture, Generative AI Platform Chief Architect, PepsiCo
Dariusz Korzun to doświadczony lider technologiczny z bogatym doświadczeniem w chmurze obliczeniowej, sztucznej inteligencji i cyfrowej transformacji. Jako Dyrektor Globalnej Architektury Rozwiązań Chmurowych oraz Główny Architekt Platformy Generatywnej AI w PepsiCo, odpowiada za projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w całej organizacji. Jest aktywnym członkiem FinOps Foundation. Posiada liczne certyfikaty HashiCorp, AWS, Azure, Kubernetes i Cloud Native Associate. Dariusz wielokrotnie wyróżniany był za innowacyjność i osiągnięcia w branży technologicznej.

Piotr Kostrzewa-Zalewski
Dyrektor Biura Innowacji, PKO Bank Polski

Piotr Kostrzewa-Zalewski
Dyrektor Biura Innowacji, PKO Bank Polski

Jarosław Królewski
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress, CEO/Founder, Synerise
Prezes Zarządu i założyciel Synerise jednej z najbardziej zaawansowanych spółek technologicznych na świecie w dziedzinie sztucznej inteligencji i big data o wartości ponad 100 mln euro, będącej laureatem licznych, prestiżowych nagród międzynarodowych i krajowych, takich jak np.: tytuł najszybciej rosnącej polskiej spółki technologicznej w Europie wg Financial Times 2022, tytuł najszybciej rosnącej spółki 2021,2022 wg Deloitte Fast 50 CE, tytuł partnera roku 2017, 2018, 2019 Microsoft; tytuł jednego z 30 najbardziej perspektywicznych przedsiębiorstw technologicznych na świecie wg EY; zwycięzcy KDD Cup 2021 – mistrzostw świata w dziedzinie sztucznej inteligencji, zwycięzcy Twitter RecSys 2021, zwycięzcy Rakuten Data Challenge 2020, zwycięzcy Booking.com Data Challenge 2021, laureata plebiscytu New Europe dla najbardziej innowacyjnych spółek w Europie, organizowanego przez Google, Res Publica i Financial Times; laureata nagrody specjalnej w konkursie EY Przedsiębiorca Roku 2018 za umiejętne łączenie pracy akademickiej z przedsiębiorczością, Poland AI Person of The Year 2019, Poland Digital Shaper 2018. Laureat Paszportu Prezydenta RP. W przeszłości stypendysta programów naukowych i sportowych na AGH, w młodości laureat m.in stypendium Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Od 2010 roku zajmuje stanowisko wykładowcy i pracownika naukowego na AGH w Krakowie (prowadząc zajęcia m.in. na Wydziale Humanistycznym AGH oraz Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej), gdzie w wieku 23 lat współtworzył nagradzane kierunki studiów własnego autorstwa m.in takie jak Social Informatics, E-Economy (najbardziej innowacyjny kierunek studiów w Polsce w 2012 wg MNiSW – 1 mln PLN nagrody) czy Digital Marketing. W 2019 wyróżniony za osiągnięcia nagrodą „Absolwent AGH” – za pracę oraz osiągniecia już jako absolwent AGH. Jest również współpomysłodawcą studiów doktoranckich z dziedziny Data Science na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Mentor sieci Polskiego Funduszu Rozwoju, Członek Rady Fundacji „Platforma Przyszłości Przemysłu”. Ukończył dwa kierunki studiów (informatykę i socjologię), obecnie w trakcie interdyscyplinarnego doktoratu. Panelista i uczestnik wielu konferencji branżowych (World Economic Forum w Davos, Impact CEE, IDC Predictions, Futurecom), wykładowca gościnny na polskich i zagranicznych uniwersytetach oraz speaker międzynarodowych konferencji rządowych takich jak World Government Forum w Dubaju. Autor publikacji, w tym bestsellerowych ukazujących się w ramach Wydawnictwa Naukowego PWN. Pomysłodawca i twórca programu edukacyjnego AI Schools dla szkół i przedszkoli w zakresie sztucznej inteligencji. Fan piłki nożnej.
Na co dzień również współwłaściciel i prezes zarządu klubu piłkarskiego TS Wisła Kraków S.A.

Ewa Kryszkiewicz
CEO, EXACT Coaching & Business

Ewa Kryszkiewicz
CEO, EXACT Coaching & Business
Psycholog biznesu, Certyfikowany coach i mentor biznesu
Certyfikowany Asesor AC/DC.
Coach i mentor top managerów.
Manager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu Działami Rozwoju oraz Działami HR w międzynarodowych firmach. Od 2007 r. współpracuje z zarządami firm, wspiera właścicieli firm w budowaniu i realizacji strategii oraz osiąganiu zysków firmowych poprzez sprawne i zmotywowane zespoły, wdraża projekty rozwoju kompetencji menedżerów i zespołów, kultury firmowej i kultury innowacji. Przygotowuje multidyscyplinarne zespoły projektowe do nowych wdrożeń w procesach zmian i restrukturyzacji. Ekspertka w tematach: komunikacji biznesowej, zarządzania, negocjacji, sprzedaży, budowaniu efektywnych struktur firmowych, kreowaniu i wdrażaniu innowacji w firmach budujących przewagę rynkową, zarządzania zmianą, zarządzania zespołami wielopokoleniowymi w firmach, coachingu menedżerskiego, mentalhealth managera, Design Thinking w tworzeniu unikatowych produktów i usług.
Znajduje wyróżniki i łączy nietypowe branże ze sobą, multiplikując możliwości dla każdej z nich.
Autorka innowacyjnych działań rozwojowych dla biznesu podnoszących efektywność zespołów i przynoszących oczekiwane zyski firmowe. Biznes Partner.

Maciej Krywoniuk
Szef Departamentu Strategii, Citi Handlowy

Maciej Krywoniuk
Szef Departamentu Strategii, Citi Handlowy

Michał Kuszewski
Koordynator wprowadzania etycznych standardów wykorzystania GenAI, Urząd m.st. Warszawy

Michał Kuszewski
Koordynator wprowadzania etycznych standardów wykorzystania GenAI, Urząd m.st. Warszawy
Michał Kuszewski jest głównym specjalistą ds wspierania rozwoju innowacyjnej gospodarki w Biurze Rozwoju Gospodarczego Urzędu m.st. Warszawy. Obecnie koordynuje projekt „Standardy etycznego wykorzystania Generatywnej Sztucznej Inteligencji w Urzędzie m.st. Warszawy”, mający na celu odpowiedzialne wdrożenie AI w administracji publicznej. Michał łączy wiedzę z zakresu psychologii i projektowania UX z pasją do nowych technologii oraz doświadczeniem w administracji publicznej, co pozwala mu na interdyscyplinarne podejście do wyzwań związanych z Gen AI. Jest koordynatorem programu „Generujemy Innowacje”, elementu Strategii #Warszawa2030, gdzie pracuje nad wdrażaniem nowatorskich rozwiązań dla przyszłości stolicy.

Radosław Maćkiewicz
CEO, Centralny Ośrodek Informatyki

Radosław Maćkiewicz
CEO, Centralny Ośrodek Informatyki
Radosław Maćkiewicz – doświadczony menadżer w branży nowych technologii, w szczególności w obszarach chmury obliczeniowej, cyberbezpieczeństwa oraz zarządzania usługami IT. Wykładowca akademicki z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości oraz praktycznej psychologii zarządzania.
Przez wiele lat pracował dla globalnych dostawców rozwiązań informatycznych, w tym dla Microsoft oraz Hewlett-Packard.
Ukończył Politechnikę Warszawską oraz studia MBA, realizowane przez Szkołę Biznesu przy Politechnice Warszawskiej wspólnie z London Business School, HEC Paris oraz NHH Norwegian School of Economics.

Mariusz Madejczyk
Zastępca Dyrektora NASK, Dyrektor ds. Nowych Technologii dla Polityk Publicznych, NASK – Państwowy Instytut Badawczy

Mariusz Madejczyk
Zastępca Dyrektora NASK, Dyrektor ds. Nowych Technologii dla Polityk Publicznych, NASK – Państwowy Instytut Badawczy
Mariusz Madejczyk jest promotorem upraszczania procesów administracyjnych i zwolennikiem ograniczania biurokracji poprzez informatyzację i automatyzację. Z administracją rządową na różnych szczeblach – Podlaski Urząd Wojewódzki, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Cyfryzacji i NASK – jest ściśle związany od 1998 roku do dziś. Był pomysłodawcą i współtwórcą systemu EZD PUW, tworzonego w latach 2008-2010 w Białymstoku wraz z całym otoczeniem legislacyjnym i organizacyjnym. Był również pomysłodawcą i współtwórcą systemu EZD RP (następcy EZD PUW), jako usługi chmurowej polskiej administracji. Tworzył Oddział NASK w Białymstoku, był jego dyrektorem w latach 2018-2022.
Pomysłodawca i współtwórca Strategii Informatyzacji Państwa (SIP) przyjętej do realizacji przez MC w roku 2016. Na bazie SIP powstały takie inicjatywy/projekty jak EZD RP, Architektura Informacyjna Państwa, WIIP czy Rada Architektury.
Absolwent Wydziału Informatyki Politechniki Białostockiej. Jest także dyplomowanym pszczelarzem.

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4

Łukasz Michalczyk
Chief Data Officer, Director of Data & Advanced Analytics Center, Link4
Od 2019 roku Chief Data Officer w LINK4, gdzie odpowiada za transformację firmy w Data Driven Company. Od ponad 13 lat zajmuje się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań opartych o zaawansowaną analizę danych. Przed LINK4 doświadczenie zdobywał w firmach Accenture oraz Schneider Electric, realizując projekty zarówno polskie, jak i międzynarodowe.
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Maciej Nawrocki
Ekspert ds. Zarządzania Danymi
Obecnie niezależny ekspert w zakresie strategii danych, wcześniej 6 lat pracy jako CDO w Banku Pekao, oraz 8 lat pracy dla banku Credit Agricole.
Odpowiedzialny za zarządzanie i governance danych, w tym za zarządzanie ich jakością. Kierował obszarem hurtowni danych oraz był odpowiedzialny za koordynację rozwiązań BI.
Jest ekspertem z zakresu ICT, m.in. numerycznej analityki dużych zbiorów danych, technologii optymalizacyjnych, systemów i rozwiązań telekomunikacji mobilnej, zagadnień klasy Smart City oraz rozwoju biznesu i zarządzaniu innowacjami w ww. obszarach.
Posiada doświadczenia zdobyte w Europie zarówno w przemyśle, R&D jak i konsultingu w obszarach IT, telekom & banking w pracy dla instytucji regulacyjnych, operatorów telekomunikacyjnych i niezależnych firm technologicznych.
Ekspert Komisji Europejskiej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w zakresie projektów badawczo-rozwojowych w obszarach ICT, w tym analityki i Big/Smart Data.
Jest również autorem ponad 40 publikacji, w tym książki z obszaru optymalizacji sieci mobilnych wydanej przez John Wiley & Sons oraz China Machine Press.

Radosław Nielek
Dyrektor, NASK PIB

Radosław Nielek
Dyrektor, NASK PIB
Inżynier, doktor nauk technicznych w dyscyplinie informatyka, profesor w Katedrze Sieci Komputerowych i Systemów Rozproszonych Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych. Absolwent Politechniki Szczecińskiej, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych i studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim. Autor około 100 artykułów naukowych dotyczących sztucznej inteligencji, wiarygodności informacji, uczenia maszynowego, automatycznej analizy tekstów i cyberbezpieczeństwa opublikowanych w prestiżowych międzynarodowych czasopismach i materiałach konferencyjnych. Stały doradca Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii Sejmu RP w latach 2012-2015 i 2020-2023. Pełnił funkcję dyrektora B+R, architekta technologii i product managera odpowiedzialnego za rozwój innowacyjnych produktów w startupach technologicznych (m.in. Vooom Sp. z o.o. i Mudita Sp. z o.o.).
Pełnił rolę kierownika B+R projektów badawczych współfinansowanych w ramach Szybkiej Ścieżki i Horyzontu 2020. Odbył staże badawcze w Nanyang Technological University w Singapurze i Technische Universitaet Berlin.
Główny konsultant i współautor „Strategii Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Śląskiego 2020+”.

Adam Niewiński
Co-Founder & Managing Partner, OTB Ventures

Adam Niewiński
Co-Founder & Managing Partner, OTB Ventures
Jako przedsiębiorca zawsze poszukuję wybitnych założycieli i wielkich umysłów, którzy mają dość motywacji, by wspólnie przekuwać swoją wizję w globalne przedsięwzięcia. To ogromne wyzwanie, ale jednocześnie źródło największej satysfakcji.
Adam ma ponad 20 lat doświadczenia jako przedsiębiorca i menedżer wysokiego szczebla oraz ponad dekadę jako inwestor, co stanowi solidny fundament do trafnych ocen i wyczucia w świecie venture capital. Karierę zawodową rozpoczął w The Boston Consulting Group.
Zanim rozpoczął przygodę z OTB, współtworzył Expander (jedną z pierwszych polskich firm FinTech) oraz Platinum Bank (innowacyjny bank na Ukrainie), a także korporacyjny startup Grupy UniCredit – Xelion, gdzie pełnił funkcję CEO. Przed założeniem OTB był Zastępcą Prezesa największego banku w Europie Środkowo-Wschodniej – PEKAO SA (WSE: PEO). Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Stanford University – Graduate School of Business.
Od początku kariery był silnie związany z sektorem finansowym. W ostatnich 10 latach działa aktywnie w obszarze SpaceTech, stając się ekspertem i osobą pierwszego kontaktu w kwestii inwestycji w technologie kosmiczne. Jest też wielkim zwolennikiem sztucznej inteligencji – i to nie od niedawna – aktywnie inwestując w ten sektor od 2019 roku.
Jako współzałożyciel OTB Ventures Adam pełni funkcję Partnera Zarządzającego, a także aktywnie zasiada w zarządach kilku spółek z portfela OTB, w tym ICEYE, Silent Eight, KYP.ai, Hydrosat i FintechOS.

Grzegorz Ostrowski
Dyrektor Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka, mBank

Grzegorz Ostrowski
Dyrektor Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka, mBank
Grzegorz Ostrowski w trakcie swojej kariery zawodowej zajmował się obszarem analizy i
zarządzania danymi zarówno po stronie dostawców IT jak i w bankowości. W 2013 r. objął
stanowisko Dyrektora Departamentu Hurtowni Danych, Systemów Finansów i Ryzyka w
mBanku. Realizuje tam m.in. strategię rozwoju zaawansowanej analityki i wsparcia w
obszarze wykorzystania technologii typu AI/ML. Odpowiada ponadto za rozwój hurtowni
danych i systemów informacyjnych banku. W 2021 r. został powołany na stanowisko Członka
Rady Nadzorczej mBanku Hipotecznego.
Jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka Stosowana oraz
Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Finanse i Bankowość. Ukończył także Advanced
Management Program w International Institute for Management Development w Lozannie.

Luiza Pawela
Data&AI Expert

Luiza Pawela
Data&AI Expert
Luiza Pawela od początku swojej kariery zawodowej specjalizuje się w analizie danych i machine learningu. Najpierw jako jako pracownik naukowy, a następnie jako analityk oraz data scientist w BZWBK (Santander) i Allegro. Od 2014 roku odpowiada również za obszar big data, NLP oraz system rekomendacji w Agorze. Pełniła również rolę CDO Grupy Agora.

Joanna Pruszynska-Witkowska
Co Founder & CEO, Future Collars

Joanna Pruszynska-Witkowska
Co Founder & CEO, Future Collars

Dominika Rogalińska
Wiceprezes GUS ds. Technologii Informacyjnych, Główny Urząd Statystyczny

Dominika Rogalińska
Wiceprezes GUS ds. Technologii Informacyjnych, Główny Urząd Statystyczny
Dominika Rogalińska, od 2007 roku zajmuje stanowiska kierownicze w Głównym Urzędzie Statystycznym – od czerwca 2023 r. jako Dyrektor Departamentu Innowacji, od 7 lipca 2025 jako Wiceprezes ds. Technologii Informacyjnych, Główny Urząd Statystyczny.
Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji badań statystycznych, pracach metodycznych i koncepcyjnych nad rozwojem statystyki przestrzennej. Ponadto koordynuje wdrażanie innowacji w statystyce publicznej poprzez projekty modernizacyjne i wewnętrzne programy rozwojowe, takie jak niedawno uruchomiona Akademia Data Science. Jest również członkiem europejskiej sieci innowacji (ESS Innovation Network).
Magister ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego, doktorantka w Szkole Głównej Handlowej. Dominika Rogalińska jest członkiem Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju Polskiej Akademii Nauk.

Tomasz Sobczak
Data & Advanced Analytics, ORLEN

Tomasz Sobczak
Data & Advanced Analytics, ORLEN
Lider o profilu biztechowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze danych, analityki, AI/ML oraz wyszukiwania korporacyjnego. Łączy kompetencje technologiczne z perspektywą biznesową, tworząc rozwiązania z obszaru data & analytics, które wspierają strategiczne decyzje i przynoszą mierzalne korzyści. Jako kierownik działu Innowacji i Zaawansowanej Analityki w Biurze Kontrolingu Orlen S.A. koncentruje się na podejściu data mesh, architekturze lakehouse oraz interdyscyplinarnej współpracy z szerokim gronem interesariuszy.

Wojciech Steć
Architekt IT, Centrum e-Zdrowia

Wojciech Steć
Architekt IT, Centrum e-Zdrowia

Jacek Stryczyński
Dyrektor ds. międzynarodowego rynku innowacji, PKO Bank Polski

Jacek Stryczyński
Dyrektor ds. międzynarodowego rynku innowacji, PKO Bank Polski
W największym banku w regionie rozwija współpracę z globalnym ekosystemem startupowym. W oparciu o doświadczenie zdobyte w firmach technologicznych skupia się na projektach dotyczących wykorzystania danych i technologii AI, aby osiągać cele strategiczne. Dzieli się swoim doświadczeniem i pomysłami przez aktywne angażowanie się w społeczności biznesowe i wystąpienia na konferencjach.

Robert Stupak
Dyrektor marketingu digital, e-commerce i IT, Carrefour Polska

Robert Stupak
Dyrektor marketingu digital, e-commerce i IT, Carrefour Polska

Karim Sylla
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji, Żabka Polska

Karim Sylla
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji, Żabka Polska
Dyrektor Analityki, GenAI i Automatyzacji
W Grupie Żabka od 2019 odpowiedzialny jest za wdrażanie kultury opartej na danych i maksymalizację wartości płynących z Generatywnej AI. Zarządza centrum kompetencji analitycznych i GenAI skupiających ok. 30 osób m.in. w rolach: BI Developerów, Insight Analityków i Inżynierów AI i Specjalistów ds. RPA. Stale pielęgnuje swoją pasję do wizualizacji danych oraz do wszelakich narzędzi Gen AI. Wzmacnia transformację organizacji poprzez rozwój wewnętrznych społeczności dla pasjonatów AI oraz analityki.
Doświadczenie zdobył pracując kilkanaście lat w międzynarodowych koncernach w obszarach Controllingu, Finansów i Analityki. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Studiów Podyplomowych na Wydziale Informatyki Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Psychologii Przywództwa w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od 2025 prowadzi zajęcia dla studentów z zagadnień dotyczących Analityki i AI na Wydziale Matematyki I Informatyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Agnieszka Szopa-Maziukiewicz
Prezes Zarządu, Digital Fingerprints, Wiceprezes Zarządu w Grupie BIK

Agnieszka Szopa-Maziukiewicz
Prezes Zarządu, Digital Fingerprints, Wiceprezes Zarządu w Grupie BIK
Absolwentka kierunku matematyka na Wydziale Nauk Ścisłych Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Siedlcach (obecnie Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny) oraz studiów Executive MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Od 2013 r. związana z Grupą BIK jako Dyrektor Zarządzający Obszarem IT.
Pani Agnieszka Szopa-Maziukiewicz swoje bogate doświadczenie zdobywała w bankowości. Zaczynała w obszarze IT, w latach 1993 – 2000 w AmerBanku S.A. (DZ Bank). W latach 2001–2010 sprawowała szereg funkcji menedżerskich w Raiffeisen Bank Polska, odpowiadała m.in. za obszar zarządzania projektami, rozwój i utrzymanie systemów IT. Następnie była zastępcą dyrektora IT, odpowiedzialną za rozwój i projekty w Deutsche Banku PBC. W latach 2011 – 2013 pełniła rolę dyrektora Departamentu IT w Kredyt Banku. Doskonaliła się w obszarach zarządzania, finansów oraz IT, kończąc m.in. Akademię Zarządzania Harvard Business Review a także szkolenia PMI, CMMI i ITIL Foundation. W 2018 r. została uhonorowana Diamentem CIO sektorowej innowacji, plasując się w pierwszej trójce najlepszych szefów IT w Polsce.
Od lipca 2019 r. do grudnia 2022 r., jako wiceprezes BIG InfoMonitor, odpowiadała za zarządzanie procesami związanymi z jakością danych i informacją gospodarczą w bazie BIG, automatyzację procesów operacyjnych oraz za nadzór nad pionem projektów informatycznych.
Od 17.11.2022 r. objęła funkcję prezesa zarządu spółki Digital Fingerprints, zarządzając równocześnie Obszarem IT Grupy BIK.

Krzysztof Szubert
Senior Advisor – University of Oxford / Pełnomocnik Dyrektora - Instytut Łączności
Senior Advisor – University of Oxford / Pełnomocnik Dyrektora – Instytut Łączności
Krzysztof Szubert to polski przedsiębiorca, inwestor i doradca strategiczny z blisko 30-letnim doświadczeniem w branży nowoczesnych technologii cyfrowych oraz finansów.
Doświadczony zarówno jako CEO prywatnych przedsiębiorstw obszaru ICT, jak i urzędnik państwowy pełniący wysokie stanowiska w administracji publicznej. Pierwszy w historii Polski przedstawiciel naszego kraju zaproszony na spotkanie Ministrów cyfryzacji grupy G20. Za swoje zasługi został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Od 2017 do 2020 roku Visiting Fellow na Uniwersytecie Oksfordzkim, a od 2024 roku pełni funkcję Senior Associate Member oraz Senior Expert w Centre of Excellence in Cyber Security (ACE-CSR) tej uczelni. Od sierpnia 2022 Członek Rady Wysokiego Szczebla ds. Współpracy Cyfrowej ONZ (IGF). Wieloletni ekspert Business Centre Club (BCC). Członek zespołu mentorów i ekspertów NATO DIANA.
W latach 2020-2022 prezes Zarządu funduszu ko-inwestycyjnego VC NIF ASI S.A., w latach 2022 2024 wiceprezes Zarządu i CIO w PKO TFI S.A. – części PKO BP, największego banku w Polsce – odpowiadając za transformację cyfrową, cyberbezpieczeństwo oraz inicjatywy cyfrowego biznesu. Od marca’2025 Pełnomocnik Dyrektora ds. Komercjalizacji i Współpracy Międzynarodowej – Instytutu Łączności.

Karolina Tądel
Head of Data Management, Instytut Matki i Dziecka

Karolina Tądel
Head of Data Management, Instytut Matki i Dziecka
Zarządza procesami w realizacji transformacji cyfrowej w szpitalach. Prowadzi wdrożenia technologii AI oraz koordynuje współpracę cross-funkcyjną pomiędzy twórcami innowacyjnych rozwiązań a personelem w placówce medycznej.
Posiada bogate doświadczenie w pracy ze startupami medycznymi na każdym etapie rozwoju. Była związana również z branżą farmaceutyczną oraz rynkiem venture capital dla obszaru healthcare.
Prezeska zarządu Global Entrepreneurship Week Poland – międzynarodowej fundacji promującej przedsiębiorczość i innowacje w biznesie.
Doktorantka Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, realizuje projekt w module sztucznej inteligencji i technologii kwantowych w naukach medycznych.

Eliza Turkiewicz
Expert in Digital Market Department, Konfederacja Lewiatan

Eliza Turkiewicz
Expert in Digital Market Department, Konfederacja Lewiatan
Prawniczka specjalizująca się w zagadnieniach prawa własności przemysłowej oraz regulacjach i politykach publicznych dotyczących nowych technologii. Od kilku lat związana z tematyką prawa cyfrowego, obecnie pełni rolę ekspertki w Departamencie Rynku Cyfrowego w Konfederacji Lewiatan. W swojej pracy koncentruje się na zagadnieniach związanych z usługami cyfrowymi, przetwarzaniem danych oraz sztuczną inteligencją. Aktywnie reprezentuje interesy biznesu w procesie tworzenia regulacji, współpracując zarówno z instytucjami krajowymi, jak i europejskimi. Regularnie uczestniczy w inicjatywach oraz grupach eksperckich, m.in. w pracach grupy B9+, gdzie angażuje się w wypracowywanie stanowisk i rekomendacji dla rozwoju gospodarki cyfrowej.

Szymon Wałach
Współprzewodniczący Rady Programowej Data Economy Congress

Sławomir Wasielewski
Członek Zarządu nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Sławomir Wasielewski
Członek Zarządu nadzorujący Pion Operacji i Eksploatacji Systemów, Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Sławomir Wasielewski nadzoruje Pion Operacji i Eksploatacji Systemów, w którego skład wchodzą departamenty: Cyberbezpieczeństwa, Eksploatacji Aplikacji, Infrastruktury Informatycznej, Rozwoju Systemów Informatycznych, Rozwoju Systemów Wewnętrznych, Zarządzania IT oraz Relacji z Klientami.
W przeszłości Wasielewski był już związany z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Pracę w Centrali ZUS rozpoczął w 1999 r. Odpowiadał m.in. za współtworzenie internetowego serwisu informacyjnego zus.pl oraz uruchomienie Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, dzięki której wiele spraw w urzędzie można załatwić drogą elektroniczną. Zajmował różne kierownicze stanowiska, w tym dyrektora Departamentu Eksploatacji Aplikacji.
W 2020 r. Wasielewski rozpoczął pracę w Centralnym Porcie Komunikacyjnym Sp. z o.o. (CPK), gdzie był odpowiedzialny m.in. za stworzenie zespołu IT. Do jego obowiązków jako dyrektora Biura IT w CPK należało również zapewnienie cyberbezpieczeństwa spółki.
Sławomir Wasielewski zapowiada, że doświadczenie w zakresie IT, które zdobył w CPK – zarówno to korporacyjne, jak i to związane udziałem przy projektowaniu systemów lotniskowych IT – będzie chciał wykorzystać podczas usprawniania realizacji projektów IT w ZUS.

Marcin Watemborski
Head of AI Innovation & Creatives, Grupa Wirtualna Polska

Marcin Watemborski
Head of AI Innovation & Creatives, Grupa Wirtualna Polska
Rocznik 1990. Wszystko, co go interesuje ma zaplecze technologiczne. Jeśli fotografia – to najnowszymi aparatami. Kawa? Koniecznie ze smart-wagą. Rower? Bez komputera z GPS-em i milionem czujników ani rusz. Muzyka? Tylko elektroniczna. Aż strach pomyśleć, co by było, gdyby zainteresował się dziennikarstwem. A nie, chwila…Absolwent Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, biegły w mediach cyfrowych, komunikacji elektronicznej oraz fotografii. Zapalony miłośnik tradycyjnych technik fotograficznych oraz nowinek technologicznych. W branży od 2006 roku.

Marek Wilczewski
Managing Director of Information, Data & Analytics Management, Grupa PZU
Dyrektor Zarządzający ds. Zarządzania Informacją, Danymi i Analityką w Grupie PZU w roli CDAO (Chief Data & Analytics Officer), pełniący jednocześnie funkcję Dyrektora Biura Zarządzania Informacją oraz kierującego Centrum Analiz i Raportowania Finansów. Od 25 lat pracuje na rynku ubezpieczeniowym w zakresie budowania przewag konkurencyjnych oraz dostarczania wartości z danych za pomocą analityki i AI.
W Grupie PZU odpowiada za Strategię Zarządzania Informacją, koordynację procesów zarządzania danymi i ich jakością (Data Governance i Data Quality), architekturę, rozwój i utrzymanie korporacyjnej Hurtowni Danych oraz rozwiązań Business Intelligence i Analityki, w tym CRM czy Fraud Management. Posiada doświadczenie jako menedżer w dużych projektach biznesowych oraz technologicznych.
Oprócz spółek ubezpieczeniowych jest zatrudniony dodatkowo w innych podmiotach Grupy PZU, tj. TFI PZU, PTE PZU, TUW PZUW, PZU Zdrowie, PZU Centrum Operacji oraz PZU Finanse. Jest również Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej PZU LAB SA.
Członek wielu grup, stowarzyszeń i rad programowych oraz prelegent na licznych konferencjach.

Marzena Wiszniewska
Data Risk Lead, Nordea

Marzena Wiszniewska
Data Risk Lead, Nordea
Marzena posiada ponad kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w bankowości, w różnych obszarach, takich jak między innymi: zarządzanie procesami i projektami, zarządzanie jakością i doświadczeniami klientów, zarządzanie ryzykiem i kontrolą, a w szczególności zarządzanie danymi. W latach 2018 – 2024 Marzena była odpowiedzialna za Data Governance w Citi Handlowy, a od grudnia 2024 Marzena jest Data Risk Lead’em w największej nordyckiej grupie finansowej – Nordea. Marzena jest obecnie aktywnym członkiem The Data Management Community oraz CDO (Chief Data Officers) Forum Club w Polsce. Marzena ukończyła Ekonomię na Uniwersytecie w Białymstoku oraz Zarządzanie Jakością w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Marzena jest też profesjonalnym Trenerem Biznesu oraz Ekspertem w zakresie Doskonalenia Procesów (Lean Black Belt).
Prywatnie Marzena jest entuzjastką rozwoju osobistego oraz rozwoju idei różnorodności i budowania kultury przynależności (Diversity & Inclusion), jak również innych nowoczesnych idei rozwoju przywództwa (np. empatia i etyka w biznesie, komunikacja bez przemocy) oraz aktywnie uczestniczy w wielu Programach Mentoringowych (Fundacji Przedsiębiorczych Kobiet, IT for She, Fundacji Ashoka).

Michał Włodkowski
Dział Inżynierii i Nauki o Danych, Grupa Eurocash

Michał Włodkowski
Dział Inżynierii i Nauki o Danych, Grupa Eurocash
Michał Włodkowski to doświadczony menedżer w obszarze danych i analityki, z pasją do przekształcania danych w wartość biznesową. W Grupie Eurocash zarządza zespołami Data Engineering i Data Science, skupiając się na budowie efektywnej infrastruktury raportowej oraz wdrażaniu strategii Data Governance. W swojej karierze w firmach takich jak GlaxoSmithKline czy Dunnhumby z powodzeniem łączył analitykę z biznesem, dostarczając praktyczne rozwiązania, które przekładały się na wymierne korzyści.
Michał jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada certyfikat CDMP (Certified Data Management Professional) oraz jest aktywnym członkiem stowarzyszenia DAMA Chapter Poland, promując wysokie standardy zarządzania danymi. Jego doświadczenie w modernizacji procesów i budowaniu elastycznych zespołów analitycznych czyni go ekspertem w dziedzinie, która będzie przedmiotem debaty na Data Economy Congress.

dr inż. Ireneusz Wochlik
Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH

dr inż. Ireneusz Wochlik
Członek Zarządu, Fundacja AI LAW TECH
Biocybernetyk, specjalista w dziedzinie sztucznej inteligencji i transformacji cyfrowej. Współzałożyciel i CEO Aigorithmics sp. z o.o., członek zarządu Fundacji AI LAW TECH, wykładowca w ramach studiów podyplomowych Biznes.AI: Technologia, Prawo, Zastosowanie Sztucznej Inteligencji oraz współtwórca studiów podyplomowych Zarządzanie Cyberbezpieczeństwem, prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego, członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) przy KPRM, Lider Podgrupy ds. energetyki. W latach 1997-2016 pracował w Akademii Górniczo-Hutniczej na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej na stanowisku adiunkta. W 2005 roku uzyskał tytuł doktora w zakresie nauk technicznych. Efekty swoich prac naukowych zamieścił w ponad 50 publikacjach.
Od przeszło 20 lat zajmuje się zaawansowaną analizą danych opartą o narzędzia klasy Big Data, Machine Learning i Deep Learning oraz tworzeniem inteligentnych rozwiązań wpierających biznes. Specjalizuje się również w szeroko rozumianych procesach transformacji cyfrowej ukierunkowanej na filozofię „data-driven”, z wykorzystaniem optymalnie dobranych rozwiązań technologicznych. Prelegent na szeregu konferencji naukowych i biznesowych.

Piotr Wojewnik
Dyrektor ds. Rozwoju Scoringu, Biuro Informacji Kredytowej
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH) na kierunkach: Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne oraz Finanse i Bankowość; doktorat: Ekonomia – Badania Operacyjne.
Pracownik SGH w latach 2005-2012. Wykłady w obszarze machine learning, ekonometrii, optymalizacji i symulacji komputerowych. Promotor kilkudziesięciu prac magisterskich i licencjackich. Kilkadziesiąt artykułów w międzynarodowych czasopismach naukowych. Aktualnie wykładowca studiów podyplomowych w SGH i w Akademii Leona Koźmińskiego.
W okresie 2003-2012 w sektorze telekomunikacyjnym realizował projekty w obszarze analiz statystycznych i modelowania prognostycznego na potrzeby zarządzania ryzykiem kredytowym i wyłudzeń, sprzedaży i skarbowości.
W latach 2012-2014 w europejskiej grupiej bankowej KBC (m.in. Węgry, Czechy, Belgia) realizował projekty w obszarze budowy i wdrażania modeli ryzyka kredytowego oraz bankowych systemów antyfraudowych.
Od roku 2014 w Biurze Informacji Kredytowej S.A.– pre-sales i zarządzanie obszarem analiz statystycznych, modeli scoringowych i machine learning. Projekty sektorowe i dedykowane dla banków i firm pożyczkowych. R&D międzysektorowe na danych alternatywnych. Reprezentantuje BIK w zakresie modelowania w Grupie ds. RODO przy ZBP oraz w Research Working Committee przy ACCIS.

Mirosław Wróblewski
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Mirosław Wróblewski
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Absolwent studiów prawniczych oraz politologicznych (specjalizacja – stosunki międzynarodowe). Jest autorem blisko 100 artykułów i publikacji naukowych z zakresu prawa konstytucyjnego, międzynarodowego, europejskiego oraz ochrony praw człowieka.
W latach 2007–2024 był pracownikiem Biura Rzecznika Praw Obywatelskich, gdzie pełnił funkcję dyrektora Zespołu Prawa Konstytucyjnego, Międzynarodowego i Europejskiego. Były Przewodniczący Komisji Praw Człowieka przy Krajowej Radzie Radców Prawnych.
Był członkiem zarządu Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (EU Fundamental Rights Agency) na kadencję w latach 2012-2017. W 2012 r. wybrany na przewodniczącego Komisji Budżetowej Agencji, a w 2014 r. wybrany przez zarząd do 4-osobowego Executive Committee w Agencji.
W latach 2009–2010 był koordynatorem zainicjowanego przez RPO Programu Współpracy Ombudsmanów Państw Partnerstwa Wschodniego UE. Wielokrotnie brał udział w przygotowaniu stanowisk oraz reprezentował RPO w postępowaniach sądowych, przed Trybunałem Konstytucyjnym, Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE), Europejskim Trybunałem Praw Człowieka (ETPCz).
Występował w charakterze eksperta na zaproszenie instytucji międzynarodowych (m.in. Rada Europy, Europejska Komisja przeciwko Rasizmowi i Nietolerancji (ECRI), Komisja Europejska, Wysoki Przedstawiciel ONZ ds. Praw Człowieka) oraz krajowych (w Europie i Azji). Od marca 2019 do 25 stycznia 2024 r. był członkiem zarządu Europejskiej Sieci Krajowych Instytucji Ochrony Praw Człowieka (ENNHRI). Członek Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego, Polskiego Towarzystwa Konstytucyjnego oraz Stowarzyszenia im. prof. Zbigniewa Hołdy.

Patrycjusz Wyżga
Dziennikarz, Wirtualna Polska & Prowadzacy podcast "didaskalia"
Jestem dziennikarzem od 2001 roku.
Prowadzę na YouTube kanał „Didaskalia” (310k+ subskrypcji), publicystyczne programy wideo w Wirtualnej Polsce, programy informacyjne w Telewizji WP oraz audycje w Radiu 357.
Poprzednio byłem szefem zespołu dziennikarzy ekonomicznych w Programie Trzecim Polskiego Radia i głównym gospodarzem trzygodzinnego, popołudniowego pasma „Zapraszamy do Trójki”.
Wcześniej – przez ponad 10 lat – pracowałem w TVN. Byłem prezenterem programów informacyjnych i prowadzącym rozmowy w TVN24 Biznes i Świat oraz – wcześniej – reporterem TVN CNBC, przygotowującym materiały o tematyce gospodarczej.

Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska

Rafał Wyszyński
Data Director, CANAL+ Polska
Doświadczony ekspert w dziedzinie Data & Analytics. Obecnie pełni rolę Dyrektora ds. Danych w Canal+ Polska, gdzie odpowiada za strategię danych, data governance, raportowanie (BI), data science oraz realizację kampanii z wykorzystaniem narzędzi marketing automation. Specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań opartych o dane, które wspierają strategiczne decyzje biznesowe i optymalizują wyniki operacyjne. Wcześniej zarządzał zespołami analitycznymi m.in. w Eurocash Group i Publicis Media, skutecznie wdrażając rozwiązania chmurowe, a także narzędzia BI i AI.

Grzegorz Zajączkowski
Lider Cyfryzacji, Ministerstwo Cyfryzacji

Grzegorz Zajączkowski
Lider Cyfryzacji, Ministerstwo Cyfryzacji
Inżynier, programista, animator społeczny oraz koordynator projektów obszaru rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Od 1998 roku zajmuje się zastosowaniami technologii informatycznych w edukacji, rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz popularyzacji dziedzictwa kulturowego. W 2001 współautor strategii „ePolska 2001”, współautor wielu strategii regionalnych rozwoju regionalnego w obszarze budowy społeczeństwa informacyjnego oraz e-edukacji. Od 2008 współpracuje z wieloma instytucjami rządowymi jako doradca i koordynator projektów (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i inne). Współautor pierwszego systemowego repozytorium otwartych zasobów edukacyjnych dla Polonii „Włącz Polskę”, główny inżynier projektu szkoły wirtualnego dla uczniów migrujących „Otwarta Szkoła”. W latach 2014-2017 data manager programu OECD „PISA Study”
Od 2016 do 2018 roku doradca gabinetu politycznego Ministra Cyfryzacji Anny Streżyńskiej gdzie zajmował się między innymi projektami widok.gov.pl (analizą danych użyteczności systemów rządowych za pomocą systemów wielkich danych) oraz Kronik@ (semantyczne repozytorium zasobów kultury i nauki). Od września 2017 mianowany „Liderem Cyfryzacji” Komisji Europejskiej (Digital Champion for Poland).